To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usługi, części, allegro - opinie - Mz z ogłoszenia - warto, nie warto ?

Dejw_S51 - 2020-06-04, 20:23

No wiem dlatego się nie będę oglądał i trzeba coś kupić :) Ile ogólnie według Ciebie warta patrząc na ceny OLX, Sprzedajemy czy innych portali ?
romanETZ - 2020-06-04, 20:35

Dejw_S51 napisał/a:
Mam pytanie czy warto go zakupić?
. Zależy od ceny - jak handlarz zrobił remont na sprzedaż na najtańszych ,,ryżowych" częściach to max. 4tyś. A jeżeli ETZ była w rękach fanatyka , kolekcjonera, miłośnika DDRowskiej motoryzacjii i remont przeprowadził nie szczędząc grosza i pracy, to i 10tyś. nie będzie złą ceną.
Jakbyś podał kwotę zaoszczędziłbyś mi pisania - tajemnica , czy co ?

Dejw_S51 - 2020-06-04, 20:42

Według mnie handlarz to nie bo ma parę ładnych sztuk MZ ETZ TS. Silnik nie chodzi jak sieczkarnia bo już jedną oglądałem taką to bardzo rzęziło ale niby silnik nie był robiony. A tu niby jest po kompletnym remoncie i nie słychać jakiś odgłosów niepokojących.
ETZ_PRORIDER - 2020-06-04, 21:33

Patrząc na ceny MZ to można kupić pierdylion razy lepszą Japonię i mieć coś pewnego. Dla mnie warta może 4kzł. I to tylko z sentymentu.
romanETZ - 2020-06-04, 21:36

Przekonasz się jak kupisz i pojeździsz. Dotarty silnik, czy świeżo po remoncie ? Miłośnik PRLowskiej motoryzacji łatwo się nie rozstaje z swoimi pojazdami, a na pewno po mozolnym, i kosztownym remoncie nie sprzedaje, tylko chce pojeździć - no chyba że robił na zarobek, albo remont nie wyszedł.
Dejw_S51 - 2020-06-04, 21:44

Po remoncie około 1500km ale mówi że ma coś innego do zrobienia i nie miał już gdzie trzymać to fakt.
Milicyjny - 2020-06-05, 14:01

Znam ten motocykl.To motocykl mojego kolegi, starego motocyklisty, który ma kilka różnych modeli eMZet.
Sam robi bardzo dobrze remonty silników i całych motocykli, na najlepszych dostępnych częściach współczesnych i na zdobytych oryginałach.
Ta ETZtka to jego chyba ostatnio zrobiony motocykl, miałem okazję się nim przejechać i nie mam najmniejszych zastrzeżeń.
Jak kupisz, masz gotowy motocykl do jazdy, choć zawsze można coś będzie w nim " dopieścić". :mrgreen:
Co do ceny: w mojej ocenie jest adekwatna do stanu technicznego tego konkretnego motocykla.

Dejw_S51 - 2020-06-05, 15:20

Dzięki bardzo. Takiej właśnie odpowiedzi oczekiwałem. Myśle że jak dojdzie do transakcji i będę się cieszył długo bezawaryjną jazdą.
Pozdrawiam
:wink:

Aster-x - 2020-06-17, 12:07
Temat postu: [czy warto] MOTOCYKL MZ ES 250/1
Dzień dobry,
czy ktoś zna ten motocykl i może coś o nim powiedzieć? Ewentualnie jakaś opinia na podstawie zdjęć? Lokalizacja: Nowa Dęba, podkarpackie. Cena do negocjacji.

https://allegro.pl/ogloszenie/motocykl-mz-es-250-1-9335126348



Cytat:
Sprzedam motocykl MZ ES 250/1

JASKÓŁKA - PIĘKNY KLASYK!!!

Motocykl został wyprodukowany w 1963 roku. Od roku 1998 jestem jego drugim właścicielem. Przed użytkowaniem został odrestaurowany i pomalowany podkładem proszkowym. Jest zarejestrowany, ubezpieczony oraz posiada dowód rejestracyjny i oryginalną instrukcję obsługi oraz pierwszą umowę kupna sprzedaży!

Stan motocykla uważam za dobry+, co można stwierdzić z zamieszczonych zdjęć wykonanych przed złożeniem oferty sprzedaży. Jest kompletny i jest użytkowany. Silnik jest po generalnym remoncie na oryginalnych częściach. Gotowy do jazdy.

Sprzedaję motocykl, który sprawił mi nie lada satysfakcję podczas jego użytkowania. Ze względu na brak czasu na jazdę, chciałbym aby trafił w dobre ręce. Najlepiej pasjonata klasycznych zabytkowych motocykli.

Do motocykla załączam wszystkie części zapasowe jakie do niego posiadam.

Resztę potrzebnych informacji udzielę telefonicznie.

romanETZ - 2020-06-17, 14:23

Ogłoszenie nieaktualne - Jaskółka odfrunęła do Ciebie , czy kogoś innego ?
Aster-x - 2020-06-17, 15:58

Z tego co wiem po prostu wygasło, ale jest dostępna.
Aster-x - 2020-06-18, 16:48

Także będę wdzięczny za dwa słowa od osob, które widza „coś” na pierwszy rzut oka.
slawek76 - 2020-06-20, 15:14

Więc tak, kilka słów o oryginalności:

1. Tłumik to na pewno nie jest od Jaskółki, powinien być typu cygaro.
2. Kolanko widać nowe od Bechtera
3. Nakrętka kolanka prawidłowa – jaskółkowa
4. Podnóżki pasażera, prawidłowe – jaskółkowe od Bechtera
5. Elementy które nie wystepowały chromowane to hamulec przy tłumiku, nakrętki trzymające boczki,
6. Bagażnik nieoryginalny teraźniejsza produkcja od Tropchy – jaskółki miały taki sam ale inny
7. Lusterko – nieodpowiednie
8. Ramka chromowana lampy przedniej – chyba nowa od bechtera
9. Rączki kierownicy – manetki gumowe - nie jaskółkowe
10. Licznika nie widzę – jeżeli ma czerwona wskazówkę to od TS, powinna być biała lub licznik dwutarczowy
11. Bak jasółkowy od tego modelu
12. Opony stare z epoki - do wymiany
13. Felgi przednia wygląda na oryginał, tylna 100% oryginał
14. Nie ma gumy – kedry pomiędzy boczkami ma przykrywką gaźnika
15. Kopka i dźwignia zmiany biegów oryginalne
16. Kapa lewa i prawa silnika oryginalne
17. Silnik powinien mieć nr zaczynający się od 22
18. Malowanie według polotu właściciela wygląda zgrabnie i estetycznie natomiast nie ma zbytnio związku z oryginalnością.
19. Szparunki na boczkach – nie ta forma – za duże, na błotnikach za nisko – powinny być 2,5 cm od rantu grubości 3 mm
20. Szparunki na baku prawidłowe taką formę malowania powinny mieć, jeżeli bak był w oryginale od tego motocykla tak malowany to to licznik powinien być dwutarczowy z tzw. wysoka chromowana ranką – obwódka
21. Linka przedniego hamulca źle wchodzi do lampy, powinna wchodzić pod bakiem
22. Linka sprzęgła – za długa, będzie obcierać lakier.
23. lakier proszkowy, malowanie proszkowe nie ma takiego połysku jak tradycyjne jest bardziej matowe, ale to kwestia gustu
24. Brak pompki
25. Siedzenia obszywanie, powinny być kremowe – gumowe a logo – 230 zł/szt
26. Przedni bęben koła ochlapany – pytanie od czego, trawienie czy wycieki za amortyzatorów
27. Sprawdzić czy trzymają amortyzatory, czy tłumią przód i tył. Jaskółki są bardzo miękki i przy zuzytych amortyzatorach są bardzo niebezpieczne, wywrotne. Jeden nowy amortyzator 220zł/szt. jeżeli te nie tłumią to wydatek około 900 zł
28. Ochrona tylnej zębatki wyglądana oryginał – ebonitowa nie plastikowa, gumy ochronne łańcuch wyglądają porządnie chyba od Bechtera
29. Tylny błotnik troch powgniatany przy zawiasce i pod siedzeniem, chyba że coś się odbija na fotce – do sprawdzenia
30. Brak łezki na lampie jest malowana łezka, komponuje się ładnie z bakiem ale powinna być w oryginale aluminiowa.
31. Emblematy logo na baku nie takie, nie ta forma, to jest od zerówki, kolor nie ten, powinno być zielone tłoczone w aluminium, a nie malowane.
32. Zaczep linki sprzęgła prawidłowy – jaskółkowy, bez przedłużki
33. Pręt hamulca tylnego oryginalny na zawleczkę, a nie na haczyk
34. sprężyna stopki centralnej prawidłowa
35. logo na boczkach według wizji właściciela wygląda ładnie i estetycznie, podoba mi się ale nie ma to nic wspólnego z oryginałem
36. Korka baku nie widzę, oryginalny nie miał żadnych przetłoczek jest gładki
37. Kapa sprzęgła, tak jak pisałem prawidłowa, nie uszkodzona przy gumie kopki co często się zdarza, nie widać wycieków na asfalcie spod dźwigni biegów dobrze wróży.
38. Kedra – guma pomiędzy przednią lampą a zbiornikiem od trophy – to nie jest jaskółkowa
39. Zamki siedzeń wyglądająca nowe – to nie są oryginalne
40. Siedzenia po otwarciu powinny na zawiaskach mieć przetłoczenie w kształcie litery U jeżeli są proste to to są od trophy
41. nie rozumiem dlaczego ten cylinder tak wysoko siedzi jak by miał grubą podkładkę przy karterach, żeberka cylindra i pokrywki gaźnika powinny się zgrywać a nie być przesunięte
42. Bym zapomniał, najważniejsze, że musi ładować - pytanie, co ma prądnicę, czy coś nowszego.


Cena powiedzmy że ustalisz ją na 8.000,00 zł.
Jeżeli jest zarejestrowany , ubezpieczony i na chodzie to uważam, że jest rozsądna. Ani duża ani mała. Motocykl jest zrobiony w miarę ładnie – estetycznie, bez hojraczenia. Nie jest to 100% oryginał, ale dołożenie kilku drobiazgów i wywalenie kilku zbytecznych chromów przybliży go do oryginału.
Nie jesteś w stanie kupić ruiny za 4 000,00 zł z dokumentami i zrobić ją na 100% dokładając tylko 4 000,00 zł.
Full oryginał potrzebuje wkładu rzędu 10 000,00 zł

Jeżeli silnik chodzi w miarę i nic nie dzwoni, nie tłucze, a amortyzatory trzymają, to bym ją (Jaskółkę) wziął.
Sprzedać raczej jej nie sprzedasz za większą kasę, może by się trafił kupiec, ale może to potrwać.

Ogólnie podsumowując masz kasę kupuj.
A jak nie masz to się nie ma co martwić - kasa rzecz nabyta. :mrgreen:

Adax - 2020-06-20, 15:45

Sławek jak zwykle pozamiatał! :mrgreen: :roll:
Aster-x - 2020-06-20, 20:33

slawek76, chapeau bas. Kopara mi opadła jak zobaczyłem ta odpowiedz. Wielkie, wielkie dzięki. W najśmielszych oczekiwaniach nie liczyłem na tak wyczerpująca odpowiedz.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group