To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Technika jazdy - Lotem błyskawicy czyli 160km/h prędkość przelotowa

sarius - 2012-01-27, 17:37

I jeśli ktoś mógłby napisać jak wydech z linku (który wstawiłem wcześniej)
https://picasaweb.google.com/117957716409352797146/Desktop?authkey=Gv1sRgCPnZvdn8ut6dXA#5701694000381733346 wpływa na pracę silnika.
Bo nie wiem czy są jakieś bebechy w oryginalnym tłumiku w jego końcówce. Chociaż napiszcie czy wpływa negatywnie, pozytywnie lub nie różni się się od oryginału :mrgreen:

hektor - 2012-01-27, 17:55

norbert, moim skromnym zdaniem nie miesza w głowach, lecz uświadamia wszystkim napaleńcom co im emzeta leciała ponad 140, że to nie możliwe :wink: Tak więc osobiście sądzę, iż dyskusja ma sens.
ETZ_PRORIDER - 2012-01-27, 18:52

Wydaje mi się, że najwięcej zależy właśnie od masy motocykla, masy i pozycji kierującego oraz od sprzyjających warunków drogowo atmosferycznych, załóżmy ktoś mając 60 kg masy (niestety nie ja :D ) kładąc się na motocykl, mając zmienione przełożenie z korzyścią na prędkość oraz bezwietrznej pogodzie lub wiatrem w plecy mógłby osiągnąć realne 140 km/h, w końcu w serwisówce nie bez powodu napisali "... W zależności od obciążenia, warunków jazdy i pozycji motocyklisty"
norbertmz - 2012-01-27, 19:37

kurcze już dziś mi się ni chce ale jutro po imprezie przysiąde i po obliczam konkretne wartości obrotów bo coś mi się zdaje że tą przednią zębatkę po mimo tych sprzyjających warunków masy i tego wszystkiego co napisał etz _ prorider będą za duże czyli moc motocykla będzie za mała. Wiadomo że po przekroczeni 5600 rpm moc sporo spada w 250. Na wszystko muszą być konkrety dowody bo mówić to i ja mogę sporo ale po co nigdy nie jechałem więcej jak 120. Może mój moto widocznie nie jest uber bo mam Binga xD he he :piwo: 130 hmmm możliwe 140 :DD bajka w którą nie uwierzę nawet jak by mi to napisał sam Donald Tusk :) bez lipy :)
wojtek.mz - 2012-01-28, 17:59

mczmok napisał/a:
Przy obecnych tokach taka prędkość też nie jest możliwa...
A co to takiego tok :hmm: browarek
mczmok - 2012-01-28, 19:05

wojtek.mz napisał/a:
A co to takiego tok :hmm:

A tam "cepias sie"

amper - 2012-01-29, 16:59

Panowie, Panowie Nie kłóćcie się;d Ja wam powiem jak to jest;) Każda MZ jest inna bo niema dwóch identycznie takich samych rzeczy zawsze bedą się czymś minimalnie niezauważalnie różnić;) nawet jak wyjdą z fabryki to może się zdarzyć, że wahania parametrów będą sięgać 3% wiec nie ma o czym rozmawiać tym bardziej w kwestii motocyklu używanego który parę razy był już ratowany;d jednemu mz poleci 120km/h bo jest po swoim przebiegu albo ktoś podczas regeneracji nie zachwal zaleceń producenta bądź sam swoją niewiedzą ją uszkodził bądź nie zachował jakich kol wiek aspektów podczas składanie, docierania użytkowania;) Koniec gdybania serwisówka którą trzymam w ręku jest co prawda niemiecka ale idzie się domyślić co tam pisz nie będąc Niemcem, jest wyraźnie 135km/h i jest to prędkość dla modelu 251nominał, nie bede dalej rokminiał tematu motocyklów standardowych bo szczerze jest to temat kartkowy czyli co mam na myśl, a no mam na myśli, że każdy kto ma książkę albo nawet dostep do wiarygodnego źródła sobie o tym przeczyta, Mnie natomiast interesują nie parametry jakimi dysponuje tylko jakimi mógł by dysponować a potem myślę dlaczego fabrycznie nie został z takimi wyprowadzony i to analizując dostosowuje optymalne parametry wyjściowe dla konstrukcji a wracając do tematu, jak kupiłem mz od jednej pani z Piotrkowa która ją kupiła od Niemca(pierwszego właściciela) mz miała przejechane prawie 8k km była zakurzona i stała z tego co ona mówi 3lata odpalana od czasu do czasu. Pierwszego dnia kupiłem oponę z niższym profilem ale szersza 130 po założeniu jej originalną obręcz łatwo idzie sie domyślić, że wyjdzie większy obwód i wynosi on specjalnie poszedłem zmierzyłem 189cm ;) ale dokończę tego też dnia po założeniu opony pojechałem mz 140km/h patrząc na licznik który że komo powinien w tym przypadku zaniżać no i zaniżał;d żeby sprawdzić o ile postanowiłem wzorować sie prędkością obrotową silnika bo znając wszystkie przełożenia i obwód koła można obliczyć ile km/h na każdy 1krpm w moim przypadku wychodzi na 5biegu i 1000obr/min 22,654km/h ale zeby było dokładniej nie wzorowałem sie obrotomierzem tylko miernikiem i z pomiaru częstotliwości branej z układu zapłonowego odczytwyałem obroty maksymalnie udawało mi się wkręcić silnik do 6450rpm co daje 145km/h i kto mi powie, że 21KM nie da rady;d a ważę 86kg ;) maluch miał 27KM i bujał się do 130km/h z masą 650kg;) Pozdrawiam;)
Adam_H - 2012-01-29, 19:34

