To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Elektryka - brak ładowania - MZ ETZ 150

zygmunt44 - 2006-06-17, 17:08
Temat postu: Elektryka - brak ładowania - MZ ETZ 150
Witka
Wiem ze temat ładowania byl walkowany 100000 razy ale nie znalazlem niczego co by mi pasowalo
Kiedy kupilem mz 150 nie bylo ladowania wcale (kontrolka caly czas sie swiecila)
wymienilem regulator na elektronika(z malucha albo poldolota)
Ladowanie zaczelo dzialac tzn ... prawie dobrze
kontrolka gasla dopiero po dodaniu gazu (gaz do polowy manetki)
Teraz sie zrobilo takie cus ze po przelaczeniu kluczyka na zaplon kontrolka sie nie zapala albo swieci bardzo slabiutko.
po kopnieciu swieci juz intensywnie.
Czasami jest tak ze po przelaczeniu kluczyka odrazu swieci ale bardzo zadko
po odpaleniu kiedy chodzi na wolnych obrotach kontrolka nie swieci. Po dodaniu juz sie zapala i gasnie dopiero gdz dodam mocno gazu.
Co to moze byc ...? Czy musze wymieniac regulator ?
moze to diody albo cos innego ?
a dodam jeszcze ze wychodzi ze szczotek jeden kabelek( czerwony cienki) i jest zaslepiony czyli do niczego nie jest przyczepiony.
do czego on jest ?

daniel1621 - 2006-06-17, 18:07

przedewszystkim to jaka to MZ? ETZ czy TS :?: Bo one mają całkiem inne instalacje
Huberto - 2006-06-17, 18:12

Może akumulator słabo naładowany...???
Radzio89 - 2006-06-17, 18:59

u mnie czrwony kabel jest od czujnika luzu, ale on nie dochodzi do szczotek :P Nie pamietam czy jakis kabel wchodzido szczotek ale jesli tak jest to moze byćjeden z dwoch, jeden kabel poprzez bezpiecznik idzie na regulator a drugi na cewke WN.
zygmunt44 - 2006-06-18, 01:29

etz 150 sorki zapomnialem dopisac
To napewno nie jest od aku bo czy jest naladowany czy nie jest tak samo !
ten kabelek wychodzi ze szczotek i idzie w oslonce do aku ale jest uciety i zaizolowany nie wiem do czego to .
a jesli chodzi i czujnuk luzu to tez chyba mam pomieszane bo tez mruga kontrolka a zaden kabelek nie jest podlaczony do czujnika luzu i nie widac jakiegos innego coby mozna bylo zalaczyc ~!

daniel1621 - 2006-06-18, 13:29

według mnie są dwie opcje podłączenia tego kabla: albo on powinien być podłączony do czujnika luzu albo do szczotek (tak jak masz teraz) tylko jego drugi koniec powinien byc przy regulatorze napięcia
eMZetkowicz - 2006-06-18, 14:15

Kolory w orginale są takie:
Zielony - zapłon, przerywacz - cewka
Niebieski - czujnik luzu - kostka pod siedzeniem
Zielono niebieski - obwód wzbudzenia jedna ze szczotek - zacisk DF regulatora
Widać że kolory macie inne niż były, więc ten ucięty kabel od szczotek musi być podłaczony do regulatora, druga szczotka musi być wpięta na mase, dziwne że w ogóle masz ładowanie, tłumaczy to szczątkowe stałe pole magnetyczne wirnika. Zkablem od kontrol luzu, musisz zdjąć siedzenie i poszukać w kostce kabla idącego do głównej wiązki, powinien być niebieski o ile ktoś i tu nie namieszał, zobacz z jakim jest spięty i gdzie ten kabel jest wpięty w silniku.

daniel1621 - 2006-06-18, 21:53

eMZetkowicz napisał/a:
więc ten ucięty kabel od szczotek musi być podłaczony do regulatora,

Czyli trafiłem 8-) :mrgreen:

zygmunt44 - 2006-06-18, 23:14

hmmm ale gdzie powinine byc podpiety ...?
jak zmienialem regulator to bylo tak jak w instrukcji .. kabli bylo akurat czyli zaden nie zostal i nie zabraklo.
z tego co wypatrzylem to 2 kable ida ze szczotek czyli jeden powinien byc wpiety do masy a 2 do regulatora ale ktory gdzie czy to jest obojetne ...?

eMZetkowicz - 2006-06-18, 23:49

Zrobione jest to tak że tylko jeden kabel od szczotek dasz rade wpiąć do masy a drugi do płytki połączeniowej, w regulatorze szukaj zacisku DF lub szcz.(szczotki)
zygmunt44 - 2006-06-20, 14:59

udalo mi sie podlaczyc !
ten luzny kabelek byl od masy obok szczotek i wpiolem go do masy tam w puszcze bezpiecznikow i jest dobrze ... hmm chyba
wlasnie mam pytanie :
po zmontowaniu wszystkiego odpalilem a kontrolka gasnie sama wystarczy ze zapale i jak chodzi to nie swieci --czyli laduje ....???
czy tak jest dobrze ?
kumpel ma tak przy jawie i laduje ale czy przy ETZ tez ....?
a czujnik luzu tez zrobilem kabel byl urwany w srodku oslonki wyciagnolen go i podlaczylem i jest ok
pozdrowienia

Radzio89 - 2006-06-20, 15:02

kontrolka gaśnie po odpaleniu motocykla.
daniel1621 - 2006-06-20, 17:08

zygmunt44 napisał/a:
po zmontowaniu wszystkiego odpalilem a kontrolka gasnie sama wystarczy ze zapale i jak chodzi to nie swieci --czyli laduje ....???

Niby powinna ładować ale kontrolka może troche kłamać, więc najlepiej na odpalonym moto odłącz aq, jeżeli niezgaśnie to znaczy że ładuje

wojciech944 - 2006-06-20, 17:13

kontrolka pokazuje, czy napięcie przechodzi przez te małe diody, ale czy przechodzi przez duze, i regulator(mechaniczny) tego to nie pokaze....
eMZetkowicz - 2006-06-20, 17:42

Hmm nie wydaje mi sie żebyś dobrze to podłaczył, z Twojego opisu wynika że xle, do masy szczotki mają być wpięte przewodem ze szczotki, do masy przy alternatorze, przewodem zielono-niebieskim druga szczotka ma być wpięta nie do minusa w puszcze bezpieczników tylko przez bezpiecznik ładowania do regulatora do zacisku szczotki(DF)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group