To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Renowacja/specyfikacja modeli - Odrestaurowanie felg

b3tomek - 2016-03-22, 18:39
Temat postu: Odrestaurowanie felg
Witam, czy macie jakiś pomysł jak i czym oderestaurować w miare nie drogo koła E'tki ?
na szprychach jest troche rdzy a na feldze sa mleczne osady.

LatajacyHolende - 2016-03-22, 19:26

Niedawno przerabiałem odnowę koła 16". Rozkręciłem szprychy (które się dało) bęben do malowania proszkowego 20zł.
10szt szprych poległo, dokupiłem nowe po 2zł (gmoto) czyli kolejne 20zł
Oryginalne stare, dałem do cynkowania 10zł
Za centrowanie facet chciał 30zł co można sobie samemu ogarnąć o ile ma się dość cierpliwości. Rawkę polerowałem sam a była pomalowana jakąś farbą srebrną akrylową. Aceton nie dawał rady wiec wszystko zdarłem papierami ściernymi, wkoło miejsc na nyple skrobałem nożykiem i reszta polerka. Papiery wodne, pasta polerska. Roboty mnóstwo ale efekty są. Można zlecić polerowanie komuś albo oddać do polerowania jakiegoś mechanicznego ale to już rosną koszta ale efekt pewnie wiele lepszy od mojego ;] Mi zajęło polerowanie chyba z tydzień... a cały koszt 1 koła 80zł sporo....




b3tomek - 2016-03-22, 19:33

nie sa zbyt wyrażne zdjęcia ale efekt wydaje sie być zadawalający ! też myśle wykręcić szprychy cześć pewnie sie urwie, ale zastanawiam sie jak wyglada poźniej skrecanie ustawiałeś coś ?
LatajacyHolende - 2016-03-22, 19:38

Skręciłem w kilka minut śrubokrętem na pałę według jakiegoś filmiku na YouTube prosta sprawa. Miałem dość po rawce i oddałem do sklepu rowerowego facet na 2 dzień dzwonił, że wycentrowana do odebrania no ale 30zł sobie zaśpiewał. Szprychy raczej sie nie urywają ale jak sie zaczną obracać to ciężko odkręcić nyple ja sie nie wysilałem i poprzecinałem nożycami do drutu te które stawiały opór. Nowe a stare po cynkowaniu niczym sie nie różnią jedynie te po cynkowaniu przepolerowałem automaxem.

Przy okazji dowiedziałem ze są rożne bębny (zabieraki czy jak to nazwać co wchodzą w gumę przy zębatce) i różne średnice szczęk hamulcowych. Ale oba pasują w ten gumowy zabierak ;]

Seba_830 - 2016-03-22, 19:44

Ja też robiłem tak jak kolega wyżej, mi osobiście żadna szprycha się nie urwała. Zaplatanie kół w mzecie to czysta przyjemność :grin: , otwory w piaście koła są tak nawiercone że na prawdę trzeba się postarać żeby coś spartolić, także tego się nie bój. Co do cynkowania szprych jak i innych rzeczy to zawsze kieruj się zasadą że jak przygotujesz taki później będzie efekt. Szprychy najlepiej jest wkręcać w wiertarkę stołową i szlifować papierem ściernym, ja stosowałem 280, 800 i 1200 na wykończenie, wyszło ok :mrgreen:
b3tomek - 2016-03-22, 20:13

czyli nie ma wielkiej filozofi poskrecać koła, myślałem żętrzeba jakoś poskrecać odpowiednio. A wychodzi że tylko podokrecać. To teraz wezme sie za wykrecanie i szukanie zakładu gdzie wypiaskuja bedny i pomaluja proszkow.
A tak na akapicie jakie macie ramy w swoichMZ błysk czy półmat ?

Seba_830 - 2016-03-22, 20:17

Tak w przypadku mz jest to prosta czynność, pamiętaj tylko żeby nie dokręcać mocno nypli, tym zajmie się już osoba która będzie je centrować.
b3tomek napisał/a:
A tak na akapicie jakie macie ramy w swoichMZ błysk czy półmat ?

Ja u siebie malowałem w półmat, bo oryginalnie tak było. Zdjęcia w moim pamiętniku :smile:

Simak51 - 2016-03-23, 20:18

Sama regeneracja jest czasochłonna. Swoje koła robiłem tak jak LatającyHolender, bębny do proszkowego, szprych miałem mocno pordzewiałe to wymieniałem wszystkie, a polerkę zacząłem papierem 450, potem 800, 1200 na mokro. Nie miałem 2500 niestety. Wszystko ręcznie i dokładnie. Potem tarcza z gąbki na wiertarkę i pasta polerska. Efekt zadowalający, choć nie jest to lustereczko. Świecą się i wyglądają przyzwoicie. Obowiązkowe jest użycie papiery 2500 na mokro jeśli chce się efekt lustra.
b3tomek - 2016-03-23, 21:00

ile wychodzi komplet szprych na jedno koło, wymienić na nowo ?
mateusz878 - 2016-03-23, 21:44

Z tego co znalazłem na aukcjach wchodzi 36 sztuk. Sam stoję przed pytaniem czy w ogóle się za to brać te tańsze szprychy po 78 zł za komplet jeszcze bym przełknął ale za wws 170 już nie. Pytanie czy te tańsze szprychy są coś warte czy kasa w błoto? Podpowie ktoś?
studefix - 2016-03-24, 08:02

Te po 78zł (zapewne MZA) zardzewiały mi po dwóch latach.
mateusz878 - 2016-03-24, 10:39

czyli nawet nie ma co ich brac pod uwage
LatajacyHolende - 2016-03-24, 19:29

Tanie szprychy to made in china w ocynku np 2zł szt gmoto (sam mam 10szt takich). Jak się czyści to trochę wytrzymają, ale jak się o nie jakoś dba a nie utrzymuje uwalone w błocie przez pół roku. Oryginalne przynajmniej w mojej 251 to był chrom i zardzewiały... Moim skromnym zdaniem nie ma co wywalać kasy tylko stare przygotować, ocynkować i co jakiś czas przetrzeć pasta polerską. Felgi też jak co jakiś czas się nie przepoleruje to zmatowieje. Wszystko wymaga pracy
LatajacyHolende - 2016-06-28, 23:45

koło MZ 251 tył, szprychy ocynk biały, bęben czarny połysk metodą malowania proszkowego. Brudne, okurzone i tłuste po centrowaniu. Zdjęcia szału nie robią ale w nocy nie mam dobrego światła do robienia zdjęć.




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group