To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Przedszkole - Pytanie odnośnie licznika.

mar09 - 2015-12-03, 20:26

Seba, w 1999 roku gdy miałem dokładnie tyle samo lat co Ty w tej chwili i parkowałem ojcową jeszcze eMzete do garażu to jebłem na śliskiej trawie o murek tak, że skasowałem fabryczne lusterko, półkę zegarów i właśnie licznik ...internet? co to? Wójek dobra rada wytrzasnął licznik migiem i jazda trwała nadal a jakie miał kontrolki? Kto by na to zważał :piwo:
Seba_830 - 2015-12-03, 20:40

mar09, ręki nie dam sobie uciąć bo od nowości jej przecież nie mam ale nic tam nie wygląda na kombinowane i chcę wierzyć że tak jest :mrgreen: . Trzeba by było porównać jeszcze inne z tego rocznika, wiem że Reich ma prawie identyczną jak moja ale on chyba dołożył parę rzeczy.

Znalazłem na Polskiej jeździe etkę wyżej wspomnianego klubowicza rok ten sam, wersja ta sama, malowanie to samo i licznik też z niebieską i zieloną kontrolką http://www.polskajazda.pl...0/110075/804991

mar09 - 2015-12-03, 21:15

Seba_830, chyba mnie troszkę nie zrozumiałeś. Dostęp do części kiedyś i dziś to zupełnie inna bajka, części były i tylko oryginały ale dostęp do nich mocno ograniczony, trzeba było mieć niezłe wtyki w Polmozbycie żeby cokolwiek wartościowego dostać a jak nie było innej opcji to np. od sąsiada co akurat wpadł w :buteleczka:

Za to niemal w każdej ecie która pochodziła z pierwszych lat produkcji i była w wersji standard były tylko takie zegary, grubsze kontrolki to już raczej podmianka. W fabrycznej instrukcji masz chyba nawet na fotach pokazane jakie zegary miały obie wersje.

Sławuch - 2015-12-03, 21:18

w mojej TS z '80 jest taki licznik z małymi kontrolkami, w ETZ z '82 jest licznik z dużymi kontrolkami
tak samo jest w oryginalnych instrukcjach obsługi do w/w motorków
:piwo:
jestem trollem, chyba jutro je zeskanuje :lol:

Seba_830 - 2015-12-03, 22:16

mar09, doskonale znam sytuację z opowiadań dziadka, co prawda nie z dziedziny motoryzacji ale np wyposażenia domu i jak to on mówi kiedyś ciężko było coś kupić ale jak udało się w końcu coś dostać to było porządne, teraz trochę inaczej to wygląda .

Może było tak że zostało im trochę liczników po produkcji Ts i na dwa lata wystarczyło, później się skończyły i już montowali z dużymi kontrolkami. :idea:

lamariusz - 2020-02-05, 23:31

Witam. Nawiązując do tego tematu, nie mogę nigdzie uzyskać opinii użytkowników nowych ale prywaciarskich ( podróbek) liczników i obrotomierzy do ETZ 150. Koszt nowego takiego licznika w sklepach internetowych to około 40 złotych. Bardzo podobne są one do oryginałów tych po około 200 złotych. Pytanie mam takie czy ktoś z was użytkował już takie tańsze nowe zegary, zarówno prędkościomierza jak i obrotomierza? Jak się spisują w porównaniu do oryginałów? Czy warto je kupować, czy lepiej jakieś stare używane ale oryginalne kupić? Pozdrawiam.
Martini55 - 2020-02-05, 23:45

lamariusz, Albo stare DDR albo te za 200zł sztuka. Innych nawet nie bierz.
romanETZ - 2020-02-06, 09:08

W ETZ250 miałem ten licznik za 40zł, przy przebiegu niewiele ponad 1000km przestał działać - podjąłem próbę rozebrania i naprawy - ,,rozleciał się" nie do naprawy. Kupiłem oryginal używany - działa do dziś. Pomijam to że ,,chromowane" ramki w tych po 40zł. rdzewieją szybko.
ETZ_PRORIDER - 2020-02-06, 09:46

Odpuść te liczniki. Same problemy z nimi i nie są nawet podobne do oryginału.
funny - 2020-02-06, 13:40

U mnie obrotomierz działa ok. ale prędkościomierz zaniża przy ok. 90km/h pokazuje 40-50km/h a jak się ,,rozgrzeje" to wskazówka lata jak zwariowana między 80-110km/h. Dlatego wywalam i montuję stary oryginalny mechanizm.
lamariusz - 2020-02-06, 23:06

Wielkie dzięki za konkretną odp. Więc odpuszczam sobie zakup tych tandet. W moim oryginalnym obrotomierzu wskazówka już znacznie skacze, więc pomyślałem o zmianie na nowy ale tani, ale jak nie ma sensu więc odpuszczam.
Pozdr.

ETZ_PRORIDER - 2020-02-07, 09:08

Bez problemu sam. Naprawisz stary licznik/obrotomierz. Poszukaj tu na forum, Dukee wszystko opisał.
romanETZ - 2020-02-07, 10:09

lamariusz, Powodem ,,skakania" wskazówki obrotomierza może być jego napęd - linkę nasmaruj i sprawdź jej ułożenie, czy nie jest zbyt mocno ugięta - jak to nie pomoże rozbieraj obrotomierz, (opis na Forum- jak pisze ETZ_PRORIDER, ). Powodzenia. Napisz jak rozwiążesz problem.
lamariusz - 2020-02-08, 13:23

Witam. Tak przy okazji możecie ocenić czy wskazówka obrotomierza powinna tak skakać czy raczej płynnie wskazywać obroty. Pod poniższym linkiem mój obrotomierz i jego wskazania. Etz 150. Pozdr.

https://youtu.be/kF2rUAN0oQc

ETZ_PRORIDER - 2020-02-08, 16:05

Sucha tulejka podpory wskazówki w liczniku. Ona jest smarowana gęstym olejem co pomaga wytłumoć drgania wskazówki.
lamariusz - 2020-02-08, 16:53

Boję się grzebać głęboko w zegarze. Zatem jak ściągnę obręcz i szkiełko i dam kilka kropel oleju na oś wskazówki to będzie już dobrze. Czy muszę głębiej rozbierać obrotomierz. Obawiam się, że sprężynkę jakąś uszkodzę lub coś uszkodzę.
romanETZ - 2020-02-08, 16:56

U mnie tak nie skacze - zrób j.w. i zobaczysz.
ETZ_PRORIDER - 2020-02-08, 17:17

Zdejmij wskazówkę i cyferblat. Więcej nie potrzebujesz. Tylko zanim zdejmiesz wskazówkę, to zwolnij ją z kołka oporowego i zobacz w jakiej pozycji się zatrzyma i w tej samej pozycji ją załóż po zabiegach.
lamariusz - 2020-02-09, 09:26

Ok.Spróbuję tak zrobić i dam znać. Pozdr.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group