To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Introwy projekt ETZ 200

intr - 2017-02-22, 15:49

Nie pomyślałem i nie wiem ;) To już pytanie do Siaja :) Wydaje mi się, że chyba może, zmieni się kierunek pola najprawdopodobniej, ale czy to ma wpływ na coś ? Nie wiem. Z tego co wiem np w chińskich wirnikach jest niekiedy drut nawinięty w drugą stronę i miało to wpływ na zapłon, tj zaburzenie jego pracy właśnie z powodu odwrócenia kierunku pola. O ile dobrze pamiętam o to tam chodziło. Normalnie jest w kierunku wału, na chińskim wirniku było w kierunku kapy.
Pavel - 2017-02-22, 16:40

Moze sie krecic w druga strone.
sIaj - 2017-02-22, 16:42

Alternator może się kręcić dowolnie.
W MZ jest problem jedynie jak zmieni się biegunowość na wirniku. Nie wiem z czego to wynika, czy jakaś stal... czy co. Nawet magnesowanie nie pomaga.
Jawy ten problem nie dotyczy :lol:

Teraz śrubę wirnika będziesz miał jak w AWO Simsonie ;)

kosior30 - 2017-02-22, 18:27

A co ze stabilnością motocykla? Gdy masy będą wirować w drugą stronę, to motocykl może nabrać tendencji do kręcenia się wokół osi tylnego koła - normalnie występuje efekt żyroskopowy, a u Ciebie może wystąpić tzw. efekt Braver'ana i będzie stawał dęba bez powodu :mrgreen:
Reich - 2017-02-22, 19:30

kosior30, to samo co z motorynką i jakimś torowym Suzuki. Podobno inżynierowie pracujący nad silnikami wyczynowymi doszli do tego, że gdy silnik kręci się wstecz to łatwiej się złożyć nim w zakręt.
mar09 - 2017-02-22, 20:01

Zacytuję fragment: „Motocykl nie naciska już tak na przód, nie ma również takiej podsterowności (na wejściach) w zakrętach. Zmniejszyło się też unoszenie przedniego koła, co jest ważne, bo z roku na rok mamy coraz więcej mocy.”

A tu macie całość: http://motogp.pl/motogp/p...marqueza/61168/

:piwo:

wojtek.mz - 2017-02-23, 01:14

intr, :piwo:
intr - 2017-03-01, 20:09

Przyszła stal i powoli zaczyna wyglądać za wałem ;)
czochu - 2017-03-02, 13:45

Czopy robisz na nowo czy przekładasz gotowe z innego wału? a kroba z czego będzie ?
taka ciekawostka chłopaków z forum wsk, w popularnej "czwórce" czyli 175 korbowód pasuje plug and play z yz 125 , korba kosztuje jedynie ok 150zł . Ciekawe czy coś by do seryjnej ety znalazł

intr - 2017-03-02, 14:08

Czopy nowe, korba jest od rm 250 dłuższa o 3 mm, wał ma 2 mm więcej od osi, zatem skok będzie 62 mm zamiast 58 mm. Plug and play nie pasuje, czop jest inny, ale powiedzmy że prawie plug and play. Do ety nie ma sensu przepłacać, bo yoko to jest pierwsza liga.
intr - 2017-04-25, 14:17

wał nabiera kolorów. Tera czopy do nawęglania i szlifowania wysyłam i jak dostanę z powrotem to będzie można już składać. Wał jest obliczony całkowicie od podstaw. Zobaczymy co wyjdzie z tego, niemniej jak ostatecznie nie będzie 150 km/h na blacie to zwijam interes... :wink:
Adax - 2017-04-25, 16:34

Cytat:

wał nabiera kolorów


Oj to nie dobrze! Czocha wał nabrał kolorów i nie chciał się dalej kręcić! :razz:

lipton - 2017-04-25, 17:00

Roman ja się nie zgadzam aby 150 jechała więcej od 250. :mrgreen:
intr - 2017-04-25, 21:30

technicznie rzecz biorąc 150 to nie jest, więc w zasadzie nie ma tu żadnej niezgody ;)
kosior30 - 2017-04-26, 02:58

intr napisał/a:
jak ostatecznie nie będzie 150 km/h na blacie to zwijam interes...


Jeśli nie będzie czarnego stożka, to nie da rady :cool:

to-mecz-q - 2017-04-26, 08:10

intr napisał/a:
wał nabiera kolorów


Mój już jest kolorowy :piwo:

intr - 2017-04-26, 10:17

kosior30 napisał/a:
Jeśli nie będzie czarnego stożka, to nie da rady :cool:

No z tym może być problem... A może być złoty łańcuch ?

Reich - 2017-04-26, 10:51

intr, ale do złotego łańcucha



Przydałoby mieć też złote zęby

intr - 2017-04-26, 11:05

Wysoka poprzeczka... może być pewien problem, ale będę się starał :cool:
wojtek.mz - 2017-10-26, 14:05

intr, Co tam w temacie ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group