Renowacja/specyfikacja modeli - Różnice pomiędzy MZ ES 250 , 250/0 i 250/1 JASKÓŁKA
Hvil - 2014-11-08, 10:39
Nasza zerówka ma w kwitach 61 rok. Ale 3oo miała dwa wydechy a nasza ojciec twierdzi, że jeden, silnik co przy niej znalazłem ma jeden i jest typowym silnikiem z jedynki nie z zerówki....
rastuch - 2014-11-08, 18:01
Hvil napisał/a: | Ale 3oo miała dwa wydechy |
2 wydechy miał doppelport - MZ 250 produkowany od 1956r a nie 300!!
Poza tym 300 miała tez inny błotnik przód rame, elementy silnika itp
Na niem. stronach znalazłem osłony do 300 i były takie jak w zerówce, więc co do twoich nie mam juz zielonego pojecia
Hvil - 2014-11-08, 19:04
rastuch, nie wiem:-) ważne że teraz komuś służą teraz:-)
rastuch - 2014-11-12, 18:56
Tu wstawiłem ciekawą tabele ilustrująca także różnice w głowicach jaskółek.
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=34859
krzysztof krzys - 2014-11-29, 18:57 Temat postu: głowica jaskółki zerowki foto Ktoś prosił żeby umieścić fotkę głowicy, akurat mam na stole i proszę,może,się komuś przyda,mz es 250/0 rok 58
rastuch - 2014-11-30, 00:13
Zobacz czy masz gdzieś przy komorze wytłoczony napis 250
krzysztof krzys - 2014-11-30, 11:15
Niema 250 nigdzie,jest litera F (fotka),głębokość komory zmierzylem ma ok 30 mm.
krzysztof krzys - 2014-12-20, 18:22 Temat postu: koła zerowka Jakie są różnice jeśli chodzi o koła? Mam dwa komplety kół obydwa id zerówki (głowy niedam uciąć) Obydwa komplety obręcze aluminiowe, różnią się szerokością obręczy i rentem, jeden jest bardziej płaski drugi zaokrąglon.. Moze wypowie się ktoś kto zna temat.Załącze fotki.
Hvil - 2014-12-20, 18:30
te koło wyżej ja miałem w zerówce, a to niżej w jedynce. Ale to górne ja miałem ze stalową obręczą.
Adam - 2014-12-20, 22:34
Koło z fot. 1 napewno jest z jedynki, natomiast dwójka to raczej tropik, chociaż widziałem też w jedynce taki bęben z tymi odlewanymi "bolcami" do zabieraka ale mogła to być już twórczość właściciela. Natomiast zerówka miała stalowe obręcze aczkolwiek widziałem też w zerówce obręcze aluminiowe i właściciel zarzekał się, że są od nowości. Być może w oryginalnych stalowych swoje zrobiła rdza i stąd zamiana na alu.
krzysztof krzys - 2014-12-21, 00:57
W zerowce napewno występowały zarówno stalowe jak i aluminiowe obręcze, można to zobaczyć w katalogu części.
krzysztof krzys - 2014-12-21, 01:00
Tylko co z ta szerokością obręczy,jakie powinny być przód i tył?
Hvil - 2014-12-21, 13:50
krzysztof krzys, tył jak najszerszy!!!
rastuch - 2014-12-21, 15:25
Zarówno "zerówka" jak i "jedynka"
1,85x16 przód
2,15x16 tył
1cal = 2,54cm
Powyższe dane są dostępne w instrukcji obsługi
Tym samym tego typu rozważania(oraz podobne dot. oryginalności, zamienności itp. części) prowadź w swoim temacie o restaurowaniu moto http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=34775.
Tu(w tym temacie) skupmy się bardziej na konkretach typu:" Panowie takie koła miała "zerówka" (i ciach foto) a takie "jedynka" ( i foto)
krzysztof krzys - 2014-12-21, 22:52
Co do szerokości to tak,jest w instrukcji napisane, miałem raczej dylemat z tymi rantami.Dzięki takim rozważania tez coś komuś pomożemy
krzysztof krzys - 2014-12-21, 22:58 Temat postu: prędkościomierz zerowka 1958 -cyferblat Tak wyglada mój cyferblat od zerówki 1958,wg wszelkich znaków na niebie i ziemi jest to oryginał
Allu - 2014-12-25, 14:10
Obiecane zdjęcie wajchy hamulca
a tutaj w całej okazałości
rastuch - 2014-12-27, 14:10
Rozumiem, że do tej przeciętej bańki pod motocyklem turyści i znajomi odwiedzający Twój garaż zobowiązani są do wrzucania datków na odbudowę motocykla czy tez paliwo.
Allu - 2014-12-27, 14:19
rastuch napisał/a: | Rozumiem, że do tej przeciętej bańki pod motocyklem turyści i znajomi odwiedzający Twój garaż zobowiązani są do wrzucania datków na odbudowę motocykla czy tez paliwo. |
dokładnie
Brudny_harry - 2015-01-10, 17:29
Witam
zaczynam remont es 250/0... gdzie w polsce można pozyskać częsci typu tłok, korba/wał do tego modelu?
|
|
|