To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Renowacja/specyfikacja modeli - ETZ 250- porównanie tłumików i kolanek DDR i chińskich.

hektor - 2012-11-10, 13:17
Temat postu: ETZ 250- porównanie tłumików i kolanek DDR i chińskich.
Kiedy kupiłem Etkę miała "brzydki" tłumik, a ja nie znający się na rzeczy kupiłem chinola, a pierwszy tłumik dałem kumplowi. Po latach naszła mnie myśl że "cholera to mógł być oryginał". I pojechałem po niego. Bogatszy o nowe informacje zaczerpnięte z forum od razu się przekonałem, że byłem totalnym debilem pozbywając się tego tłumika. Oczywiście chodzi tu o MZ ETZ 250.


Tłumik jest jednak spawany :evil: co sugeruje, że ktoś coś kiedyś kombinował. I tutaj zwracam się o pomoc. Nie wiem czy czasem nie brakuje mu "bebechów". Zważyłem ten i chinola wyszło tak:
-chinol- 3,7 kg
-DDR (chyba)- 4,2 kg

Spoglądając w rurę da radę zobaczyć 8 otworów o których była mowa w temacie: http://forum.mz-klub.pl/v...p=285658#285658



Z drugiej strony wydechu można mało co zobaczyć:

Po zmierzeniu odległości wyszło, że te szpeje co są w środku są w odległości 13cm od końca wydechu. (W chińczyku 7,5cm)

Nie mam zdjęcia jak to wygląda w chińczyku, ale poszczycę się moimi świetnymi zdolnościami artystycznymi :D
Po zaglądnięciu przez otwór widzimy tylko dwie rurki ustawione na przeciw siebie:


No i zostaje kwestia samego spawu:


Wygląda to na oryginalny spaw, który został przecięty i później znowu pospawany przez pana Miecia za piwo. Pytanie tylko po jaką cholerę go ktoś przecinał?


Jeśli wiecie jak powinien wyglądać tłumik w środku to proszę o informacje. Brakuje mu czegoś, czy wszystko w porządku? Jest on od ETZ 250, czy jakiegoś innego wynalazku? Całą galerię można zobaczyć pod adresem:
https://picasaweb.google.com/111241342486140358441/TUmik?authkey=Gv1sRgCK2Zt6XJmYXFVw#




Teraz parę słów o kolankach:

Mam jedno kolanko czystej chinskiej krwi, a drugie hmm... DDR? Jeśli ktoś rozpoznaje to proszę o ocenę czy mam rację.

Stare kolanko od teraz będę nazywał "orygilalnym".

Po zakręceniu kolanek od razu w oczy rzuca się różnica w ich odległości od błotnika:



"Oryginalne" jest 6 cm od błotnika natomiast Chińskie o 7,5 cm.

Są też całkiem inaczej wyprofilowane:
[

Wymiary też mają całkowicie inne:


Dodatkowo bardzo dużą różnicą jest wyprofilowanie końcówki kolanka która dochodzi do cylindra:


Na "oryginalnym" kolanku jest większy kołnierz, więc nakrętka wkręca się o sporo mniej, żeby szczelnie docisnąć kołnierz do cylka. W chińskim nakrętka musi głębiej siąść żeby docisnąć kołnierz. Może z tego wynikają problemy niektórych kolegów w cieknącym kolankiem spod cylindra. Nakrętka po prostu nie da rady docisnąć kołnierza, gdyż po prostu wkręci się już na maksa. Jeśli kołnierz jest tak wyprofilowany jak w "oryginale" mamy jeszcze zapas gwintu aby mocno dokręcić nakrętke.

Oczywiście reszta zdjęć pod linkiem: https://picasaweb.google.com/111241342486140358441/TUmik?authkey=Gv1sRgCK2Zt6XJmYXFVw

motomaciey - 2012-11-10, 14:48

Jak chcesz mogę Ci sprezentowac oryginalny brzydki tlumik, zdjęcia na telefon bo mam cholernie słaby net.
GIXXER - 2012-11-10, 15:10
Temat postu: Kolanka: oryginal vs zamiennik
Dorzucam kilka fotek na poparcie tego co wczesniej napisales ;)
hektor - 2012-11-10, 15:59

motomaciey, chętnie, chętnie, bardzo chętnie :piwo: Zawsze się przyda. Jednak mam taki "super" telefon, że chyba nawet mms`a nie odbiorę :torba":


Wracając do tematu:

Skoro był cięty, to musiałem zobaczyć, co było w nim kombinowane lub co zostało wypatroszone.

Tłumik po przecięciu wygląda tak:




Wygląda na to, że ktoś chciał go otworzyć otwieraczem do konserw ale na szczęście się nie udało :torba": Tak więc środek nie ruszany. Trzeba będzie wyczyścić wkład jakimiś specyfikami skoro już tłumik przepołowiony. Będzie trzeba też zaspawać tą cholerną próbę otworzenia wkładu :evil:

Myślę, że po tych zabiegach tłumik powinien brzmieć rasowo :mrgreen:

kosior30 - 2012-11-11, 01:21

Jak już rozbebeszonego, to porób dokładne zdjęcia w "makro" i pomiary - tak dla potomnych :)

To kolanko wietnamskie, to nie jest przypadkiem od 251?

hektor - 2012-11-11, 01:27

kosior30, O które pomiary Ci chodzi dokladnie? :wink:
kosior30 - 2012-11-11, 01:31

np. średnice otworów, ich rozmieszczenie, wymiary tych otworów kwadratowych, długości tych "rurek"...Kurde no, tak jakbyś miał zrobić rysunek techniczny :) Może się kiedyś przydać :piwo:
Anonymous - 2012-11-11, 09:41

Porównywał ktoś kolanka węgierski?
hektor - 2012-11-11, 10:35

kosior30, żeby trzasnąć rysunek techniczny to pasowałoby całkiem wkład wyciągnąć i pierdzielnąć wszystkie wymiary. Cholera nie wiem jak go wyciągnąć :neutral:

[ Dodano: 2012-11-11, 10:41 ]
kosior30 napisał/a:
To kolanko wietnamskie, to nie jest przypadkiem od 251?


