To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Pozostałe - Rejestracja motocykla - opis

BeerfaN - 2008-02-28, 12:58

moto do 1000zł - umowa nie podlega opłacie w skarbówce, dają tylko stempel, że ok i wsio. Jak tak miałem pół roku temu.

OC nie będziesz musiał płacić. Te przepisy o automatycznym przedłużaniu polisy OC weszły stosunkowo niedawno i tamto OC juz dawno przykrył kurz

Przegląd 64zł

OC różnie, najtańsze ponoć PZU

rejestracja 124 bodajże, ale jeśli masz białe tablice i moto jest z tego samego powiatu/województwa (nie wiem dokładnie) to zostawiają Ci tablice i za nie nie płacisz - jest taniej

[ Dodano: 2008-02-28, 14:29 ]
---update

koszt rejestracji bez wymiany tablic 71 zł

Rufusetz150e - 2008-02-29, 00:27

Tablice zostaja jak sa z tego samego Powiatu. Jesli ma sie oc oplacone przez poprzedniego własciciela to przepisuje je sie na siebie.
Red250Arrow - 2008-02-29, 15:37

dziś udało mi sie załatwić wszystko mianowicie :
- przegląd 64zł
- urząd skarbowy , mimo ze zapłaciłem 300 zł za motor trzeba iść żeby podbili pieczątkę(bez tego nie przyjmują w wydziale komunikacji papierów) jakby był wart jeszcze powyżej 1000 zł to podatek 3%
-OC wykupione , z racji wieku <22 , i <5 lat prawo jazdy żadnych zniżek 201 zł
-wydział komunikacji 112 zł

daker 251 - 2008-03-28, 15:26

a co zrobic w sytuacji takiej jak ta:
-w 2006 roku kupilem motocykl spisalem umowe z wlascicielem (teraz zapewne ta umowa nie bedzie juz aktualna), motocykl nie byl zarejestrowany na Pana od ktorego go kupilem a na poprzedniego wlasciciela.
-z motocyklem dostalem tylko dowod rejestracyjny.
Co teraz powinienem zrobic zeby go zarejestrowac?? I jakie mniej wiecej koszty sie z tym wiaza?? Prosze o porade.

Xargo - 2008-03-28, 15:58

musisz mieć umowę pomiędzy kolesiem z dowodu a poprzednim właścicielem. A jeżeli żadna umowa nie była zgłaszana do urzędu to możesz spisać ją bezpośrednio z pierwszym właścicielem. A i jeszcze jedno - umowa K/S służy potwierdzeniu przeniesienia własności i jako taka nigdy nie traci ważności...

Ps. Wczoraj wykupiłem oc na swoją etkę. Ze wszystkimi zwyżkami (również za wiek) i zniżką za jednorazową wpłatę i miejsce zamieszkania (w sumie 15%) za OC w TUW zapłaciłem 130zł :mrgreen: . To taniej nawet niż w PZU!

daker 251 - 2008-03-28, 18:43

wiec teraz musze posiadac jeszcze umowe ktora spisal porzedni wlasciciel(ten od ktorego kupilem moto) z wlascicielem na ktorego byl zarejestrowany pojazd lub posiadac umowe tylko z wlascicielem na ktorego motorek byl zarejestrowany?? A gdy juz bede mial umowe/umowy w reku moge przystapic do rejestracji. A jak wyglada sprawa z ubezpieczeniem i przegladem bo obydwie rzeczy podejrzewam nie byly robione od wiekow w motorku :???:
Poszy150 - 2008-03-28, 19:42

daker 251, jak będziesz miał ciągłość umów biorąc od ostatniego właściciela wbitego w dowodzie to Ci zarejestrują. Musisz mieć opłacone OC i przegląd zrobiony. Inaczej odeślą Cię z kwitkiem o zrobienie przeglądu i opłacenie OC.

Xargo1, ja za ubezpieczenie w PZU bez zniżek i ze zwyżką za wiek, OC + NW zapłaciłem 236 zł :klnie:

grzesio.iii - 2009-04-26, 13:22

czy warto rejestrować jako zabytek / unikat ( są jakieś korzyści :) czy tylko piękne żółte blachy ): ) MZ TS 250, 73'
motor zarejestrowany na mnie ( ale mam jeszcze czarne blachy- sporo stał ) ubezpieczony, bez przeglądu ( ale to nie problem)
jakie muszę spełnić warunki żeby go zarejestrować, jakie to są mniej więcej koszty??

