To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Bezstykowy zapłon CDI 12V 80W MZ trophy i podobne

rastuch - 2011-05-07, 21:12
Temat postu: alternatywa dla VAPE do ES - próbował juz ktoś
Przeglądając stronki internetowe i czytając różne fora natknąłem sie mniej więcej na cos takiego: 12V 80W + zapłon elektroniczny
herrq666 - 2011-05-07, 23:03

80W to nie za bogato, ale i tak lepiej jak 60W.
rastuch - 2011-05-07, 23:25

no nie jest bogato ale przy jaskolkowych "zwykłych" światłach ciemno w nocy a tak to i żarówkę 12V by się założyło 55W i jakoś by to świeciło, ewentualnie do tylu w lampę diody i już jest git!! :mrgreen:
sIaj - 2011-05-08, 09:48

Hmm ale do tego zestawu trzeba jeszcze regulator i cewko-moduł.
rastuch - 2011-05-11, 08:24

to już by się jakoś wykombinowało,na razie zastanawiam się czy ogólnie się zmieści w miejsce jaskółkowych oryginalnych prądów a jak nie to jak daleko trzeba posunąć się w przeróbkach
motomaciey - 2011-05-11, 11:14

Na pewno będzie problem z osadzeniem koła na wale, rozejrzyj się za zapłonem elektronicznym od Mińska, podobno do Jawki wchodzi bez przeróbek

Piotr - 2011-05-11, 12:04

Jest alternatywa już opisywana - przesyłam link:
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=14477

motomaciey - 2011-05-11, 12:22

Nie wiem czy to alternatywa ale rozwiązanie jakieś jest. Vape ma tą zaletę że jest zapłonem iskrownikowym a przerabiając silnik pod zapłon od ETZ nadal do rozruchu potrzebny będzie akumulator
wadmed - 2011-05-11, 12:56

Mam Vape i powiem tak, gdyby nie ta cena :klnie: , reszta rewelacja, jeżeli bierze się z Niemiec to wszystko pasuje bez przeróbek. Jak pisał motomaciey wielką zaletą jest to że możemy odpalić bez akumulatora wystarczy odłączyć jeden przewód. Zostaje pytanie czy warto wydawać ponad 200€ na Vape???, ale to już inna bajka.
intr - 2011-05-11, 13:37

wadmed napisał/a:
ponad 200€ na Vape???


Dla porównania sam prostowniko-regulator do MZ 500 kosztuje dokładnie 900 zł, więc za cały kompletny zapłon 200 euro to jest śmiech na sali. Wadą rozwiązań na magnesach stałych jest obciążenie silnika pełną mocą alternatora czy tej mocy używamy czy nie, potrzeba do tego regulatorów stratnych, które nie kosztują 20 zł, jak zwykłe regle do ETKi, cewki CDI i przy tego rodzaju przeróbkach znacznej przeróbki całego mocowania, koła magnesowego co bez posiadania parku maszynowego w garażu też nie będzie za darmo. Moim zdaniem opłacalność takiej zabawy jest żadna, chyba że po prostu robi się to dla własnej satysfakcji. Dużo taniej Cię to nie wyjdzie na pewno.

orinoco - 2011-05-12, 00:17

zawsze można sprzedać starą prądnice , cewke, regulator, klakson, przyspieszacz zapłonu jeżeli jest.
Suma sumarum mnie vape kosztowało 300 zł po sprzedaży zbędnego zapłonu

jannex - 2011-05-12, 08:53

W wg mnie przeróbka nie musi być trudna. Na początek załatw sobie stary wirnik z mz obojętnie jaki altek czy prądnica i w tokarke z nim. z tego zrób coś jakby stożek/mocowanie magneta do wału, dorabiając mocowanie na nity jak w tym magnecie. Ja bym poszukał innego zestawu bo ten za 200 zł jest drogi. Magneto z CDi ma średnicę zbliżoną do altka z etz a ten spokojnie wchodzi pod pokrywę mz trophy/ ts. I nie sprzedawaj starych gratów, nigdy nic nie wiedomo.
rastuch - 2011-06-13, 21:25