Nie mam zielonego pojęcia. Na zakończeniu mczmok się zastanawiął właśnie i nie mógł określić. Wspomniał, że to może jest to "pośrednie chińskie" i że "pasuje" i do 250 i do 251. Taki "półśrodek" Pierwszy raz o czymś takim słyszałem :o

kosior30 - 2012-11-11, 13:51

No właśnie ja też tak podejrzewam po zdjęciach.
GIXXER - 2012-11-11, 14:53

Kudlaty2007, na tych moich zdjeciach to kolanko jest jedno ze Stazetu (kosztowalo cos okolo 45zl - podobno mialo byc jakies lepsze (od tych najgorszych) z MZA a i tak nie mialo wymiarow tak jak oryginal (dzieki cynkowi kolegi Lipton kupilem za 150zl z Wawy).
MOzliwe ze ten zamiennik to wlasnie Wegier.

Anonymous - 2012-11-11, 15:19

GIXXER napisał/a:
oryginal (dzieki cynkowi kolegi Lipton kupilem za 150zl z Wawy).


Od Betchera pewnie kupiłeś kolanko.


Zapytam się P. Hartmanna po ile zrobi kopie org kolanka. Info umieszczę na http://forum.mz-klub.pl/v...p=285534#285534

Pavel - 2013-09-09, 19:51

Tlumik prawdopodobnie zostal przeciety w celu optycznego zmodernizowania,unowoczesnienia ETZ-ki (zakladajac ze nic w nim nie zostalo przerobione lub usuniete).Przykladem moze byc przypadek z autopsji:mialem w latach 80-tych ETZ-250,z roku 1984 i okazalo sie ( po porownaniu z motocyklem kolegi-1983 rok)ze
tlumik jest uniesiony tylem ku gorze,a nie prosty,podobnie jak w TS.Efektem bylo przeciecie i nadanie podobnego skosu w tlumiku motocykla kolegi.Byly to wowczas powszechne przerobki.

sylwestro150 - 2015-09-01, 15:49

Panowie, posiadam 2 tłumiki do ETZ 250. Jeden z mojej etki:
http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=#358780

Drugi od kol. Michallres:
http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=#356763

Zmierzyłem i porównałem je do tłumików które pokazał hektor.

Stary tłumik rozciąłem i wyczyściłem. Wkład okazał się w bdb stanie i można go jeszcze wykorzystać. Niedawno kupiłem drugi tłumik i myślałem, że wkład będzie wykonany z elementów kwadratowych. Po zdjęciu końcówki widać jednak okrągłe rurki. Czy jest to jeszcze inny typ tłumika z innym wkładem, czy wewnątrz są kwadratowe przekroje?

Chciałbym zrobić nowy tłumik na wzór oryginału, lecz nie wiem na którym się wzorować. Na starym pewnie nie, raczej na nowszym, ale nie mam pewności czy to jest ten właściwy tłumik z "najlepszym" wkładem.

Link do albumu:
http://www.fotosik.pl/u/sylwestro150/album/1797424



Wkład nowego tłumika po zdjęciu końcówki z napisem:


Wkład starego typu:

sylwestro150 - 2015-09-01, 21:27

Ten chromowany na dekielku ma wybite MZ ETZ 250, a czarny raczej od 150 nie jest.
ETZ_PRORIDER - 2015-09-01, 21:31

A to sory mój błąd, na telefonie słabo było widać :)
Allu - 2015-09-01, 22:22

Ten czarny jest od ts 250.
sylwestro150 - 2015-09-07, 17:20

Dziś rozciąłem i zajrzałem do wnętrza chromowanego tłumika. Wszystkie przekroje są okrągłe, a sam wkład wydaje się bardziej prosty i łatwiejszy do odtworzenia niż w przypadku wcześniejszego czarnego tłumika. Szukałem i na forum nie znalazłem zdjecia czy opisu takiego wkładu. MZ od tego tłumika była z 1988r a wnętrza z tego okresu miały(chyba) przekroje prostokątne-tak jak w serwisówce.

Mógłbym prosić o komentarz i ocenę co to za produkt? :wink:



Więcej zdjęć:
http://www.fotosik.pl/u/sylwestro150/album/1797424

MZSIMSON - 2015-09-10, 19:08

TEN czarny może też być od ETZ 250 wersja ABC (Absolutny Brak Czegokolwiek) kolega kudłaty taki ma w swojej ABC :mrgreen: Na tym zdjeciu widać https://picasaweb.google.com/104497704488392872097/VRAJDWYRZYSKOSIEK2015#6169911942499964482
Rav90 - 2015-09-11, 13:54

MZSIMSON napisał/a:
TEN czarny może też być od ETZ 250 wersja ABC (Absolutny Brak Czegokolwiek) kolega kudłaty taki ma w swojej ABC :mrgreen: Na tym zdjeciu widać https://picasaweb.google.com/104497704488392872097/VRAJDWYRZYSKOSIEK2015#6169911942499964482


Nie. Czarny na 100% jest od TS250. Tłumiki od ETZ nie miały śruby w wylocie. Nawet te proste z pierwszych lat produkcji. Te tłumiki różnią się też strojeniem. Miałem taki w swojej ETZ i inaczej oddawała moc, niż na dedykowanym.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group