Zasilanie/wydech - Rozbieganie się silnika - Mz 250 etz
4qulorer - 2012-08-12, 16:32 Temat postu: Rozbieganie się silnika - Mz 250 etz Cześć
Spotkała mnie przykra sprawa, kiedy przygotywałem się do wyjazdu na motorze (poszedłem po kask itd do garazu) zostawiłem moto na wolnych obrotach a mój silnik (mz etz 250) uległ tzw robieganiu się, z wolnych obrotów wkręcił się samoistnie na wysokie obroty (max) i nie miał zamiaru przestać pracować w wyniku samozapłonu pomimo wyłaczenie stacyjki, odłaczenie aku, odłączenia fajki ze swiecy dopiero pomogło jak w wielu przypadkach zatrzymanie dostaw paliwa (czyli wypalenie się wszystkiego paliwa - mieszanki z gaźnika). Sama akcja trwała kilka sekund.
Skutki tego to rozładowany aku (podejrzewam, że regulator padł), wał obraca się, tłok pracuje bez większych oporów wg mnie normalnie - tak samo w odniesieniu do stanu przed "wypadkiem".
Czy spotkaliście się z takim zjawiskiem jak "rozbieganie" się silnika w waszych maszynach? jak sądzicie co moze być tego przyczyną?
ps przed tym zdarzeniem motor odpalał, ładowanie było, jeździł - 5 min wczesniej jezdziłem.
z góry dzięki za wypowiedzi
kuba 000 - 2012-08-12, 16:40
miałem to samo, symering od strony alternatora poszedł.wymiana nie wymaga rozbierania silnika tylko alternator.
4qulorer - 2012-08-12, 23:00
czy zbyt bogata dawka powietrza może być przyczyną takiego stanu/incydentu?
Pavlo 150 - 2012-08-13, 10:06
Raczej zbyt duża dawka powietrza
Krystian89 - 2012-08-13, 13:35
zapłon za bardzo przyspieszony jak miałem to mi sie tak zrobiło
azja25 - 2012-08-13, 14:35
Ja miałem dokładnie taką samą sytuację w mz 150 etz. Przyczyną był uszkodzony zapłon (elektroniczny typu B ).
4qulorer - 2012-08-13, 15:31
ok a jak w takich przypadkach był stan silnika w waszych maszynach? musieliście naprawić? (moj jest po kapitalce ...)
azja25 - 2012-08-13, 16:37
No ja zmieniłem cały zapłon i zrobiłem jeszcze 2000 km do kapitalnego remontu ale i tak już się zbliżał więc myślę że nie przez to. Silniki w naszych maszynach są chłodzone powietrzem więc wiadomo, iż sytuacja gdy na postoju piłuje silnik na max obrotach nie wychodzi mu na zdrowie ale też to na tyle trwała jednostka ( jeśli dobrze złożona na dobrych częściach) że jej od razu to nie wykończy .
4qulorer - 2012-08-16, 21:23
ok motor pracuje już, gaźnik wyregulowany. straty - rozładowany aku, brak swiatła stop i kierunkowskazów. właśnie przyjechałem z przejażdzki.
przyczyna - zbyt duże obroty ustawione na gaźniki i najważniejszy - zbyt duża dawka powietrza. Wystarczyło przykręcić drugą śrubę do oporu i wykręcić 1,5 obrotu oraz wg siebie/motoru (wiadmo każdy motor jest indywidualny) wyrregulować obroty.
ps jeżeli chodzi o światła myślę ze gdzieś po prostu kabel spadł i tyle ale nic będe i tak wymieniał wszystkie lampy na nowe.
dzięki wszystkim za pomoc wasze rady były cenne
temat uważam za zamknięty - Pavlo 150 miałeś rację - powietrze tak jak ja podejrzewałem
mirumz - 2016-02-02, 22:47
Odświeżam i mnie dzisiaj spodkało rozbieganie. Etz odpaliła od pierwszego kopa i od razu pełna laga, do tej pory sądziłem że to możliwe tylko w klekotach szmata w dolocie załatwila sprawe
ETek - 2016-02-02, 23:37
Mi to wygląda na zbyt duży stopień sprężania ...
Ferdas - 2016-02-03, 00:01
Mnie to raz spotkało w 150 podczas przejażdżki , najszybciej to jest zdusić silnik na biegu , i nie mam pojęcia czemu tak się stało
trufel - 2018-02-06, 21:28
Witam
Miałem podobne zdarzenie na ''L'' podczas robienia ósemek silnik zaczął żyć własnym zyciem kluczyk w ręce a silnik 8500RPM i ani myśli stanąć. Pomogło zaciągnięcie ssania. jak silnik już prawie padał to puściłem ssanie i praca silnika wróciła na odpowiedni poziom.
Co było przyczyną? Nie wiem.
ddr-owiec - 2021-02-01, 18:18
Witam żeby nie zakładać nowego tematu spotkała i mnie ta sytuacja i nie wiem co robić mam założony podróbkę bing , zapłon CDI i raz na około 10 odpalan wchodzi w pełne obroty można go jedynie zgasić wrzucić bieg albo odciąć paliwo. . Gdy wchodzi w takie obroty cofa mi się zapłon. Pierwszy raz się z tym spotykamy i nie wiem co już robić
ETZ_PRORIDER - 2021-02-01, 19:42
Wrzuć normalny alternator, zapłon elektronik, gaźnik BVF mza i będzie chodzić.
Wolf - 2021-02-01, 19:51
ddr-owiec napisał/a: | podróbkę bing , zapłon CDI |
Nie ma i nie będzie rozwiązania na ten set.
Gaźnik zmień na ten, https://allegro.pl/oferta/gaznik-bvf-30n3-1-mz-etz-250-251-9718879654 i uszczelnij silikonem na króćcu. Jeśli masz CDI od TurboZabytki to raczej nie jego wina aczkolwiek trzeba mieć na uwadze ustawienia.
ddr-owiec - 2021-05-02, 22:21
znalazłem chwilę i zacząłem robi koło mz
założyłem drugi gaźnik co mi polecił Wolf przeglądnąłem cala instalację i znalazłem przyczynę kabel od cewki wn miała przebicie nałożyłem 2 termokurczliwe i motor zaczął normalnie odpalać i wkręcać się na obroty
Wolf - 2021-05-03, 09:21
ddr-owiec napisał/a: | znalazłem przyczynę kabel od cewki wn miała przebicie |
Dużo to mówi o jakości CDI... Najważniejsze, że motocykl chodzi i polecam w przyszłości wrócić do seryjnego alternatora z układem zapłonowym od użytkownika Siaj.
Bajbus16 - 2021-05-04, 20:39
Wydaje mi się, że to samozapłon jest przyczyną tego zjawiska. Mogło się zdarzyć tak, że silnik na wolnych obrotach zaczął gasnąć i zmienił kierunek obrotów a zatem i kąt ustawienia zapłonu. Rozgrzana świeca do czerwoności nie potrzebowała prądu do wytworzenia iskry i silnik wszedł na wysokie obroty. Tak kiedyś miałem w mojej MZ.
|
|
|