Panowie ale cały czas porównujecie czterosuwa z dwusuwem co jest nieadekwatne, kolega intr sugeruje, że 145km/h 500-tką można pojechać maksymalnie, ale mowa to o czterosuwie czego z dwusuwem ciężko porównać, jeszcze gorzej wyszła sprawa z maluchem. Ja bym porządnie uszczelnił układ dolotowy, założył 22 zęby, ew można się bawić w podpiłowywanie tłoka ale nie polecam bo to już zabawa która nie kończy się zwykle najlepiej. Oczywiście motocykl który ma 5000km po remoncie będzie jechał na pewno szybciej od tego co ma 20000km po remoncie.
amper - 2012-01-29, 20:27

Adam_H napisał/a:
Oczywiście motocykl który ma 5000km po remoncie będzie jechał na pewno szybciej od tego co ma 20000km po remoncie.


Otóż TAK i NIE dlatego, że zależy jak kto dba o sprzęt i co do niego leje;d powinno być tak jak mówisz, ale czasami ktoś zrobi remont podociera go przez 100km zamiast 2000km albo w ogóle nie będzie go docierał bo po co, a potem kita i to na byle jakim oleju w byle jakiej proporcji i sie dziwi, że jeździ 120km/h a ma przejechane 5000tysi. A jeszcze lepsi są ci co Pakują słynny gaźnik BING na tym forum w celu zmniejszenia zużycia paliwa, zapominając, że ten oto gaźnik został pod stosowany wymiarami dysz do dozownika oleju, czyli oleju się nie daje do benzyny i tymi dyszami leci samo paliwo olej leci oddzielnie, a jak do takiego gaźnika zaczniemy dawać mięszanke i pomine tu lepkość oleju która podniesie lepkość paliwa i tym samym mniej w danym czasie tego paliwa przedostanie się przez tą samą dysze to do tego silnik ani nie bedzie miał odpowiedniej ilości oleju ani paliwa czyli nie tylko spadnie smarowanie ale także zwiększy się temperatura spalania i wiadomo jak to się kończy na dłuższej trasie z większą prędkością w ciepłe dni;d

vader - 2012-01-29, 20:38

Trochę z innej beczki ale nurtuje mnie to już dość długo mianowicie miał ktoś z was okazję ścigać się oryginalną 250czy 251 z rozwiercaną do 301. :?: :wink:
amper - 2012-01-29, 21:43

vader napisał/a:
Trochę z innej beczki ale nurtuje mnie to już dość długo mianowicie miał ktoś z was okazję ścigać się oryginalną 250czy 251 z rozwiercaną do 301. :?: :wink:



wiele osób na forum ma 300 i pisze co sie zmienia poczytaj, jak ogarnę to na szybko a wiec po rozwiercie zmienia się elastyczność(poprawia się o dużo) moc wzrasta ale tylko o 2KM(ale da się to odczuć szczególnie jak sie bardzo wysoko 5bieg chce wkręcić;d

intr - 2012-01-30, 06:47

Adam_H napisał/a:
Panowie ale cały czas porównujecie czterosuwa z dwusuwem co jest nieadekwatne, kolega intr sugeruje, że 145km/h 500-tką można pojechać maksymalnie, ale mowa to o czterosuwie czego z dwusuwem ciężko porównać, jeszcze gorzej wyszła sprawa z maluchem.

