To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Schemat adaptacji modułu zapłonowego VW 191 905 351 B do mz

ETZ_PRORIDER - 2013-04-07, 22:52

Marcin W., On nie jest podłączony, po prostu został na miejscu jakby coś poszło nie tak jak powinno to tylko wkładam przerywacz mechaniczny i jadę dalej;)
Marcin W. - 2013-04-09, 12:44

ETZ_PRORIDER, to ok :piwo: pytałem mechanika za płotem o ten moduł w kwestii awaryjności tego modułu wskazał mi palcem VW Golfa który u niego stoi że właśnie wymieniał ten moduł w nim... ale jak miał by się popsuć po przejechaniu 40 tyś. to bym się nie obraził na niego. Zresztą przetestujesz i zobaczysz co jest wart... :piwo:
OsteR9019 - 2013-04-09, 17:37

Marcin W. napisał/a:
pytałem mechanika za płotem o ten moduł w kwestii awaryjności tego modułu wskazał mi palcem VW Golfa który u niego stoi że właśnie wymieniał ten moduł w nim


Ten moduł spokojnie przeżyje silnik.

ETZ_PRORIDER - 2013-04-09, 21:08

OsteR9019 napisał/a:
Ten moduł spokojnie przeżyje silnik.
Jestem tego samego zdania, mało kiedy wymienia się moduł zapłonowy w Golfach, mają one przebiegi po 300-400 tysięcy i dalej jeżdżą :cool:
kosior30 - 2013-04-10, 13:48

Jedyną przyczyną awarii modułów w golfach są mechanicy ;)
ETZ_PRORIDER - 2013-05-04, 22:19

https://picasaweb.google.com/110365903016310325741/MZMotoCross250e?authkey=Gv1sRgCMfx-c_23_WFYw#5874216090530596322 You wanna ride? ha?? tak się spisuje zapłon z VW w silniku EM250 z liczonym dyfuzorem, wszystko mieści się pod pokrywą alternatora z zapasem jak za oryginału, ten model zrobiłem z możliwością regulacji położenia czujnika halla od i do silnika bez potrzeby dorabiania innych krzywek w postaci dystansu na którym opiera się przesłona czujnika halla. silnik trochę trzeszczy bo brak gum tłumiących w cylindrze, dla ciekawskich jest to projekt kolegi oparty na skracanej ramie ETZ 250 budowanej prawie że od podstaw, hamulec tarczowy z tyłu, liczony dyfuzor, wydech od yamaszki, instalacja na krótko, elektroniczny obrotomierz z 7 odcieniami podświetlania, wydłużony o 15 cm przednie zawieszenie, błotniki crossowe uniwersalne, projekt rozpoczęty w połowie marca, nie jest to tylko pocięta i pospawana ETZ, niemal wszystko jest w tym moto przerobione pod offroad.
Grzaniec - 2013-05-17, 12:40

Witam,
Mam moduł zapłonowy z VW Golfa. Moduł oznaczony 191 905 351C. Mam też czujnik Halla jak w poniższym linku:
czujnik Halla
Chciałbym to zaadaptować do MZ 251. Z połączeniem elektrycznym nie będę miał problemu - mam zamiar wzorować się na tym schemacie:

Pytanie 1 - czy cewka od MZ 251 da się wykorzystać i czy będzie działała poprawnie z modułem?
Pytanie 2 - jaki kształt powinna mieć blaszka mocowana do wału zamiast krzywki? Widziałem w tym temacie blachę z wycięciem tylko fragmentu koła - jakie ma kąty i jak to ustawić w motocyklu? Znaczy w jakim położeniu tłoka ma zacząć załaniać czujnik a w jakim odłaniać?

EDIT: Zobaczyłem na zdjęciu kolegi ETZ_PRORIDER, że blacha ma wycięte 180st. Więc pozostaje mi tylko dowiedzieć się, jak ma być ustawiona w relacji do położenia tłoka?
Z góry dzięki za pomoc!

