Przedszkole - ETZ 250 - Układ dolotowy
noonstop12 - 2016-09-16, 15:09 Temat postu: ETZ 250 - Układ dolotowy Witam.
Mam do Was pytanie (Pewnie uznacie, że głupie, ale dopiero się uczę budowy etki, a to pytanie nie daje mi spać w nocy ), a mianowicie którędy jest zasysane powietrze do układu dolotowego ? W mojej etce wydaje mi się, że w miejscu w którym powinno to powietrze być zasysane jest rama. W razie wątpliwości mogę podesłać zdjęcie. Pozdrawiam
romanETZ - 2016-09-16, 15:32
noonstop12 napisał/a: | w miejscu w którym powinno to powietrze być zasysane jest rama. W razie wątpliwości mogę podesłać zdjęcie. Pozdrawiam | . Tak jest - puszka z filtrem jest przykręcona do ramy, w ranie jest rura ssąca z tworzywa , przez którą powietrze dostaje się najpierw do filtra potem do gaźnika.
noonstop12 - 2016-09-16, 15:40
Tyle, że u mnie nie ma miejsca w którym to powietrze jest zasysane (na to mi to tak wygląda).
romanETZ - 2016-09-16, 15:56
Powyżej puszki z filtrem jest prostokątna dziura w ramie - widać po zdjęciu prawej puszki, lub siedzenia. Pooglądaj dokładnie - bez powietrza nic by z jazdy nie było
noonstop12 - 2016-09-16, 16:07
A ta dziura ma być zatkana ? Bo w moim przypadku prawie cała zatkana jest jakimś gumowym materiałem.
TOLL - 2016-09-16, 16:13
Jest gumowa uszczelka między obudowa filtra powietrza a ramą. Jak wyjmiesz akumulator a następnie odkręcisz obudowę filtra aby się do niego dostać, wtedy ujrzysz ową prostokątna dziurę, jak tam jest zatkana to jest źle.
noonstop12 - 2016-09-16, 16:30
Dodaję zdjęcia bo mam pewne wątpliwości.
1 zdjęcie przedstawia miejsce o którym mówiłeś, że ma być tam dziura, jak widać jest rama.
Na drugim zdjęciu jest dziura nad obudową filtra powietrza zaślepiona prawie całkowicie jakąś gumą.
TOLL - 2016-09-16, 17:11
Moim zdaniem nie powinno tego być, bo niby skąd ma być zasysane powietrze...
W moim modelu tego nie ma i po wyjęciu filtra powietrza jest otwór do wnętrza ramy oczywiście otoczony gumową uszczelką ale nie zatkany.
romanETZ - 2016-09-16, 17:12
Tak jest u mnie. Jedna dziura wewnątrz puszki - u Ciebie zaślepiona (dziwne). Druga powyżej puszki (za tym grubym przewodem). Pokaż zdjęcia całości - może ktoś coś przerabiał i dojście powietrza jest gdzieś wywiercone w puszce lub w deklu ?
noonstop12 - 2016-09-16, 19:02
Sprawa załatwiona Co się okazało: poprzedni właściciel był idiotą Ta dziura była zatkaną małą metalową blaszką Dzięki wszystkim za pomoc, pozdrawiam
romanETZ - 2016-09-16, 20:44
noonstop12 napisał/a: | Sprawa załatwiona Co się okazało: poprzedni właściciel był idiotą Ta dziura była zatkaną małą metalową blaszką | . Przejrzyj szczelność puszki i gumy do gaźnika. Jeżeli motor chodził z tymi zatyczkami to oznacza że wcześniej nie była puszka uszczelniona i był problem z regulacją gaźnika (składu mieszanki), poprzednik zatkał blachą żeby ograniczyć dostęp powietrza. Teraz może go być za dużo. Sprawdź 3 uszczelki : puszka-dekiel lewy, puszka-rama, dekiel puszki-puszka. I oczywiście gumę do gaźnika (nie może się dostawać lewe powietrze).
TOLL - 2016-09-16, 22:14
Układ zasilania w MZ jest dość precyzyjnie wyliczony a wszelkie anomalia mają wpływ na pracę silnika i osiągi. Mam nadzieję że uda Ci się dobrze ustawić
|
|
|