Co Ty opowiadasz... Co z tego, że jeden to czerosuw, a drugi to dwusuw. Moc jest mocą. Żeby szybko jechać trza mieć moc. Mniej mocy, wolniej jedzie. Więc jak kto wybitny uważa, że 21 Koniami zagrozi moim 34 to kasa jest do wzięcia, zapraszam. :lol: Zakład idzie nie o wyścig, tylko to czy ktoś 250, pojedzie w tych samych warunkach na prostej szybciej niż ja. Przyspieszenie jest nieistotne. Ja się dostosuje przyspieszeniem. Zmiany prędkości w funkcji czasu jak i maks prędkość zapiszemy na gps ;)

amper napisał/a:
ale dokończę tego też dnia po założeniu opony pojechałem mz 140km/h patrząc na licznik który że komo powinien w tym przypadku zaniżać no i zaniżał;d żeby sprawdzić o ile postanowiłem wzorować sie prędkością obrotową silnika bo znając wszystkie przełożenia i obwód koła można obliczyć ile km/h na każdy 1krpm w moim przypadku wychodzi na 5biegu i 1000obr/min 22,654km/h ale zeby było dokładniej nie wzorowałem sie obrotomierzem tylko miernikiem i z pomiaru częstotliwości branej z układu zapłonowego odczytwyałem obroty maksymalnie udawało mi się wkręcić silnik do 6450rpm co daje 145km/h i kto mi powie, że 21KM nie da rady;d a ważę 86kg maluch miał 27KM i bujał się do 130km/h z masą 650kg;) Pozdrawiam;)


j.w :twisted:

Ktoś brał pod uwagę jakim maluch dysponował momentem obrotowym? Poza tym kaszlaki miały 23 (600) i 24 (650) 25 koni (700) żaden wg producenta nie był wstanie przekroczyć 110 km/h ;) Rozumiem, że wskazania zegarów mogą być dla kogoś miarodajne, mierzone z japońcem wiarogodne, pomiar ciśnienia powietrza na kurtce obiektywny a opowieści wuja mietka prawdą naukową ale fantazja, fantazja jest od tego, aby bawić się, bawić się na całego :P http://www.youtube.com/watch?v=mPyCZ-nGSIc

ps: a gdyby co, jestem gotów poświęcić się dla nauki i dokonać pomiaru ;) Jak tacy pewni prędkości jesteście to w czym problem :DDD

[ Dodano: 2012-01-30, 07:51 ]
amper napisał/a:
A jeszcze lepsi są ci co Pakują słynny gaźnik BING na tym forum w celu zmniejszenia zużycia paliwa, zapominając, że ten oto gaźnik został pod stosowany wymiarami dysz do dozownika oleju, czyli oleju się nie daje do benzyny i tymi dyszami leci samo paliwo olej leci oddzielnie, a jak do takiego gaźnika zaczniemy dawać mięszanke i pomine tu lepkość oleju która podniesie lepkość paliwa i tym samym mniej w danym czasie tego paliwa przedostanie się przez tą samą dysze to do tego silnik ani nie bedzie miał odpowiedniej ilości oleju ani paliwa czyli nie tylko spadnie smarowanie ale także zwiększy się temperatura spalania i wiadomo jak to się kończy na dłuższej trasie z większą prędkością w ciepłe dni;d

Kocham te książkowe wydumki :DD Co do oleju w paliwie oczywiście masz rację, problem w tym jak Twoje wydawanie się odnosi się do rzeczywistości. Ja akurat znam ludzi, którzy mają i bingi i robią trasy i zadziwiająco nic nikomu nie wybuchło. Sam mam binga w 150, który też ma mniejsze dysze, co dla niektórych jest wyznacznikiem końcowym (jakby konstrukcja całego gaźnika nie miała w ogóle znaczenia) i osiągi mi w żaden sposób nie spadły. Cóż... uważać każdy może co chce ;)

