To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Introwy projekt ETZ 200

ETZ_PRORIDER - 2015-01-28, 23:23

Czy przewidujesz jakąś przeróbkę łożyskowania wałka pośredniego w skrzyni wykluczając łożysko igiełkowe z układu? bo to chyba ono jako pierwsze podziękuje, czasami nie wytrzymuje nawet pałowania 150-tką :D świetny projekt ogólnie :piwo:
intr - 2015-01-28, 23:34

Membrana z jakiegoś silnika który pracuje z gaźnikiem 28. Pewnie jakies 50/80 ccm. Zobaczymy co znajdę. Gazboxow nie przewiduje. Meteor to gut firma i tloki są piknie zrobione. Nie ma sensu porywać sie na tłok mogący pracowac przy mocy duzo większej. Kute tłoki bardziej puchną i wiekszy luz trzeba stosować. Tutaj to nie ma sensu. Jeden pierścień będzie dobry jak silnik głównie chodzi na 8 tyś w gore a wiecej jak 10 tys nie wytrzyma alternator. Ten silnik ogólnie tak do 8 tys maks powinien pracować. Nie te masy, nie te skoki tloka itd, itd.

Skrzyni nie planuje dotykać. Osobiście nigdy nie miałem problemów z lożyskowaniem w tym silniku. Magds nie ruszał u siebie ani łańcuszka ani skrzyni a przejechal pare tysięcy. Zobaczymy.

mati14 - 2015-01-28, 23:44

intr napisał/a:
Membrana z jakiegoś silnika który pracuje z gaźnikiem 28

28 dellorto mają silniki rotaxa 122 . Gaźnik wkładałem go do tropiki i elegancko chodziła i zacnie rozwijała prędkość.

intr - 2015-01-29, 19:45

Jedziem dalej. W następnej kolejności ze względu na różnice średnic sworzni musiałem wytoczyć pomoce naukowe.




Mając to proste narzędzie można zestawić tłoki w jednej osi i zobaczyć z czym mamy do czynienia. Średnice są 0,02 w minusie, żeby lekko wchodziły w piasty. Lewa hexgon/ETZ, prawa hexagon/SHL M11




Na oko na stole wydaje się, że względem podstawy tłok hexagona ma tą samą oś sworznia. W rzeczywistości oś jest 0,5 mm wyżej. Względem tłoka shl, mimo że postawione obok siebie są identycznej wysokości, na sworzniu stoją już zupełnie inaczej. Wybór korbowodu stał się zatem oczywisty. Tłok musi iść w górę, więc korba będzie dłuższa od RM 250.

Następny pacjent:



Wała na twardość testowałem najpierw iglakiem. Jak się odpowiednio przyłożyć, to da się zarysować. Wychodzi na to, że piasty są najwyżej ulepszone. Może ze 30 hrc. Na początek próba, czy da się ugryźć nożem ze stali szybkotnącej (się pochwalę, że sam zrobiłem :mrgreen: ;) ) Da się jak widać. Idze bez problemu. Wał idzie zatem do poczekalni.



CDN...

grajko91 - 2015-01-29, 20:27

A co ty z tym wałem chcesz robić? :razz:
Mario-150 - 2015-01-29, 22:05

Korba od RM250 ma łożysko stopy korbowodu większe niż jest w wale etz 150 ?
intr - 2015-01-29, 22:14

Łożysko ma mniejsze i czop mniejszy 24 o ile dobrze pamiętam i 128 mm od centrum do centrum.
Mario-150 - 2015-01-29, 22:18

Te tulejki , żeby korbowód z RM pasował będziesz na wcisk osadzał ?
większy skok tłoka nie będzie przeszkadzał dla obrotów jakie chcesz osiągnąć ?

Seba_830 - 2015-01-29, 22:27

Skok tłoka będzie chyba zmniejszony. Dłuższy korowód tylko podniesie tłok do góry aby nie trzeba było obniżać cylindra.
Mario-150 - 2015-01-29, 22:29

O kurcze , faktycznie , dzięki za nakierowanie :piwo: :piwo:
intr - 2015-01-29, 22:34

Już mówię w czym rzecz. Przy założeniu tego tłoka w oryginalnej osi na oryginalny korbowód w przybliżeniu tłok jest ok 6 mm niższy od 150'tkowego. Doły pasują, więc czas na ssaniu pozostanie niezmieniony ale czas wydechu i płuków będzie kosmicznie długi. Pewno wcale by nie odpalił. Zatem pierwsze 3 mm podniosę tłoka dłuższym korbowodem. Ale zwiększy się też czas na ssaniu. Następny etap to zmiana osi otworu o 2 mm co da nam wzrost skoku o 4 mm i sumarycznie 5 mm wyżej na górze i prawie to samo na dole. Wszystkio piknie bez żadnego toczenia cylindra. Skok 60 mm, tłok 65 co zbliża set bliżej kwadratu.
Seba_830 - 2015-01-29, 22:38

Czyli jednak skok tłoka będzie większy niż fabryczny. Dobrze myślę?
Mario-150 - 2015-01-29, 22:42

intr napisał/a:
... Ale zwiększy się też czas na ssaniu. Następny etap to zmiana osi otworu o 2 mm co da nam wzrost skoku o 4 mm i sumarycznie 5 mm wyżej na górze i prawie to samo na dole. Wszystkio piknie bez żadnego toczenia cylindra. Skok 60 mm, tłok 65 co zbliża set bliżej kwadratu.

Przy zmianie skoku pojemność zostanie bez zmian ?

intr - 2015-01-29, 22:45

Cytat:
Czyli jednak skok tłoka będzie większy niż fabryczny.

Dokładnie tak, około 60 mm. Pojemność zgodnie ze wzorem wzrośnie, więc tez napisałem na początku, że pojemność około 200. Ile będzie to zobaczymy.

Dodek - 2015-01-29, 23:35

Co do tłoków meteor poznałem kilkanaście opinii na ich rzecz i czasem zdażają się jednak niepochlebne.
W aprilli ojca założyłem własnie dlatego tłok Vertex- na rzecz którego nie spotkałem sie nigdzie z niepochlebną opinią.

patryckiewicz - 2015-01-29, 23:42

Aprilia osiąga prawie 2x wyższe obroty niż ETZ. Przy obrotach rzędu 7-8 tys. z tłokiem nie będzie problemów.
wojtek.mz - 2015-01-29, 23:46

patryckiewicz napisał/a:
Aprilia osiąga prawie 2x wyższe obroty niż ETZ
To znaczy ile dokładnie ?
Mario-150 - 2015-01-29, 23:48

Aprilla jest chłodzona cieczą , to jest większa stabilność niż w przypadku powietrza wydaje mi sie.
patryckiewicz - 2015-01-29, 23:52

Zależnie od modelu, np. RS 125 kręci 12 tys. RPM.
Na najtańszym chińskim secie do Simsona latałem non stop na max obrotach i nic się nie działo. Zatarłem go dopiero gdy przez przypadek wlałem paliwa bez oleju. Wydaje mi się, że tłok w tym przypadku to mały pikuś :)

wojtek.mz - 2015-01-29, 23:58

patryckiewicz napisał/a:
RS 125 kręci 12 tys. RPM.
A etz 150 kręci 8 tyś. A etz 250 też kręci się do 8tyś, tyle że na postoju. Intr a Twoja 175 do ilu się kręci ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group