To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Zasilanie/wydech - Gaźnik 30n3-1 zamiennik MZA - dyskusja

jaroquest - 2020-05-25, 12:47

Allu napisał/a:
Ponoć w czerwcu powinna być dostawa ale to też nie pewne (obecną sytuacja)


Allu w którym sklepie?

Allu - 2020-05-26, 06:26

Czort wie, na olx się ogłasza jakiś sklep, podeślę linka jak chcesz.
jaroquest - 2020-05-26, 21:25

no jasne, dawaj prosze linka
Allu - 2020-05-28, 21:41

Pisze z tel więc linka nie wkleję, firma zwie się "jasko motors" są na olx jak i alledrogo
Rafal1480 - 2020-05-29, 12:02

Dziś dostałem przesyłkę :grin: gaźnik wygląda spoko, ma oznaczenia bfv z dwóch stron i na przepustnicy od dołu MZA.
Piotrek05 - 2020-05-29, 19:03

Daj znać jak pracuje na nim silnik. :cool:
Wolf - 2020-06-02, 09:56

Drugi raz do 301 zamontowałem BVF MZA dysza 140, po przebojach w ETZ 250 gdzie ten gaźnik zaczął pracować prawidłowo, śruba regulacji składu pod plombą była problemem muła z dołu, nierównej pracy silnika czy też zbyt niskich obrotów, zbyt ubogo przez to podaję ten gaźnik, wykręciłem tą śrubę do końca oporu, po ponownej regulacji w 301 gdzie zacząłem od środkowej pozycji iglicy, silnik już fajnie zaczął się zbierać, jednak pojawiły się jakieś stuki przy schodzeniu z obrotów, wzbogacałem iglicą dawkę i ostatecznie dając na sam dał zapinkę stuki ucichły na tyle że po mocnym rozgrzaniu sporadycznie się zdarzy, idąc w te stronę sądzę że dysza 145 rozwiązała by problem do końca, ale póki co zostaje przy 140, wrażenia po zmianie mikuni dla mnie o wiele lepsza elastyka silnika, w końcu jest mocny dół co na mikuni miałem wszystko na górze mimo batalii z dyszami, dla mnie bvf mza jest ekstra gaźnikiem naprawdę o wiele lepiej się teraz jeździ, aczkolwiek mikuni nie skreślam do końca bo na innym silniku może działać lepiej niż u mnie.

Rafal1480, Daj znać jak u ciebie w 250 po zlocie hula ten gaźnik pamiętaj żeby iglicą się jeszcze pobawić.

ETZ_PRORIDER - 2020-06-02, 13:13

I dysze główną BVF 135 niech zapoda :)
Rafal1480 - 2020-06-02, 19:13

Niestety nie miałem czasu się tym zająć, po tych regulacjach zlotowych na powrocie było 100 razy lepiej, ale czuje że to jeszcze nie jest to. Zajmę się tym w czwartek.
Rafal1480 - 2020-06-04, 19:11

Więc tak, zmieniłem dysze główną od mojego starego bvf 135 .org. śruba powietrza i składu mieszanki wykręcona na maksa. Etka zbiera się teraz dobrze, podczas jazdy trzymając manetkę w połowie nie ma już strzałów i spadku prędkości. Podczas jazdy gdy zamknę manetkę (przepustnica W dole) występują takie jakby szarpanie po minimalnym dodaniu gazu ustępuje. Muszę jeszcze chyba pokombinować z iglicą ale na to już dziś nie starczyło czasu..
ETZ_PRORIDER - 2020-06-04, 20:16

No więc tak jak Ci mówiliśmy :) dysze trzeba od razu zmieniać. Co do szarpania też to mam i już się przyzwyczaiłem. Kwestia regulacji śrubą składu mieszanki.
Wolf - 2020-06-05, 11:16

Na mikuni to dopiero szarpie, tutaj to głaszcze :lol: Skręcając nieco śrubę powietrza żeby szybciej z obrotów spadał uda się trochę to wygłaskać.

W moim gaźniku doszło do nietypowego problemu, jako że uszczelka jest taka sobie posmarowałem delikatnie silikonem, pierwszy dzień super jeździła, na drugi dzień zaczęła zdychać po odpaleniu, rozebrałem okazało się że silikon puścił, po wyczyszczeniu, odpaliłem chwilę było ok, rozebrałem go na części tragedii nie było, po wyczyszczeniu znowu to samo, głowiłem trochę i zauważyłem problem z podawaniem paliwa, rozebrałem i bez zbędnego myślenia podmieniłem zaworek iglicowy z oryginalnego 30n2-5, sprzęt chodzi... Dziwne bo w 250 gaźnik działał bez problemu, nasuwa się wniosek że ten bvf nie lubi suchego paliwa...

Czy tu jest poziom paliwa 14mm od lustra paliwa do krawędzi pokrywy? bo dużo informacji jest w necie a konkretnego manuala znaleźć nie mogę...

mczmok - 2020-06-06, 07:53

Taki sam poziom paliwa jak w 30N-2
mczmok - 2020-06-26, 23:58

Inpekcja gaznika po 9000 km, zero zużycia.
Jedna wada uszczelka komory plywakowej nie nadaje się do niczego.
Albo dobry zamiennik, albo masa uszczelniająca.

Allu - 2020-06-29, 10:27

mczmok napisał/a:
Inpekcja gaznika po 9000 km, zero zużycia.
Jedna wada uszczelka komory plywakowej nie nadaje się do niczego.
Albo dobry zamiennik, albo masa uszczelniająca.


Ta uszczelka rozpuszcza się w benzynie, ja wyrzuciłem z miejsca...

Wolf - 2020-07-13, 20:32

https://www.jackmotors.pl...&campaign-id=14

Tego nie radzę kupować, przetestowałem i to jest to samo badziewie co dodawana do gaźnika, najlepiej jest dorobić z klingierytu 1mm albo dać z zestawu 0,5mm i posmarować masą uszczelniającą jak mczmok napisał. :piwo:

kadetm-780 - 2020-07-14, 17:18

Ktoś wie, gdzie teraz można dostać ten gaźnik? Na allegro już ich nie ma, a w sklepach typu jackmotors i podobne nie mają na stanie.
Rafal1480 - 2020-07-17, 21:42

Aliexpres
bysior - 2020-07-19, 05:34

Teraz jest inny zamiennik do 250/251: tajwanski Bing 84.
Czy ktos dyma na tym karburatorze?

ETZ_PRORIDER - 2020-07-19, 10:11

Kiedyś już bywały te "podajniki paliwa" bo inaczej nie można ich nazwać. To jest jak z najtańszym gaźnikiem chińskim do ETZ. Działa 1 na 10.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group