To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Elektryka - grzeje się cewka i tranzystor - MZ ETZ 251

pawel1392 - 2006-06-17, 15:58
Temat postu: Elektryka - grzeje się cewka i tranzystor - MZ ETZ 251
WITAm. Mam duży problem.
kupiłem mz jako popsuta i ciągle z nią miałem problemy. NIe mogę jej naprawić
kilka razy ją odpaliłem i pojeździłem kawałek, ale mogłem jechać tylko na ssaniu , bo inaczej gasła.
Ostatnio tak sobie pomyślałem że może ta cewka jest do Bani. Bo mam małą iskrę.
A więc założyłem cewkę boscha i kabele wyskoego napięcia z samochodu. Iskra aż mne zadziwła oddaliłem świece 3 cm od cylindra i iskra skoczył na 3 cm!!
Ale niestety cewka zaczęła się lekko grzać, ale najgorsze , że tranzystor w module zaczął się grzać tak mocno, że aż obudowę stopił:( Co mam na to poradzić??
Czy to może wina cewki??

Radzio89 - 2006-06-17, 16:19

moze ta cewka jest nie przystosowana? moze jest na 6 v albo 24v ?? A skro mogles jeździc tylko na ssaniu to znaczy ze miales zbyt uboga mieszanke, wiec albo przestaw iglice albo wyreguluj sróbką. :mrgreen:
pawel1392 - 2006-06-17, 16:38

ale na tamtej cewce było bardzo ciężko odpalić motor
:( A cewka jest na 12 V

eMZetkowicz - 2006-06-17, 17:11

Śpiesze z odpowiedzią, założyłeś cewke niskooporową, ma ona coś koło 1 oma z kawałkiem, nie jest zalecana do instalacji zapłonowej w MZ, nawet z przerywaczem a już zwłaszcza jeśli masz zapł. elektroniczny. To normalne że będzie się grzało, a jeśli nic z tym nie zrobisz to albo wysiądzie główny tranzystor mocy, a trudno go dostać choć można i kosztuje z 13zł, więc szkoda by było, albo przegrzeje sie cewka w efekcie czego zniszczy sie uzwojenie pierwotne, kup nową cewke zapłonową ale typową do tej instalacji, powinna mieć opór uz. pierwotnego rzędu około 4,5oma, wtedy wszystko będzie ok, możesz szukac oryginalnej cewki DDR o oznaczeniu 8352.1/3 albo 8852.1/2, obie się sprawdzą.

Pozdrawiam!!

Radzio89 - 2006-06-17, 19:03

od wartburga tez pasuje (sam uzywam) wiec mozesz zaopatrzyc sie na szrocie.
eMZetkowicz - 2006-06-17, 19:06

Tak, bo w wartburgu był te same typy cewek montowane, co więcej EBZA również do Wartburgów robiła systemy elektronicznych zapłonów, wartburg z MZ ma więc nawet dużo wspólnego...
Radzio89 - 2006-06-17, 19:28

No w sumie ta sama firma :P zn sie IFA przez pewien okres czasu produkowala podzespoły do Wartburgów.
tomasz102 - 2006-06-17, 19:41

jeszcze od trabantów podchodzi kilka części
pawel1392 - 2006-06-17, 22:57

Wielkie dzięki za pomoc.
Pozdrawiam pawel1392

marko - 2006-06-18, 23:34

nie wiem czy temat jeszcze aktualny ale spodkalem sie kiedys z problemem ze chodzila tylko na ssaniu. a przyczyną bylo zamienienie miejscami dyszy głównej z dyszą od ssania. o ile pamietam to grubsza jest główna
bartek666 - 2006-06-28, 19:04

a co sie stanie jak sie podepnie cewkę odwrotnie??
Huberto - 2006-06-28, 19:08

NIe będzie iskry :-P i może się popsuć cewka :-P czy jakoś tak... ;-)
eMZetkowicz - 2006-06-28, 19:24

Iskra będzie, tylko uzwojenia są spięte tak aby masa uzw. pierwotnego była połączona z masą wtórnego, do masy uzw. pierwotnego podłączamy minus(przerywacz, wyjście sterownika) a do masy wtórnego(połączonego z pierwotnym) podłączamy minus co jest realizowane przez połączenie cewki ramą. Czy się spali?? Raczej nie ale przy niepewnym połączeniu cewki z ramą lub w jej wnętrzu mogą wystąpić przepięcia.
bartek666 - 2006-06-28, 19:49

to niedobrze bo nie mam pojecia czy dobrze jest podpieta a oznaczen brak. jak to spawdzic?
eMZetkowicz - 2006-06-28, 19:56

Multimetr - nastawiasz na pomiar oporu, i sprawdzasz która końcówka łączy się z obudową cewki, ta jest ujemna, przy okazji sprawdź opór uzw. pierwotnego, ma być około 4,7oma.
bartek666 - 2006-06-28, 22:26

thx


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group