tomeklol - 2009-04-26, 15:35

Z tego co wiem musi on być w stanie oryginalnym.Żadne wiejskie tuningi w tym przypadku nie przejdą.Prawdopodobnie przegląd jest bezterminowy ale moge sie mylić.
grzesio.iii - 2009-04-26, 16:32

tomeklol napisał/a:
Z tego co wiem musi on być w stanie oryginalnym.Żadne wiejskie tuningi w tym przypadku nie przejdą.Prawdopodobnie przegląd jest bezterminowy ale moge sie mylić.

a wszystko musi być oryginalne ?? wiem że kranik nie jest i kowadełko jest wymienione a reszta łącznie z lakierem i rdzą oryginalna :) ) nawet chyba opony sprzęt ma 10 tyś przejechane przestał całe życie swoje :)

Magic - 2009-04-26, 20:57

grzesio.iii, jak dobrze pamiętam to musi mieć ileś tam procent oryginalności (70-80%?). O rzeczy eksploatacyjne typu właśnie kowadełko, czy opony raczej nikt się nie będzie czepiał. Grunt żeby reszta była oryginalna.
Przegląd w zabytku jest bezterminowy

studefix - 2009-04-28, 09:44

grzesio.iii napisał/a:
a wszystko musi być oryginalne ?? wiem że kranik nie jest i kowadełko jest wymienione a reszta łącznie z lakierem i rdzą oryginalna ) nawet chyba opony sprzęt ma 10 tyś przejechane przestał całe życie swoje

Z tą oryginalnością to nie przesadzajmy,podstawowe elementy mają być oryginalne chyba min 80% oryginalnych części.Nie dotyczy części gumowych i cześci zużywających się w czasie eksploatacji.

[ Dodano: 2009-04-28, 09:45 ]
Ja odtworzyłem papiery do tropa na podstawie starej tablicy rej.Było ciężko ,ale się udało,w razie czego służę pomocą.

rastuch - 2009-05-02, 06:43

studefix, mozesz nappisac jak tego dokonałs bo mnie czeka podobna przeprawa z jednym tropikiem:neutral:
studefix - 2009-05-02, 17:09

Bez kogoś znajomego ,lub pomocnego w wydziale komunikacji/starostwie ani rusz.
Pierwsze co musisz zrobić to dowiedzieć się kto widnieje w piapierach jako właściciel i zdobyć jego namiary w/w instytucjach ,ale oni moga nie podac tych namiarów ze względu na ochrone danych osobowychi właśnie dlatego trzeba znać kogoś w urzędzie lub liczyć na czarujący uśmiech i kogoś kumatego po drugiej stronie barykady czyt.okienka.

orinoco - 2009-05-05, 22:20
Temat postu: odp
Ja też próbowałem zarejestrować jaskółkę mając tylko umowy i tablice ale nie przeszło bez dowodu rejestracyjnego , dlatego kupiłem papiery za stówkę na allegro i tabliczkę znamionową przebiłem numery a co :)
studefix - 2009-05-06, 12:16

Ja też nie miałem dowodu,napisałem umowe z gościem z rejestru ze starostwa i oni na jej podstawie wystawili mi zaświadczenie że pojazd był u nich zarejestrowany.Zty świstkiem do WK i mam blachy.
hubertbaran - 2009-05-11, 07:07

W uymowie kupna sprzedaży zaznaczasz "zagubienie dowodu rejestracyjnego" i przejsc musi, z numerami ramy idziesz ylko na komende i sprawdzasz czy maszyna nie była kradziona i tyle!
boro912 - 2009-08-04, 11:29
Temat postu: MZ
Witam
Mam takie pytanie jak zarejestrować ten motor?
Motor kupił mój tata w 1990 r MZ 251 nówka ale w 96 kupił samochód i MZ wyrejestrował. Jeżdziłem nim troche ale starch policji i postanowiłem go zarejestrować ale czy sie da?
posiadam wszystkie kwitki starego OC i dowód rejestracyjny z obcietym rogiem. Co mo poradzicie?

Qba - 2009-08-04, 12:18

Jak masz obcięty róg to pozamiatane. Nie zarejestrujesz tego legalnie. Jeśli byłby to zabytek to poprzez konserwatora trzeba wnosić że posiada wartość kulturowa czy coś takiego i da radę ale koszty spore. Z MZ 251 nie przejdzie. Chyba że przebijanie numerów (oczywiście nielegalne) lub wymiana ramy na taka z papierami (życzę powodzenia w szukaniu).
boro912 - 2009-08-05, 09:57

A jeżeli przebijać numery to gdzie i na jakie? A czy można zarejestrować nową ramę bez homologacji tylko z fakturą kupna? Np ta rama http://www.allegro.pl/ite...150_etz150.html ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group