To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Renowacja/specyfikacja modeli - Różnice silników 17.5 a 19 KM - ES 250/2

edwin.sk - 2006-06-15, 21:05
Temat postu: Różnice silników 17.5 a 19 KM - ES 250/2
no panowie pierwszy temat od dawna mi po głowie krąży te pytanie...czym rózni sie trophy z silnikiem 17,5 od dziewietnastokonnego...?

wiem że 19KM najpierw montowali w ets-ach...ale później przeszły do zwykłych trophy...

polo - 2006-06-15, 21:12

stopniem sprężania ,
a zewnętrznie to kształtem użebrowania głowicy

17,5 mają żebra pionowo
19 poziomo ( jak w etz )

Huberto - 2006-06-15, 22:20

polo napisał/a:
19 poziomo ( jak w etz )


Głowice z użebrowaniem poziomym występowały w TS 250/1 i tylko tam. ES 250/2 Trophy od '69 roku mają 19PS, te silniki również poszły do ETS Trophy Sport i do TS 250. 17.5 PS od 19 PS różnią się stopniem sprężania ( w tym pierwszym 8.5, a w drugim 9.5...10) i w 17.5 PS jest kanał ssący w cylindrze z taką przegródką od góry do połowy okna.

hubertbaran - 2006-06-16, 09:39

na uparteg mozna by podciagnąc moc ES w bardoz prosty sposób.
Co do TS to tu nalezało by by zrobic 5 kanałowe przepłukanie (wcale nie tak trudno)

Toma - 2006-06-16, 18:47

Hubert-Moto napisał/a:
polo napisał/a:
19 poziomo ( jak w etz )


Głowice z użebrowaniem poziomym występowały w TS 250/1 i tylko tam. ES 250/2 Trophy od '69 roku mają 19PS, te silniki również poszły do ETS Trophy Sport i do TS 250. 17.5 PS od 19 PS różnią się stopniem sprężania ( w tym pierwszym 8.5, a w drugim 9.5...10) i w 17.5 PS jest kanał ssący w cylindrze z taką przegródką od góry do połowy okna.


tak własnie był jeszcze wariant dla RFN 17KM przy 5400obr/min

led1 - 2006-11-09, 07:51

Silniki 19-konne miały też chyba zmodyfikowany układ wydechowy.
Spartan - 2008-08-21, 23:48

i miedzyinnymi dla tego posiadaly 19 km a nie 17.5 km

osobiscie mam wersje milicyjna ktora ma podobno 21 badz 22 km ale niewiem czym sie rozni od zwyklych trophy procz tlumika, oczywiscie masa wlasna jej jest wieksza bo wazy okolo 200+ kg

wadmed - 2008-08-26, 20:33

W książce Motocykle MZ Andy Schwietzera jest napisane tylko, że wersje z mniejszą mocą były produkowane dla RFN i było to w modelach ETS 250, TS 250 i TS 250/1.
adniem21 - 2012-03-01, 18:16

słyszałem ze do tropika zakładane były dwa rodzaje głowic zależnie od lat produkcji czy są one wzajemnie zamienne?
herrq666 - 2012-03-01, 18:43

Były różne głowice, bo były różne cylindry. Były cylindry 17 konne i 19 konne. Jeździłem 17 konną tropką z głowicą z 19 konnej i niby wszystko było w porządku.
modzelak - 2012-03-01, 22:30

herrq666 napisał/a:

Były różne głowice, bo były różne cylindry. Były cylindry 17 konne i 19 konne. Jeździłem 17 konną tropką z głowicą z 19 konnej i niby wszystko było w porządku.
A czym się te głowice różnią?
studefix - 2012-03-01, 22:33

Z tego co się orientuję to głowice były identyczne.
modzelak - 2012-03-01, 22:37

studefix napisał/a:
Z tego co się orientuję to głowice były identyczne.
Dla tego pytam,bo mnie też sie tak wydaje.
herrq666 - 2012-03-01, 22:40

Mam tropika 17 konnego i ma zupełnie inną głowicę niz w 19 konnym, różnicę widac w miejscu gdzie wkręca się świecę.
modzelak - 2012-03-01, 22:44

A czy były w tropikach cylindry z wystająco tuleją do ustalania położenia głowicy tak jak w TS,bo skoro w TS 250 i w TS 250/1 były takie same cylindry,jak sam zreszto potwierdzałem to co wcześniej w innych tamatach pisałem ,to trafił mi się inny cylinder jakie dotychczas miałem ood TS (chodzi o żeberka przy dolocie) a jednak tuleje ma wystająco,a w swoim tropiku mam takie cylindry jak w TS,ale bez tulei wystającej.(pewnie nikt niezrozumie,więc jutro wkleje zdjęcia.).
herrq666 - 2012-03-01, 22:46

W tropikach nie było cylindrów z wystającą tuleją.
modzelak - 2012-03-01, 22:50

herrq666 napisał/a:
W tropikach nie było cylindrów z wystającą tuleją.
W takim razie w TS-kach były dwa rodzaje?
herrq666 - 2012-03-01, 22:54

modzelak napisał/a:
W takim razie w TS-kach były dwa rodzaje?

Tzn. bo nie kumam?

modzelak - 2012-03-01, 22:59

herrq666 napisał/a:
Tzn. bo nie kumam?
Tzn,że mam dwa inne cylindry,ale oba mają wystająco tuleja,a różnią sie użebrowaniem od strony dolotu.
herrq666 - 2012-03-01, 23:01

Jeżeli maja wystającą tuleję, to na 100% są od TSki. Gdzieś na forum kiedyś czytałem ze ktoś znalazł różnice między cylindrami TS, ale nie pamiętam kto.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group