To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Montujemy akcesoryjny gaźnik Mikuni 30mm do MZ ETZ 250/251

Marcin W. - 2021-05-11, 20:43

Milicyjny, Na tej fb grupie ktoś tam sprzedawał ( chyba Reda :D ) ale nie wiem za ile. Jeśli byś chciał z ebey to tyle ile tam kosztuje mogę ci kupić i nawet u tego samego sprzedawcy co ja kupowałem. Będzie trzeba też dysze zakupić na aliexpresie to też mogę załatwić... Jak co to pisz lub dzwoń... :piwo:
Milicyjny - 2021-05-12, 13:08

Marcin W. napisał/a:
Milicyjny, Na tej fb grupie ktoś tam sprzedawał ( chyba Reda :D ) ale nie wiem za ile. Jeśli byś chciał z ebey to tyle ile tam kosztuje mogę ci kupić i nawet u tego samego sprzedawcy co ja kupowałem. Będzie trzeba też dysze zakupić na aliexpresie to też mogę załatwić... Jak co to pisz lub dzwoń... :piwo:

Dzięki.Może się jeszcze odezwie ktoś co ma na stanie.
Sprawa niezbyt pilna, na spokojnie...

Marcin W. - 2021-05-15, 19:32

Witam rozkręciłem sobie gaźnik w końcu... Wpierw co mi rzuciło się w oczy to w tym "odstojniku nakrętce" gaźnika jest jakiś syf choć w karniku jest przecież filtr... :roll: Wykręciłem dysze i mój poprzedni dobór dysz 125/45 był złym doborem. Chce dać 135/47,5 ale mam taki problem że chińczycy pomylili mi dysze i zamiast dać dysze 47,5 dali 37,50 bo przecież sztuka to sztuka... :sciana: Jestem zmuszony dać dysze wolnych obrotów 45 jak zresztą było wcześniej... Ustawienie iglicy obecnie to ostatni rowek od góry... ( też raczej do zmiany)Zobaczymy jak to wyjdzie... :piwo:
Ktoś z was ma więcej dysz 47,5?- jedną bym przygarnął jak co. Jak nie to będę musiał zamówić taki komplet znów typowo pod MZ ETZ 250/300 :piwo:

Marcin W. - 2021-05-16, 22:48

Dziś w końcu odpaliłem Mz. Te nieprzyjemne "skoki żab" :D są delikatne po zmianie na tą dysze 135 ale gaźnik wymaga regulacji mi już dziś czasu na to brakło. Brakuje wolnych obrotów a zaczyna się wkręcać od około 2,5tyś. dopiero. Jutro coś pogrzebie. Iglica ustawiona w środkowy rowek (była tak nawet wcześniej widać to dopiero po demontażu z przepustnicy). :piwo:
Marcin W. - 2021-05-22, 21:27
Temat postu: Dostałem ekstazy dziś z dwa razy. :D
Mając Mz człowiek zyskuje non stop nowe doznania i doświadczenia... :D Dziś postanowiłem ustawić gaźnik wkręciłem śrubą od mieszanki paliwowo- powietrznej sprawdzając jak MZ reaguje na gaz oraz czy po zejściu z obrotów są wolne obroty... Dziwnie jakoś chodziła cała drżała a po przekroczeniu 5,5tyś obrotów miałą problem z zejściem na niżesze obroty i tak z dwa razy za trzecim przegazowaniem ( "i wtedy zaczęły się kłopoty" :D ) nie zeszła z nich więc postanowiłem wyłączyć zapłon myśląc że linka gazu się zablokowała ale wyłączenie zapłonu nic nie dało. :shock: Wyrwałem pokrywę od akumulatora wyciągnąłem bezpiecznik 15A a silnik dalej pracuje :shock: :klnie: Ściągam fajkę a silnik żyje własnym życiem... :lol: :shock: :klnie: To szybki bieg do warsztatu po klucz do świecy i lecę do mz odkręcić świecę. Dopiero ten zabieg pozwolił uśpić silnik. :mrgreen: Wyszło by że Mz dostała samozapłonu. :faja2:
Po ostygnięciu odpaliłem Mz ponownie celem sprawdzenia czy powodem samozapłonu była nieszczelność między króćcem a gaźnikiem co się potwierdziło.
Gaźnik dokręciłem i z pomocą kolegi ( ja dociskałem gaźnik do króćca on go zakręcał) u dało się go docisnąć dość sporo bo chyba z 3,0mm. :torba":
Ponownie odpaliłem Mz i sprawdziłem szczelność połączenia. Tym razem już wszystko było szczelne. :ok2: Zaobserwowałam poprawę pracy silnika lepiej reagowała na gaz i były wolne stabilne obroty jałowe... Postanowiłem się przejechać i zrobiłem jakieś 7km Mz miała dobre przyśpieszenie a "żaby" to chyba uciekły do innego stawu... :lol: ( nie było czuć tego szarpania czy też hamowania silnikiem) Minutę po powrocie skończyło mi się paliwo ( filmik akurat robiłam z pracy silnika)w baku a i zaczęło kropić więc miałem wyczucie czasu...
Myśle sobie z dzisiejszej lekcji że lewe powietrze może przyczynić się do samozapłonu a przez co i jeśli akurat stałoby się to w czasie jazdy do niebezpieczne dla naszego życia i zdrowia także innych uczestników ruchu...bo przestaniemy panować nad motocyklem gdy wkręci nam się na duże obroty. Nigdy nie spotkałem się z czymś takim w żadnym motocyklu 2T a może wam się to przytrafiło? -jak tak to się pochwalcie. Od tej pory będę bardziej czujny i przy montażu gaźnika będe sprawdzał czy na pewno jest wszystko szczelne aby znów to się nie stało a kolejna taka przygoda nie zakończyłą sie źle dla mnie jak i dla silnika... :piwo:

kosior30 - 2021-05-22, 22:31

Marcin W. napisał/a:
Myśle sobie z dzisiejszej lekcji że lewe powietrze może przyczynić się do samozapłonu a przez co i jeśli akurat stałoby się to w czasie jazdy do niebezpieczne dla naszego życia i zdrowia także innych uczestników ruchu...


Bez przesady, w razie rozbiegania się silnika (jak to brzmi dla mz :lol: ) hamulce MZty są szybsze od silnika - jak w BMW ;)

ETZ_PRORIDER - 2021-05-22, 22:40

Ano byłem dwa razy świadkiem samozapłonu w skuterze 2t firmy TGB oraz w etz 150 kolegi. W MZ kolegi wystarczyło odkręcić nakrętkę przepustnicy i sama się zdusiła powietrzem.
Skuterek automat chodził dobrą chwilę i dostał lepsze kopyto haha.
Marcin zacznij jeździć. Wiem, że praca, że dom, że obowiązki ale nigdy nie doprowadzisz swoich MZ do ładu jak nie zaczniesz tego porządnie testować. Moje PWK w ETZ 150 i ETZ 250 mam już wytestowane na obu motocyklach i wiem co i jak.
Ty robisz po 5-7km i nie masz tak naprawdę żadnych danych o spalaniu, o przyspieszeniu i tym bardziej o jakości. Chłopaki testowali mikuni oryginalne i podróbka w drodze na zlot do Łeby, ja przyjechałem na PWK, Mariusz na MZA. Każdy na czymś innym i każdy może już coś powiedzieć na temat tych gaźników.

Wolf - 2021-05-23, 14:47

Cytat:

Ale wracając do tematu Mikuni, chciałbym zaznaczyć pewną rzecz jaką darzy kopia mikuni. Zdjęcie porównawcze po 100km z maszyn o setach 300cm3,
Michallres 300cm3 by intr, silnik po remoncie, wydech hartman, zapłon 2,7mm, Kopia Mikuni-Dysze PROX 150/50, druga pozycja iglicy od góry, śruba regulacji 2,5obr.

Moja 301, seria 100km od wymiany pierścieni, 35kkm przebiegu słupek, wydech hartman, zapłon 2,7mm, Oryginał Mikuni-Dysze PROX 150/50,druga pozycja iglicy od góry, śruba regulacji 2,5obr.

*moja 301 irydowa świeca
**tak iryd działa mimo przeboi na BVF- wystarczyło wyczyścić :mrgreen:



Wyjazd do Łeby ok. 1000km, oba motocykle na powyższych setach, Mikuni vs kopia Mikuni - spalanie uwaga, równe! 4,8L/100km przy prędkościach 100-110km/h.

Martini55 - 2021-05-23, 16:35

Cytat:
Ano byłem dwa razy świadkiem samozapłonu w skuterze 2t firmy TGB oraz w etz 150 kolegi. W MZ kolegi wystarczyło odkręcić nakrętkę przepustnicy i sama się zdusiła powietrzem.
- W mojej 251 też nastąpił samozapłon. Zdjąłem fajkę ze świecy i nic. Padlina wskoczyła na max obroty. Ja zakręciłem dopływ paliwa i po kilku sekundach sama zgasła.
sIaj - 2021-05-23, 18:30

Trochę po za etz ale czy ktoś próbował w es/ts? Jeżeli tak a jest na forum to zapodajcie linke.
Wolf - 2021-05-23, 22:54

W TS 250 5b PWK pasuje i działa także z Mikuni większego problemu nie będzie. Za jakiś czas będę miał do Oriona gaźnik Mikuni to będzie testował w TS 250.
Allu - 2021-05-24, 00:03

sIaj, ja miałem w es 250/2 mikuni vm 28
Milicyjny - 2021-08-11, 13:13

Wolf napisał/a:
Cytat:

Ale wracając do tematu Mikuni, chciałbym zaznaczyć pewną rzecz jaką darzy kopia mikuni. Zdjęcie porównawcze po 100km z maszyn o setach 300cm3,
Michallres 300cm3 by intr, silnik po remoncie, wydech hartman, zapłon 2,7mm, Kopia Mikuni-Dysze PROX 150/50, druga pozycja iglicy od góry, śruba regulacji 2,5obr.