amper - 2012-01-30, 08:42

Intro;) Co do malucha to tą prędkość widziałem na oczy na jego liczniku i nie wnikam o ile oszukuje i czy wogóle oszukuje ale nawet jeśli to o więcej niż od 10km/h się nie wali, pomijając nawet to i biorąc pod uwagę nawet podane przez ciebie 110km/h przy masie 650kg +kierowca i wyżej wymienione przez ciebie 24KM z bardzo dużą elastycznością to i i tak sama elastyczność mu nie pomoże o tyle że przebije ona swoją różnice masy podług skromnej MZ i nie omówię tu nawet różnicy oporów powietrza które są jeszcze większe i czterech dużo szerszych opon które też swoje nie małe opory mają;) problemem mz jest gwałtownie spadający moment obrotowy po przekroczeniu obrotów wypadkowej mocy maksymalnej;) przez to mz zamiast kręcić na tak lekkim przełożeniu powyżej 1200rpm za moc maksymalną. Problemem tu jest Tłumik i nie chodzi o jego strojenie a wydolność(przepustowość) i zapłon;) (brak dynamicznego wyprzedzenia) sama zmiana wyprzedzenia zwiększy osiągi w górnych partiach;) mówiąc zmiana mam na myśli zwiększenie wyprzedzenia co jednocześnie wpłynie negatywnie na niższe partie obrotów;/ dlatego przydało by tu się dynamiczne wyprzedzenie względem obrotów;) Intro masz swoje racje i raczej nie mam nic Ci do zarzucenia bo odkąd jestem na forum i czytam twoje posty są one rozsądnie napisane i podparte wiedzą;) Ale co do mniejszej dawki mieszanki na BINGU mimo że on lepiej to rozpyla w powietrzy te 0,5l/100km ma jakieś odbicie dla silnika i napewno nie jest ono pozytywne;)
intr - 2012-01-30, 08:57

przebije, przebije bo opory nie wzrastają liniowo. Dlatego 150'tka z 15 koni, 15 Nm jedzie 110, a żeby jechać 130 251 potrzebuje 21 koni, 27 Nm.

Dlatego kaszlok żeby jechać tyle co 150'tka potrzebuje 24 konie i 40 Nm. By mógł jechać 130 potrzebował by koni z 40... :D

mczmok - 2012-01-30, 11:45

Siła oporu powietrza = współczynnik oporu x prędkość do kwadratu :mrgreen:

W tym wzorze nie uwzględniamy tarcia i innych marginalnych sił.
Zauważcie jakie moce mają samochody przekraczające 300 i 400 km/h.

Dodek - 2012-01-30, 14:28

[quote="intr"] z wyliczen czysto teoretycznych wobec kaszlaka sie nie zgodze, kumpel miał eleganta z przebiegiem 200 000 km bez remontu silnika i ten kaszlak szedl 140 licznikowe wg gps 132 a silnik był totalna serią .
Duzo zależy od kondycji silnika - tj dobrego dotarcia , ustawienia zapłonu/gaźnika i masy pojazdu.

intr - 2012-01-30, 14:56

dodek10 napisał/a:
tj dobrego dotarcia , ustawienia zapłonu/gaźnika i masy pojazdu.

... nachylenia terenu ;)

Temat prędkości prowadzi do tego samego co tematy o spalaniu tych samych silników różnym kierowcom. Mi 600 maluch szedł fabryczne 105 i nie było zmiłuj na niego.

Rękawice rzuciłem tym, którym seryjne ety 250 jeżdżą po 150 (czyli twierdzą, że 250 jest szybsze od 500, które jedzie 145), ale chętnych na razie nie stwierdzono ;) Jakby się jaki znalazł, jestem otwarty ;) Dla mnie temat zamknięty :cool:

snikers1991 - 2012-01-30, 17:06

[quote="dodek10"]
intr napisał/a:
z wyliczen czysto teoretycznych wobec kaszlaka sie nie zgodze, kumpel miał eleganta z przebiegiem 200 000 km bez remontu silnika i ten kaszlak szedl 140 licznikowe wg gps 132 a silnik był totalna serią .
Duzo zależy od kondycji silnika - tj dobrego dotarcia , ustawienia zapłonu/gaźnika i masy pojazdu.


zgodzę się mi też szedł +- 140 po terenie w miarę równym;)

Adam_H - 2012-01-30, 19:48

Panowie jak już tak wzorami jedziecie to kaszlok ma współczynnik oporu powietrza około 0,32 co jest zbliżone do współczynnika oporu pow. dzisiejszych opływowych aut osobowych, natomiast współczynnik oporu powietrza dla motocyklisty wynosi około 0,58 więc jest dwa razy większy jeżeli chodzi o rząd wielkości ( dokładnie chcąc porównać musielibyśmy zbadać konkretnego motocyklistę na konkretnym motocyklu). Chwalę tutaj "skarpetę" za przodowanie w dziedzinie opływowości i oporów powietrza :mrgreen:
Dodek - 2012-01-30, 20:00

Adam_H napisał/a:
Panowie jak już tak wzorami jedziecie to kaszlok ma współczynnik oporu powietrza około 0,32
kaszlak ma 0.47 to i tak lepiej niz hayabusa mająca 0.48 :mrgreen:
fakt faktem nawet najlepszy plastik bedzie mial kiepskie parametry bo za plecami kierowcy powstaja zbyt duze zawirowania



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group