Elektryka - Zapłon CDI oraz kontrolka ładowania(przykładowe rozwiązanie)
Szymon__1992 - 2018-01-02, 19:33 Temat postu: Zapłon CDI oraz kontrolka ładowania(przykładowe rozwiązanie) Witam kolegów
Ostatnio zamontowałem w swojej ETZ 150 zapłon cdi niestety nigdzie nie znalazłem opisu jak podłączyć kontrolkę ładowania żeby działała, dlatego postanowiłem sam to zrobić, całość sprawdziłem, działa dlatego postanowiłem podzielić się z wami tym pomysłem może komuś się przyda
Kontrolka ładowania tak samo jak kontrolka biegu jałowego ma stały + i uruchamia się na sygnał masowy. w tym przypadku rozwiązałem to poprzez przekaźnik, będzie załączać masę na kontrolkę ładowania gdy cewka zacznie wytwarzać napięcie.
Regulator napięcia w zapłonie CDI jest inny niż w Etz i nie można podłączyć się do niego aby uzyskać sygnał ładowania, dlatego podłączyłem się pod przewód napięciowy z cewki ładującej któy idzier do regulatora napięcia. Napięcie na tym przewodzie w zależności od obrotów silnika to 13-19 VDC. Przewód ten podłączyłem na stabilizator napięcia LM7812 dzięki czemu na wyjściu stabilizatora mamy cały czas 12 V nie zależnie od obrotów silnika. Przewód wyjściowy ze stabilizatora idzie na zasilenie przekaźnik. Na styki normalnie zamknięte przekaźnika należy podłączyć dwa przewody jeden od kontrolki ładowania (zielono-czerwony) drugi bezpośrednio do masy.
Uwagi!!!!!!!!
1. Przy tym połączeniu kontrolka ładowania działa jak należy jednak w przypadku uszkodzenia regulatora napięcie kontrolka ładowania nie poinformuje o braku ładowania ponieważ przewód sygnałowy jest przed regulatorem napięcia.
2. Stabilizator LM7812 powinien być zamontowany na jakimś radiatorze ponieważ wydaje dosyć dużo ciepła i może się uszkodzić, nie można go montować na plastiku.
W załączniku prosty schemat podłączenia
Szymon__1992 - 2018-01-04, 20:43
Panie Marcinie koncepcja jest sprawdzona i działa więc myślę że jest coś warta po weekendzie wrócę do domu i nagram jakieś video żeby zobrazować działanie
AudioBas - 2018-01-09, 00:51
Witaj.
Niektóre regulatory mają wbudowane wyjście na kontrolkę do ładowania
Przeróbka banalna, dla mnie trochę nie do końca się sprawdzi, bo nie spełni swojego podstawowego zadania (ma pokazywać czy mamy ładowanie, czy nie).
Jak uszkodzimy regulator i padnie ładowanie to nas o tym nie poinformuje.
No chyba, że już stator się spali i nie puści napięcia.
krzysiekmz - 2018-06-02, 18:42
Witam właśnie nie dawno zamontowałem do swojej ts 250 zapłon cdi no i wreśćie mam porządne światła i kierunki i pojawił się problem,mianowicie na wolnych obrotach motor się trzęsię zwlaszcza przód motoru a wcześniej na starym zapłonie było dobrze może koło magnesowe jest żle wyważone sam już nie wiem ale zapłon jest chyba dobrze ustawiony bo pali od kopa i dobrze wchodzi na obroty jaka może być przyczyna tych drgań,proszę o radę.Pozdrawiam.
Marcin W. - 2018-06-02, 22:44
Obawiam się ze chyba sam sobie odpowiedziałeś na swój problem:
krzysiekmz napisał/a: | pojawił się problem,mianowicie na wolnych obrotach motor się trzęsie zwłaszcza przód motoru a wcześniej na starym zapłonie było dobrze może koło magnesowe jest żle wyważone . |
krzysiekmz - 2018-06-03, 08:32
Witam,dzięki za radę ale proszę o więcej konkretów. Pozdrawiam.
