To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Zasilanie/wydech - Gaźnik 30n3-1 zamiennik MZA - dyskusja

mczmok - 2018-08-23, 09:39

Dodek napisał/a:
Ty chyba wiesz najlepiej jak chodziła nowa etka na oryginale :wink:

Cały czas uzywałem 30N2-5 a teraz 30N3-1 - ale wydaje się że podobnie.
Kilka osób pisało do mnie na Priva, że kupili i są zadowoleni z tych gażników.

Dodek napisał/a:
Wygląda na to że Niemcy poszli za ciosem i wreszcie wykonali gaźnik identyczny z oryginałem.

Nie jestem pewien czy Niemcy...Ale jakość przyzwoita, a co najważniejsze powtarzalność.

Wietrzanin - 2018-08-23, 10:54

Napisz kolego jaka prędkość maksymalna z pełnym bakiem i dobrze ubranym użytkownikiem ,i czy powyżej 5 tyś. Obr. Gaźnikowi nie brakuje paliwa.
mczmok - 2018-08-23, 11:10

Wietrzanin napisał/a:
Napisz kolego jaka prędkość maksymalna

Nie jeżdzę z predkością maksymalną bo mam almota i nie chcę go przytrzeć - 110 spokojnie osiąga i do tej prędkości żadnych problemów.
Na 4 biegu 5500 a nawet więcej obrotów też bez problemu.
Z tym że mam większą dyszę główną z powodu 300 pojemności.

Allu - 2018-08-28, 20:53

Na seryjnej dyszy nawet zwykła 250 kręci tylko do 5 tys, po zmianie w moim przypadku na dyszę 140 jest o wiele lepiej.
domanus1992 - 2018-08-28, 21:19

Ja też zmieniłem na 140 i dużo lepiej się zbiera, ale jak trzymam dłużej 110km/h to paliwa brakuje, będę musiał zwiększyć poziom, chociaż mało kiedy tak jeżdzę :wink:
herrq666 - 2018-08-28, 21:41

Niekoniecznie poziom musi być winny, ja musiałem zmienić zaworek iglicowy, bo był kiepsko wykonany i miał małą przepustowość.
Allu - 2018-08-28, 21:42

Albo kranik ma małą przepustowość.
mczmok - 2018-08-28, 22:04

Zaworek, pływak i inne widoczne elementy wymiarami w 4 sztukach gaźników jakie przeszły przeze mnie były identyczne jak oryginały.
Niestety na temat dysz się nie wypowiadam bo nie mam jak ich zweryfikować.
Od początku założyłem większą.

ETZ_PRORIDER - 2018-08-29, 11:05

W 150-tce też zakładałem od razu oryginalną dyszę z BVF bo na tej co tam była to nie chciała w ogóle jechać.
mczmok - 2018-08-29, 13:16

ETZ_PRORIDER napisał/a:
W 150-tce też zakładałem od razu oryginalną dyszę z BVF

Hmm tylko że to chyba nie był 30n3 MZA - co?

ETZ_PRORIDER - 2018-08-29, 17:17

Nie nie. To był 24N. Ale tam ten sam problem z dyszą na początku jest. Ta co jest zamontowana fabrycznie jak dostajemy gaźnik to jest za mała. Podobnie jak w 30N3-1 MZA.
Daszi - 2018-08-29, 22:25

Ja już drugi rok jeżdżę na tym gaźniku i potwierdzam, że spisuje się u mnie bez zarzutu.
mczmok - 2018-08-31, 14:29

ETZ_PRORIDER napisał/a:
Ale tam ten sam problem z dyszą na początku jest. Ta co jest zamontowana fabrycznie jak dostajemy gaźnik to jest za mała. Podobnie jak w 30N3-1 MZA.

Czyli testowałeś go? Tj. 30n3?
Czy tylko przez analogię twierdzisz?

ETZ_PRORIDER - 2018-08-31, 17:29

Taki sam gaźnik ma znajomy w swojej 250-tce i musiałem mu przekładać dyszę bo nie chciało to jechać.
jaroquest - 2018-09-08, 10:08

Ja już zrobiłem ponad 1000 km i też coś wiecej moge powiedzieć.

Otóż pozbyłem się niedoskonałości gaźnika o których pisalem wcześniej mianowicie co do odpalania wystarczyło wypracować technike teraz przekopuje raz silnik na ssaniu i bez zaplonu potem wyłaczam ssanie i włączam zapłon i sprzet odpala od strzała, co do szarpania silnika to wystarczyło zredukować obroty biegu jałowego z ok 1500 na 1200 i szarpanie ustało za to zapala mi sie czasem lampka od ładowania ale w niczym mi to nie przeszkadza.

Co do spalania, lubię depnać ale jeszcze nie udało mi się spalić wiecej jak 5/100 km tak wiec jestem zadowolony.

pelkakox - 2018-09-09, 17:03

Mam kupiony już ten nowy gaźnik MZA i czeka sobie na montaż, ale szkoda, że wcześniej nie widziałem o tej dyszy jak zamawiałem. Moje pytanie jest takie, czy na seryjnej dyszy silnik nie będzie poprawnie pracował, czy tylko będzie mu brakowały pary na wysokich obrotach ? Obecnie mam oryginał BVF nie pamiętam dokładnie jaki, ale jest zużyty. Moje pytanie jest takie czy mogę przełożyć z tego starego BVF dyszę do tego nowego zamiennika ? Czy nie bawić się i od razu zamawiać nową większą dyszę do nowego ?
Seba_830 - 2018-09-09, 17:47

Najpierw zamontuj nowy gaźnik i sprawdź jak motocykl jeździ, może będzie dobrze.
mczmok - 2018-11-02, 06:52

Jestem po testach długodystansowych gaźnika i to co mogę powiedzieć że wszystko jest ok , praktycznie jak w oryginale ale trzeba zmienić dyszę główną na:

1. 135-140 przy 250 cm3
2. 140-145 przy 300 cm3

W moim przypadku super działają te większe, ale trzeba dobrać eksperymentalnie, łącznie z indywidualnym ustawieniem iglicy.

Przy dyszy 135 (jak jest w oryginalnym MZA) moja 300 się przegrzewała i nie miała pełnych osiągów.

Dysza 140 na allegro kosztuje 3 zł + przesyłka.

ETZ_PRORIDER - 2018-11-02, 10:08

Mariusz :piwo:
Fiedorp1 - 2018-11-03, 13:59

mczmok napisał/a:
Jestem po testach długodystansowych gaźnika i to co mogę powiedzieć że wszystko jest ok , praktycznie jak w oryginale ale trzeba zmienić dyszę główną na:

1. 135-140 przy 250 cm3
2. 140-145 przy 300 cm3

W moim przypadku super działają te większe, ale trzeba dobrać eksperymentalnie, łącznie z indywidualnym ustawieniem iglicy.

Przy dyszy 135 (jak jest w oryginalnym MZA) moja 300 się przegrzewała i nie miała pełnych osiągów.

Dysza 140 na allegro kosztuje 3 zł + przesyłka.


ooo dzięki za informacje, tego szukałem !;)
Przerabiam właśnie na 300 też, także pójdzie 145 dysza na test


Mam od jakiegoś czasu gaźnik BVF (MZA) 30n3-1 zakupiłem od Pana Kniazia na allegro i polecam jak najbardziej, cena rok temu była chyba najniższa u niego jak się rozglądałem.
Regulacja szła z łatwością MZ śmigała problemów najmniejszych.

link do tego gaznika
https://allegro.pl/kniazw-gaznik-mz-etz-250-251-30n3-1-org-bvf-i7280354812.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group