To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Przedszkole - Problem ze światłem stopu

muzyczka55 - 2017-10-26, 20:02
Temat postu: Problem ze światłem stopu
Witam...mam problem ze stopem w etz 150
Po włączeniu zapłonu światło stop świeci cały czas,natomiast po naciśnięciu stopki gaśnie....czyli jest odwrotnie.Może miał ktoś już ten problem?Już w takim stanie kupiłem...być może sprzedający nie dał sobie z tym rady.Wymienił lampe na kwadratową,ale czy to ma jakies znaczenie/Prosze o pomoc.Pozdrawiam

ETZ_PRORIDER - 2017-10-26, 22:15

Albo ktoś przerobił na Przekaźnik albo źle podłączona lampa jest.
kamczur44 - 2017-10-27, 08:24

Ja mam przerobione na przekaźnik i znika problem z przednim włącznikiem bo daje tylko sygnał a główny prąd idzie z aku na lampę i lepiej świeci. Jak podłączyć przekaźnik znajdziesz w necie a to że cały czas świeci to któryś z włączników trzyma, albo się zacina. Tam nie ma żadnej filozofii jak podłączone dobrze to ma działać. Posprawdzaj instalację, może ktoś źle podłączył. Zrób to dobrze to wkońcu STOP . Powodzenia
lipton - 2017-10-27, 08:35

Jak to mówią mądrego to miło posłuchać. 😀 :piwo:
kamczur44 - 2017-10-27, 09:28

Jak chłopak ma się męczyć sam bo nie wie o co chodzi (ja też się namęczyłem przy składaniu a ile bezpieczników poszło :klnie: ) to niech ktoś mu pomoże co blisko ma do niego albo ostateczność elektryk . Powodzenia
mar09 - 2017-10-27, 10:35

Przecie to takie proste... ino zależy z którego roku ta ETZa. Przed 89r światło stopu było zasilane bezpośrednio i sterowane dopływem masy... z jednego lub obu czujników np. w bębnach. W tej opcji możliwe, że jedynie czujnik w bębnie wymaga korekty, może być tak obrócony że przy ruchu blaszka ześlizguje się z niego zamiast "się wślizgiwać".

W drugiej opcji po 89r. masa jest na stałe, za to światło zapala się gdy dostanie napięcie ...które przechodzi lub nie przez oba czujniki.

muzyczka55 napisał/a:
Wymienił lampe na kwadratową,ale czy to ma jakies znaczenie


Jak zmienił na lampę z żarówką podwójną to problem jest być może w samej lampie.

Wszystko jest na schematach :piwo:

muzyczka55 - 2017-10-27, 18:06

Dzięki za odpowiedzi...Etz jest z roku 1988....więc na pewno ta kwadratowa lampa nie jest orginalna.Od czego zacząć?nie znam sie na elektryce.Zdemontować tylne koło i zobaczyć ten czujnik?gość jak sprzedawał mówił że połozył nowa instalacje,a że kupowałem w nocy to nie zauważyłem tego problemu....teraz juz nie odbiera tel.
muzyczka55 - 2017-10-27, 18:14

To może być przekaznik
muzyczka55 - 2017-10-27, 18:16

Czujnik w bębnie zardzewiały.
halcik - 2017-10-27, 18:54

Wygląd zewnętrzny o niczym nie świadczy
Seba_830 - 2017-10-27, 19:04

muzyczka55 napisał/a:
To może być przekaznik


Tak, to przekaźnik

kosior30 - 2017-10-27, 19:53

Przepnij przewód przy przekaźniku ze styku 87a na styk 87.
kamczur44 - 2017-10-27, 20:20

87 czy 87a to to samo , 30 stały plus poprzez bezpiecznik, 86 impuls z włączników stopu, 85 to minus, 87 lub 87a plus do lampy i działa, niech połączy przy kostce na ramie, miernik w rękę i szukać, schemat pomoże, kolory kabli mogą być inne, nie poddawaj się to proste pomału i dasz radę
EndriuBis - 2017-10-27, 20:36

kamczur44 napisał/a:
87 czy 87a to to samo


Jak to samo ? Jeden stale zwarty, a drugi rozwarty. Jeżeli tutaj STOP świeci się cały czas, a gaśnie po naciśnięciu hamulca to zamiana może rozwiązać problem. Ale nie musi,

elektryk111 - 2017-10-27, 20:37

Kosior dobrze prawi.przełóż kabel z 87a na 80 bo na schemacie przekaźnika widać jaki jest stan styków w położeniu spoczynkowym.
A test możesz przeprowadzić wypinając kabelek przy bębnie i dotykając go bezpośrednio do bębna.Gdy jest dotknięty stop powinien świecić,a gdy odizolowany stop powinien gasnąć.

muzyczka55 - 2017-10-28, 12:41

Przepiołem przewód przy przekaźniku ze styku 87a na styk 87,ale to nic nie zmieniło.
Następnie sprawdziłem przewód od czujnika dotykając bębna(hamulec świecił).Po podłaczeniu ponownie odwróconych kabli,stop w ogóle teraz nie świeci.Znalazłem też drugi przekaznik.Dzięki za wszystkie podpowiedzi,widze ze sam nie dam rady i poszukam jakiegoś elektromechanika.Pozdrawiam.

ETZ_PRORIDER - 2017-10-28, 23:45

Wywal te wszystkie przekaźniki i zrób sam jak fabryka nakazała. Schemat jest prosty. Plusowy przewód podłączasz pod styk 15 na cewce WN a minusem sterujesz wciskając dźwignię stopu tylnego lub przedniego hamulca oczywiście jak czujniki są sprawne.
kosior30 - 2017-10-29, 17:19

Jeśli ten przekaźnik jest od stopu, to podłączenie powinno być następujące:

85 - minus z czujnika stopu
86 - +12V do stopu (powinno się pojawiać napięcie po przekręceniu kluczyka na "zapłon")
30 - -12V (minus z masy motocykla)
87a - pusty
87 - minus do lampy, do żarówki stopu

W lampie +12V masz mieć podpięte tak, aby pojawiało się tam napięcie po przekręceniu kluczyka na "zapłon" (tak samo, jak do styku 86 przy przekaźniku)

Inne przekaźniki są zbędne.

muzyczka55 - 2017-10-30, 16:26

Dzięki,spróbuje,chociaż teraz stop już nie świeci po włączeniu zapłonu ani po naciśnięciu stopki (nie ma go w ogóle)a jak nie wyjdzie to kupię orginalną lampe.
muzyczka55 - 2017-11-07, 15:25

Może ktoś wie gdzie można kupić taki czujnik?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group