Modele specjalne - MZ ETZ 125/150 w wersji "OR"
tomek.350 - 2006-04-24, 19:34 Temat postu: MZ ETZ 125/150 w wersji "OR" Witam!!! Znalazłem ostatnio serfując po necie ciekawy prospekt. Prospekt jak prospekt ale jeden szczegół przykół moją uwagę, a mianowicie była pokazana seryjna MZ 150 i MZ 150 w wersji z dopiskiem "OR" czy moze ktoś wie co to znaczy. Czym sie rózni ta wesja od noramalnej, nam znanej na codzień???? Prosze o komenty! POZDRO!!!
Miaziu - 2006-04-24, 21:22
też to widziałem. To jakby uterenowiona 150
wojciech944 - 2006-04-24, 21:49
to tak jak simson enduro, ten sam gatunek
eMZetkowicz - 2006-04-24, 21:55
Tak, OR to jakis niemiecki skrót od uterenowego motocykla, miała opony ciekawe i inaczej rozwiązany wydech i pewnie inne detale... W sumie ładnie wyglądała, ale i tak w większy teren odpada...
hubertbaran - 2006-04-24, 22:21
takielekkie enduro klasyczne..cosala nasza polska WSK 175 sport;)
tomasz102 - 2006-04-24, 22:42
strasznei słaba jakość tego i nie widać zabardzo co jest tam napisane...
Jak-44 (joker) - 2006-04-25, 01:46
oto wam zapewne chodzi ...
Twigel - 2006-04-26, 10:39
OR to pewnie jest skrót od off road vczyli to jakas wersja enduro
krzych_mz150 - 2006-04-29, 19:19
mnie tylko zastanawia jak załatwili sprawę z aq bo nad nim idzie rura wydechowa.
SOVIETVW - 2006-05-14, 23:22
tez mi sie podoba i tez myslalem jak to zrobili zeby sie tam nie grzało,ale pozatym wydechem i oponami to watpie czy cos wiecej zmienili jak na mozliwosci panujace w tamtym ustroju to wiadomo,251 i 301 tez wychodziły w tej wersji ale miały juz normalny wydech i tylko inne opony
luqasss - 2006-05-14, 23:41
nie pazyli sie ludzie od tej rury wydechowej ?? przeciez ona sie grzeje niesamowicie !!
wojciech944 - 2006-05-14, 23:44
niby ma osłonki
hubertbaran - 2006-05-15, 13:21
nieparzyli sie bo jets tam osłona... Zreszta Kuzyn ma WSK z podobnie rozwiaznym wydechem i trzeba byc wyjatkowo zdolnym zeby sie oparzyć:P
motomaciey - 2014-01-25, 17:25 Temat postu: Odkop.
ETZ_PRORIDER - 2014-01-25, 19:38
Ciekawostką w tej białej jest stalowa podpora centralna
marekx55 - 2014-01-26, 02:04
ETZ_PRORIDER napisał/a: | Ciekawostką w tej białej jest stalowa podpora centralna |
Oraz dźwignia tylnego hamulca
czochu - 2014-01-26, 09:56
marekx55 napisał/a: | ETZ_PRORIDER napisał/a: | Ciekawostką w tej białej jest stalowa podpora centralna |
Oraz dźwignia tylnego hamulca |
Czerwona to zapewne prospekt OR jeszcze za kadencji pierwszych etz przed 91rokiem
A Biała to już prospekt pewnie po 92r gdzie znów wrócili do stalowych stopek centralnych z 250 oraz zmienili piastę, tarczę hamulcową oraz zacisk nowszego typu który posiada na zdjęciu
Lolo4T - 2014-01-30, 23:12
Czerwona jest dokladnie z 91 roku, biala juz z hamulcem grimeca z przodu i osprzetem elektrycznym CEV - te weszly w 92, a przed 91 rokiem MZ ETZ 150 OR (skrot od off road) wygladala tak jak ta zielona. Najprawdopodobniej te MZ wyprodukowano w niewielkiej liczbie i kto wie, czy wiekszosc nie trafila do klubow sportowych.
ETZ9994 - 2014-01-30, 23:58
A w którym roku zakończono produkcję ETZ 150 bo wikipedia podaje że w 1991?
Lolo4T - 2014-01-31, 21:09
Rok 91 to raczej rok - w ktorym zaprzestano sprowadzac motocykle MZ do Pl przez Polmozbyt - potem byl juz tylko maly, indywidualny import - czesto nowe MZ widzialem w Toruniu, przy Placu Św. Katarzyny - kiedys stala tam nowa 301 jak i pozniejsze modele Saxon 2T. Any way - w wielkim skrocie - po kolejnych modernizacjach - raczej stylistycznych, bo silnik pozostal do konca produkcji bez zmian - modele 2T zaprzestano produkowac w roku 97 - produkcja skonczyla sie na modelu Saxon w roznych odmianach - w przypadku 125/150 byla to wersja RoadStar i Sportstar. Te modele weszly na dobre do produkcji w 1993 - do tego momentu byla ETZ w calej formie - mimo ze nie bylo juz naklejek ETZ, a jedynie oznaczenia klasy pojemosciowej. Tureckie MZ Kanuni szly nieco dluzej - ale tutaj nie wiem, bo sie nie interesuje Kanuni. Ponizej przykladowe zdjecie MZ z 92 jak i mojej Sportstar z 96 roku.
|
|
|