jannex, :sciana: :sciana: :sciana: :sciana: czytałem Twoją propozycje z 10 razy ale jakos nie moge tego sobie w głowie poukładac mógłbys jasniej :oops: :oops: :piwo:
barex - 2015-03-29, 17:21
Temat postu: Bezstykowy zapłon CDI 12V 80W MZ trophy i podobne
Witam po długiej przerwie :D
Otóż po długim zmaganiu sie z prądnica w moim tropiku i stwierdzeniu ze na vape mnie nie stać zacząłem szukać innego zapłonu.
Założenia były takie ze ma to byc zapłon bezstykowy, nowy, 12V, musi pasować bez ingerencji w silnik, prosty w montażu i tani :D
Po długich poszukiwaniach znalazłem. Zapłony Lang Fang kokusan montowane w większości dzisiejszych piździków.
Żeby założyć zapłon należy dotoczyć odpowiednią podstawkę i zeszlifować klin. Nie trzeba nic więcej przerabiać więc nie ma problemu żeby wrócić do oryginalnej prądnicy. Stożek na wał pasuje jak by to niemcy 50 lat temu produkowali, cewko-moduł i regulator mieści się bez problemu pod lewym boczkiem więc nie widać że coś w motocyklu było grzebane :D

U mnie wygląda to tak

Iskrownik

Podstawka




Zrobiłem juz około 500km i wciaż nie chce sie zepsuc :D Do tego zastosowanie z przodu żarówki H4 chyba 45/55Wat znacznie ułatwia jazdę w nocy. Największą zaleta tego zapłonu jest to że akumulator potrzebny jest jedynie aby przełączyć przekaźnik odcinający zapłon no i brak zużywających sie szczotek, styków w przerywaczu i regulatorze, a żarówki kupimy na każdej stacji paliwowej.
Z moich własnych odczuć to dużo łatwiej odpalić motóra, lepiej się wkręca na obroty, światła są dużo mocniejsze i brak strachu ze będę musiał pchać go do domu bo znowu coś się w zapłonie skasztaniło :D

Teraz moje pytanie czy byliby chętni na taki zapłon? :D
Komplet do montażu czyli, iskrownik, koło magnesowe, cewko-moduł, 2x podstawka, sruby, ściągacz do magneta, regulator napięcia i przekaźnik odcinający zapłon.

Tak wyglądałby kompletny zestaw (przekaźnik i regulator nie załapał się do zdjęcia)



Pytać i komentować. Z chęcią odpowiem na każde pytanie

Mario-150 - 2015-03-29, 17:55

Nie ma tu żadnego klina ustalającego położenie megneta ?
Pavel - 2015-03-29, 19:16

Chwala ci Panie. Inicjatywa zacna.
Jak wyglada koszt takiego zestawu?

barex - 2015-03-29, 19:21

Klin jest. Oryginalny bolec który ustalał położenie wirnika trzeba zeszlifować i to on robi za klina.
Zestaw kosztowałby około 450zł. Cena moze spac bo musze ponegocjować z paroma hurtowniami

Mycek123 - 2015-03-29, 19:24

Do ETZ podchodzi?
barex - 2015-03-29, 19:43

Myślę że dałoby sie dopasować. Wystarczy inna podstawka i powinno grac :P
Postaram sie w najbliższym czasie dorwać sie do etz kolegi i sprawdzic

sIaj - 2015-03-29, 20:22

W etz to raczej nie potrzebne, masz tam 2x mocniejszą prądnicę. Co do samego układu to jest to chyba jedyna prądnica (z tych tańszych) generująca przyzwoitą moc. Zakończyłem testy słabszych chińczyków i chciałem właśnie sprawdzić LFK w niedługim czasie, ubiegłeś mnie trochę :razz:
Nie masz problemów z uwagi na to że normalnie prądnica kręci się w lewo?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group