ETZ_PRORIDER - 2013-05-19, 20:24

Grzaniec, Przesłonkę ustawiasz na oko, nie opatentowałem jeszcze szczegółowego mocowania, dajesz tłok w GMP a blaszkę ustawiasz tak żeby był na granicy wyjścia z czujnika, ustawiasz na oko, resztę regulujesz na blaszce nastawnej od platynek jeżeli masz na niej impulsator zamocowane wg mojego rozwiązania.
Grzaniec - 2013-05-19, 21:51

ETZ_PRORIDER, Dzięki Kolego, będę miał chwilę, to wezmę się za testy
bober1015 - 2013-05-26, 14:15

ETZ_PRORIDER zrobiles juz ten zaplon na gotowo ?? bo ja zalożyłem i dziala dobrze ale jeszcze potrzebuje informacji jak go dobrze ustawic, ta blache mam wyciętą na 220 stopni
ETZ_PRORIDER - 2013-05-26, 21:56

bober1015, W rzeczywistości jest już dopracowany na 95% poza umocowaniem przesłony do krzywki lub jakiegoś innego dystansu w miejsce krzywki, na razie działa wyśmienicie, świec nie uwala jak na razie a iskra jest bardzo mocna i wyraźna :)
Grzaniec - 2013-05-26, 21:58

Jeszcze jedno pytanko, bo w przyszłym tygodniu może się też wezmę za zrobienie takiego zapłonu. Ta przesłona to jest tylko odpowienio wycięty kawalek blachy stalowej? Nie musi być tam żadnego magnesu?

Czy taki czujnik bedzie się nadawał? Wysterowanie tego czujnika polega też na zastosowaniu przesłony?

ETZ_PRORIDER - 2013-05-26, 22:05

Ten czujnik jest do niczego, nie zmieścisz go pod pokrywą, musisz mieć od VW, Seata lub Audi, przesłona jest z inposta wycięta bez żadnych magnesów :cool:
Grzaniec - 2013-05-26, 22:06

Zmieścić to może by i się zmieścił, pytanie czy by zadziałał?
ETZ_PRORIDER - 2013-05-26, 22:52

To jest czujnik zbliżeniowy, raczej mógłby działać ale nie mam pojęcia czy z modułem z VW.
bober1015 - 2013-06-10, 16:13

ETZ_PRORIDER moglbym cie prosic o fotki zamontowanego tego impulsatora w etz 150 ale zeby byly wyrazne i w jakim miejscu ustawic ta przyslone ?? zeby idealnie bylo gdzie znaki naniesc
ETZ_PRORIDER - 2013-06-10, 18:45

Bez urazy ale spróbuj sam pokombinować, niestety już nie mam 150-tki od jakiegoś czasu, niczym nie różni się mocowaniem od mocowania w 250-tce, wymiary musisz uzyskać pod swój układ zapłonowy, zależne to jest od wychylenia krzywki w stronę kapy, jak daleko wirnik siada na wale itd. w crosie zrobiłem mocowanie niby uniwersalne z podłużnymi otworami pod śruby impulsatora ale nie koniecznie musi to pasować do 150-tki, nie będę wszystkiego podawał wam na tacy, sami trochę pokombinujcie :klnie:
focusst - 2013-07-14, 12:32

Wiem, że odgrzewam kotleta, ale mam pytanie do bardziej obeznanych w temacie kolegów. Czy oryginalny impulsator typu a i cewka zapłonowa oryginalna od mz będą współpracować z modułem od dwójki ?? Ewentualnie co z czym połączyć ?
Pytam bo w drugiej 150tce mam platynki a impulsator leży na półce i się marnuje. Braknie mi tylko modułu. :piwo:
Znaczy się czy ktoś testował już podlączenie wg schematu kolegi Grzaniec żeby nie było że nawet nie przeczytałem tego tematu. :wink:

OsteR9019 - 2013-08-11, 15:21

focusst napisał/a:
Czy oryginalny impulsator typu a i cewka zapłonowa oryginalna od mz będą współpracować z modułem od dwójki ??


Iskra będzie na 100%, sprawdzałem ale ktoś wspomniał że będzie zamiast przed zz to przed zw. Cewka od mz się nadaje ale na cewce vw iskra jest mocniejsza.

focusst - 2013-08-16, 07:48

Dzięki kolego za odpowiedź :piwo: Temat poruszyłem już z naszym forumowym elektronikiem Jankiem. Iskra na oryginalnym impulsatorze będzie w DMP, ale wystarczy zrobić nacięcie na klin po przeciwnej stronie i powinno wszystko śmigać. :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group