Marcin W. - 2018-06-03, 15:39
krzysiekmz, uważam że twój problem powinien być w oddzielnym temacie. Cóż można ci powiedzieć jak i pozostali koledzy pewnie to samo że jeśli ten zapłon nie spełnia twoich oczekiwań bo ma wadę ( źle wyważone magneto) powinieneś go zwrócić sprzedającemu i albo ci uzna reklamację i wymieni na sprawny egzemplarz albo zrezygnuj z niego i kup u innego sprzedającego...
Jeśli te magneto rzeczywiście ma bicie i jest źle wyważone to może i klin ściąć i będziesz miał dopiero problem. Znam go z Rometa i SHL...
krzysiekmz - 2018-06-03, 20:00
Witam ponownie u mnie kolego klina nie ma,magneto siedzi na stożku tak samo jak sprzęgło.Pozdrawiam.
AudioBas - 2019-01-23, 10:09
Jakby ktoś chciał to mam gotowe układy, które działają bez żadnych przeróbek.
Wpinamy masę, +12V po stacyjce oraz kontrolkę (żarówkę):
Krzysiek79 - 2021-04-11, 17:09
Witam. Taki patent 10zet
https://bartsoft.pl/miniaturowy-wskaznik-napiecia-akumulatora-p-19.html
trzeba dopracować
lepsze
https://allegro.pl/oferta/modul-alarmu-niskiego-napiecia-akumulatora-9397295385?snapshot=MjAyMS0wNC0xM1QxNjoxMjoyNy4zMjBaO2J1eWVyOzAwMzAyMDEzZjgxNjI1YjJjZDViMjZjNjU3NTE4Yzg1MjRiZTc0MmU0Mzk5ZWE3ZjA1ZmQzNmU4OGZhZmQ0Mzg%3D
Moduł alarmu niskiego napięcia akumulatora 8zet + wysyłka (a nie jawa 80 + wysyłka).
trzeba ustawić 12,xx V, wylutować buzer i zmienić diodę na np. taka z lampek solarnych (jaśniejsza).
ETZ_PRORIDER - 2021-04-11, 19:07
W moich emzetkach jako bajer zamontowałem takie woltomierze https://allegro.pl/oferta/woltomierz-cyfrowy-miernik-tester-led-dc-4-5-30v-7794663052
Ogólnie jestem pewny na swoje ładowanie z Alternatora 3 fazowego ale warto mieć takie coś.
halcik - 2021-04-11, 19:22
ETZ_PRORIDER, jest to wyświetlacz w jakiś sposób zabezpieczony, umieściłeś to pod jakąś szybką? Sam się nad czymś takim zastanawiam, ale nie wiem gdzie i jak to zainstalować aby pomagało, a nie raziło.
Kolorowa dioda też jest fajna, jeśli mieści się w otwór na żarówkę ładowania.
ETZ_PRORIDER - 2021-04-11, 19:28
Ten ma bardzo małe wymiary, można go łatwo zainstalować w kapsel osłaniający nakrętkę sztycy lub jak w moim przypadku pod przełącznikiem zespolonym gdzie mogłem go od razu podłączyć.
januszj23 - 2021-04-11, 20:27
Na rażące wyświetlacze LED jest sposób, trzeba na wyświetlacz nakleić kawałek folii stosowanej do przyciemiania szyb w samochodach.
ETZ_PRORIDER - 2021-04-11, 21:21
Dokładnie tak. Najmniej rażącym jest zielony. Mam też czerwony i niebieski. Niebieski właśnie najbardziej razi po gałach ale mam umiejscowione pod przełącznikiem zespolonym i nie wali prosto w ryj.
halcik - 2021-04-11, 21:36
Mógłbyś wrzucić jakieś zdjęcie, nie umiem sobie wyobrazić montażu. Plus po stacyjcek pewnie
ETZ_PRORIDER - 2021-04-11, 22:26
halcik, Tak jest, plus po stacyjce pojawia się w przełączniku zespolonym na blinki i na sygnał dźwiękowy.
ETZ_PRORIDER - 2021-04-11, 22:31
ETZ_PRORIDER - 2021-04-11, 22:33
halcik - 2021-04-12, 17:16
Dzięk, już wiem dlaczego nie mogłem sobie tego wyobrazić. Mam MZ TS 250/1 I ES 250/2. Inny przełącznik świateł... mimo tego może coś wymyślę.
|
|
|