To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Prawo - Sprzedawca nie chce przyjąć towaru na gwarancje

kosior30 - 2016-11-14, 21:56

I jak wygląda ciąg dalszy?
Mario-150 - 2016-11-15, 17:09

Piłe będe naprawiał na własną rękę , nie moge zrobić praktycznie nic z strony prawnej , całe gadanie o urzędach , możliwościach jest nic nie warte.
kosior30 - 2016-11-15, 18:52

No dobra, ale podobno drugi serwis Ci przyjął, tak?
Mario-150 - 2016-11-15, 19:28

Dokładnie , pomimo , że paliwa w pile nie było stwierdzili złe użytkowanie i , że niby piła jest sprawna . A tak czy tak piła jest nie sprawna , odpalić sie może i da, parę sekund nawet coś da sie pociąć , a nagle jest kaplica i już.
Podobna sytuacje już były , w necie znalazłem cos takiego stihl naprawa
Piłe tak jak mówiłem będę naprawiał sam .
Byłem w starostwie , do powiatowego rzecznika konsumentów i nic z tą sprawa nie zostanie zrobione po prostu.
Mi juz szkoda paliwa , czasu i nerwów.
Co do niektórych ludzi to strzelać trzeba czy cos takiego żeby była sprawiedliwość.
Szkoda , że nie nagrywałem rozmów z tym typkiem na początku. Powiedziałem że piła nie pracuje jak powinna a on do mnie wyskoczył "w takim razie piła jest zatarta" .

Hvil napisał/a:
Uokik palcem nie tknie. Każda wizyta winna być u takich delikwentów z pismem i poświadczeniem przyjęcia. ...

To na początku tematu było napisane. Więc jaki papier miałbym dostać w razie przyjęcia piły , a jaki w razie jej nie przyjęcia ? Koleś dosłownie wyśmiał mnie z tego jak zażądałem jakiegoś papieru od niego.

Hvil - 2016-11-16, 13:49

Jeśli zgłosiłeś produkt na gwarancji/rękojmi winieneś zrobić to na piśmie. On musi Ci oddać produkt z protokołem reklamacji/odpowiedzią sklepu na zgłoszenie rękojmii.
Mario-150 - 2016-11-16, 16:15

To jest proste z punktu widzenia kogos kto nie jest w takiej sytuacji , koles nic mi nie chce dać. Ja temat odpuszczam , ale mam nadzieje ze zycie tego typka naprostuje.
Hvil - 2016-11-16, 19:16

Kogoś kto takie sprawy średnio 3 razy dziennie rozwiązuje:)
kosior30 - 2016-11-17, 17:00

Ja to bym poświęcił wolny dzień w pracy, stanął u niego przed sklepem z jakimś plakatem i uprzejmie informował każdego wchodzącego do lokalu o tym jaki z niego oszust ;) A jakby miał jakieś wonty powiedziałbym mu "idź se zgłoś do prokuratury".
Mario-150 - 2016-11-17, 19:07

A można tak zrobić ? Policja mnie nie zgarnie lub nie pogoni za to ? :P
Matfiej - 2016-11-17, 20:29

Zależy na kogo trafisz :lol: :lol:
Mario-150 - 2016-11-17, 21:04

Matfiej, to trzeba zbierać ekipe z M......a i robić zadyme jakiej swiat nie widział :D :piwo: :kowboy: :buteleczka:
kosior30 - 2016-11-18, 14:56

Tak, żeby nie obrażać gościa możesz, tzn. nie możesz mówić "Nie kupujcie u niego, bo to oszust", ale możesz mówić "Dzień dobry. Kupiłem tutaj pilarkę i zaczęła szwankować. Nie przyjęto mi jej na gwarancję i odmówiono podania przyczyny, robiono mi problemy na każdym kroku. Nie mówię, że nie polecam tego sklepu, bo mi tego nie wolno."
Matfiej - 2016-11-18, 18:17

A tam ekipę akurat znajdziesz :D .

No, tak jak Kosior napisał - dyplomatycznie i z wysoką retoryką do tego musisz podejść :mrgreen: . Nie możesz psioczyć na niego i oczerniać, ale mówić co i jak było nikt Ci nie zabroni.

jannex - 2016-11-23, 20:52

Podłączam się pod temat.
Dnia 7.11.2016 zakupiłem przy użyciu opcji "Kup teraz" od osoby prywatnej kartę graficzną Amd Radeon R7 250.
Karta dotarła do mnie dnia 16.11.2016 kolejnego dnia została zamontowana do komputera. Podziałała przez weekend ok 5 H po czym w poniedziałek podczas oglądania Youtube wyświetliła szary ekran i zawiesiła komputer. Zgłosiłem problem do sprzedawcy i zażądałem zwrotu kasy tytułem wystąpienia wady ukrytej. Sprzedawca nie chce przyjąć zwrotu opierając się na przeświadczeniu że karta jest używana, w dniu wysłania była sprawna a on nie udzielał żadnej gwarancji. Wg mnie miała wadę ukrytą i na tej podstawie chcę ją zwrócić jednak nie wiem dokładnie na jakich przepisach oprócz regulaminu allegro się oprzeć.
Pozdrawiam

kosior30 - 2016-11-23, 20:55

Od osoby prywatnej w praktyce nic nie zwojujesz. Musiałbyś iść do sądu, opłacać biegłych, żeby stwierdzili co było powodem wystąpienia awarii, więc lipa...
Mario-150 - 2016-11-23, 22:06

Jeśli karta teraz ci nie działa , bo jak komputer sie zawiesił to wcale nie musi być od karty przecierz, to grzej ją.
Reich - 2016-11-24, 08:47

jannex, po pierwsze podejdź do rzecznika praw konsumenta. Czasami taki straszak wystarczy.
chicken19 - 2016-12-09, 16:55

Mario a do Stihl Polska pisałeś?
Mario-150 - 2016-12-09, 19:35

Nie pisałem , no ale jak napisze to co oni zrobią ? Zwiną mu dystrybucje ? Przecież to nie logiczne , nie było by dystrybutora stihla w miescie to mniej pił marki stihl by sie sprzedało.
Reich - 2016-12-09, 20:30

Mario-150, ale o markę/renomę też się dba i nie można pozwolić na to, by ktoś pod twoim szyldem robił nie wiadomo co.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group