Moja 301, seria 100km od wymiany pierścieni, 35kkm przebiegu słupek, wydech hartman, zapłon 2,7mm, Oryginał Mikuni-Dysze PROX 150/50,druga pozycja iglicy od góry, śruba regulacji 2,5obr.

*moja 301 irydowa świeca
**tak iryd działa mimo przeboi na BVF- wystarczyło wyczyścić :mrgreen:



Wyjazd do Łeby ok. 1000km, oba motocykle na powyższych setach, Mikuni vs kopia Mikuni - spalanie uwaga, równe! 4,8L/100km przy prędkościach 100-110km/h.


Możesz podać mi typ tej kopii Mikuni? Na jakich dyszach?

Marcin W. - 2021-08-12, 01:43

Na samym początku tego tematu pisałem o typie Mikuni VM30-83. Na tą chwile mam dysze 135 główną i 45 od wolnych...
Marcin W. - 2021-09-18, 13:08

Witam chciałem wam zaktualizować koszt nabycia tego gaźnika na dzisiaj jeśli ktoś ma w planie jego nabycie.
Do ceny widocznej na ebey jest doliczany vat po zakupie. Wyszło mi w momencie zakupu 154$ wraz z wysyłką a z konta przy płatności kartą znikło 597,35zł. Po dwóch dniach bank za przewalutowanie i płatność kartą pobrał mi dodatkowo 17,92zł. Gaźnik zakupiłem wraz z kitem na linkę Mikuni Choke Conversion Kit - MK412 MK-412 VMCK 13-0200. Trzeba jeszcze doliczyć koszt zakupu dysz i jeśli chcemy te z aliexpressu te dwa typy po 54zł wychodzi 108zł. Zatem wychodzi nam fajna sumka 723zł :D

Wolf - 2021-09-18, 16:12

A jak sprzedawałem dwa tygodnie temu dwie sztuki po 750zł na miejscu to wylali na mnie wiadro pomyj, że to max 500zł musi kosztować. Powiem tak podziękować rządowi i koronawariacji, tanio już było i teraz będzie piąć się w górę.
ETZ_PRORIDER - 2021-09-18, 18:11

Wolf, A te osoby które proponują za coś 2/3 ceny sami mają ceny kilkukrotnie zawyżone jak za graty których już nie ma. Ale jak to zawsze bywa słabi szczekają głośno.
Yabaman - 2021-09-18, 23:03

Gazniki motocyklowe nie sa produkowane w Japonii juz od jakichs 10 lat. Nowe Keihiny i Mikuni to produkty z Chin, czasem maja nawet napis Made in Japan, tak dla zmylki. Ale jak widac placi sie jak za oryginal.
To juz chyba lepiej, a na pewno duzo taniej, kupowac te podrobki na Aliexpresie bez lancuszka posrednikow i bez napinania sie na taka “oryginalnosc”.

Wolf - 2021-09-19, 12:07

Yabaman, potwierdzam. Miałem w rękach oryginał VM30 i są różnice w wyglądzie ale układ zabezpieczenia iglicy, pływaków, dysz czy też zaworka iglicowego taki sam. Dodatkowo z dwóch rękawów słyszałem, że te gaźniki nawet od Oemcycles to fake i patrząc na podróbe z ali tej podróby ze Stanów to różnica jest w innym wykonaniu zapięcia iglicy, zaworka iglicowego (jak pwk) oraz uszczelce zamiast korka guma jak w pwk tak to legitny gaźnik.
Marcin W. - 2021-10-04, 22:03

Pisze póki pamiętam przesyłki sprawdza się na tej stronie https://www.dhl.com/globa...er-service.html
Jest tam też podany drugi numer paczki którym posługuje się krajowy dostawca paczek czyli Poczta Polska.
Numer paczki ten wklejamy tu https://www.pocztex.pl/sledzenie-przesylek/
Mozecie też mieć doliczone cło w wyskości 8,50zł ( widać kwota przekracza próg)
Na tą chwile paczki idą 17 dni z USA ale może się to zmieniać bo wiecie jak teraz jest na świecie panuje zaraza... :mrgreen: KAZIK - Zaraza
https://www.youtube.com/w...nel=S.P.RECORDS



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group