To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Renowacja/specyfikacja modeli - Plomba silnika MZ

Awers - 2006-08-30, 23:05
Temat postu: Plomba silnika MZ
Czy ktoś posiada wiedzę gdzie powinna znajdować się fabryczna plomba silnika MZ (jeśli silnik jest oryginalnie/fabrycznie złożony) :?:

Czy wszystkie silniki MZ miały takie plomby, jeśli nie wszystkie to które (model/rocznik) :?:

Na swoim silniku jakoś nie mogę dopatrzeć się żadnej plomby ani miejsca, w której mogłaby być, a nieraz na allegro piszą, że silnik ich MZ ma fabryczną plombę :!:

Jeśli istnieje już taki temat to proszę o link. Mnie się nie udało znaleźć.

rybson13 - 2006-08-30, 23:17

ja mam ten sowj silnik i zadnej plomby nie dopatrzylem:) pozatym ze widac odrazu czy silnik byl rozbierany czy nie pozdrawiam:) plomby sa w rometach na 100%
Jokers - 2006-08-30, 23:22

Ja takrze ma MZ 251 nie rozbieraną i nie widzę tam plomby tylko na społowieniach jest tak jakby połówki były zalane czymś białym (kremowym, jakby lakierem) bardzo równiutko i idealnie przez środek.
W motorynce miałem pląby pod cylindrem i u góry na śróbce od automatu zmiany biegów :mrgreen:

Qba - 2006-08-30, 23:30

Ja u siebie plomb nie mam, ale silnik był rozbierany, ale pozatym nie widze śrub ktróre byłyby przewidziane do przeciągnięcia przez nie drucika od plomby jak to ma miejsce np. w romecie.
Awers - 2006-08-30, 23:36

Jokers napisał/a:
na społowieniach jest tak jakby połówki były zalane czymś białym (kremowym, jakby lakierem) bardzo równiutko i idealnie przez środek.

Z tego co wiem to oryginalnie połówki były składane na taki lakier ale przezroczysty i tego z zewnątrz nie widać. Dopiero po rozpołowieniu. Przed złożeniem trzeba ten lakier zdrapać i dać jakiś silikon. Jeśli masz coś białego i widać to z zewnątrz to dziwne. Pewny jesteś że nie był rozpoławiany :?:

LoginMZ - 2006-08-31, 00:29

Mój chyba nie był rozpoławiany i nic tak biełego nie widać ...
Rof - 2006-08-31, 01:40

moja MZ nie była rozpoławiana (jak kupowałem) i przez nastęne 1,5 roku użytkowania, a żadnej plomby się nie dopatrzyłem.


ps
kolega w WSK ma jeszcze plombe :P

hubertbaran - 2006-08-31, 08:45

MZ nie stosowała plomb silnikowych takich jak WSK. W MZ któras śruba poprostu była zamalowana.
wozi - 2006-08-31, 11:24

Jesli masz silnik sklejony takim białym klejem (nie zadnym silikonem) to znaczy ze nie był rozkrecany. Żadnych plomb w MZ nie ma :mrgreen:
KrzaK - 2006-08-31, 21:39

heh to dziwne bo ja jescze na allegro widzialem silnik z plombami do mz. Wygladaly troche tak jak te plomby od liczników elektrycznych, czyzby koleś szukał naiwniaka? :evil:
Allu - 2006-08-31, 21:54

Ja miałem silnik nie rozbierany od nowości , nawet cylinder nie był ściągany , żadnych plomb nie zauważyłem , nie było uszczelki między karterami i zmiast sylikonu były chyba sklejone hermetikiem .
hubertbaran - 2006-08-31, 23:05

plomba w MZ 250:

od dołu silnika sa 2 samotne śruby Plombowana MZ ma jedna zamalowana. Tyle ze zbiegiem lat to odpadało i sie wykruszało pozatym troche ta plomba dziwna.

Awers - 2006-09-01, 19:19

a spotkał się ktoś w MZ z plombami na lince prędkościomierza :?:

Jest na allegro MZetka i właściciel mówi, że ma plomby na lince prędkościomierza. Ma ktoś u siebie coś takiego :?:

Jak ma ktoś takie plomby, albo to widział to niech zapoda fotkę albo napisze jak to wygląda.

Radzio89 - 2006-09-01, 19:50

co ma linka predkosciomierza do silnika?, byloby bez sensu aby dawac plombe na lince, silnik mozna rozebrac bez ingerencji w predkosciomierz...
Qba - 2006-09-01, 19:53

można rozebrać silnik ale licznika nie podgoisz ani nie cofniesz bo plomba jest z obu stron, nie wiem czy taki patent był w MZ ale w samochodach czy innych sprzętach było.
Eda - 2006-09-01, 20:04

Zdaje się, że plomby na linkach prędkościomierzy były w sprzętach użytkowanych przez milicję i wojsko. Chodziło o autentyczność przebiegu, by nieużytkować dobra społecznego w celach prywatnych :) )) Ale to był już nasz wymysł krajowy.
SOVIETVW - 2006-09-01, 22:44

blomb raczej nie ma w MZ,chyba ze tak jak pisal Hubert byla zamalowana jedna z dolnych srub,ale jak ja swoja rozbieralem to nic niezauwazylem,zreszta przez 15 lat mialo prawo odpasc,a zreszta po tych beznadzejnych srubach na srubokret odrazu widac jesli ktos sie do nich dobieral wiec plomb nie tzreba,ja tam wszedzie imbusy zapodalem i swiety spokoj,a miedzy karterami oryginalnie dawali cos w rodzaju hermetyku.
Rof - 2006-09-02, 01:05

Cytat:
Zdaje się, że plomby na linkach prędkościomierzy były w sprzętach użytkowanych przez milicję i wojsko. Chodziło o autentyczność przebiegu


ja miałem własnie MZ z policji i nie widziałem takiego wynalazku :)

SOVIETVW - 2006-09-02, 14:13

no ja mam nadal MZ z policji i tez niewidzialem :lol:
buli_87 - 2006-10-26, 22:37

no ja powiem podobnie jak przedmowcy mam etz 251e policyjna i nie wisac bylo zadnych plomb nawet na linkach choc mam takie male "uszka" na nakretach linek od zegarow nie wiem czy to na plombe.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group