Zasilanie/wydech - Gaźnik 30n3-1 zamiennik MZA - dyskusja
mczmok - 2018-08-23, 09:39
Dodek napisał/a: | Ty chyba wiesz najlepiej jak chodziła nowa etka na oryginale |
Cały czas uzywałem 30N2-5 a teraz 30N3-1 - ale wydaje się że podobnie.
Kilka osób pisało do mnie na Priva, że kupili i są zadowoleni z tych gażników.
Dodek napisał/a: | Wygląda na to że Niemcy poszli za ciosem i wreszcie wykonali gaźnik identyczny z oryginałem. |
Nie jestem pewien czy Niemcy...Ale jakość przyzwoita, a co najważniejsze powtarzalność.
Wietrzanin - 2018-08-23, 10:54
Napisz kolego jaka prędkość maksymalna z pełnym bakiem i dobrze ubranym użytkownikiem ,i czy powyżej 5 tyś. Obr. Gaźnikowi nie brakuje paliwa.
mczmok - 2018-08-23, 11:10
Wietrzanin napisał/a: | Napisz kolego jaka prędkość maksymalna |
Nie jeżdzę z predkością maksymalną bo mam almota i nie chcę go przytrzeć - 110 spokojnie osiąga i do tej prędkości żadnych problemów.
Na 4 biegu 5500 a nawet więcej obrotów też bez problemu.
Z tym że mam większą dyszę główną z powodu 300 pojemności.
Allu - 2018-08-28, 20:53
Na seryjnej dyszy nawet zwykła 250 kręci tylko do 5 tys, po zmianie w moim przypadku na dyszę 140 jest o wiele lepiej.
domanus1992 - 2018-08-28, 21:19
Ja też zmieniłem na 140 i dużo lepiej się zbiera, ale jak trzymam dłużej 110km/h to paliwa brakuje, będę musiał zwiększyć poziom, chociaż mało kiedy tak jeżdzę
herrq666 - 2018-08-28, 21:41
Niekoniecznie poziom musi być winny, ja musiałem zmienić zaworek iglicowy, bo był kiepsko wykonany i miał małą przepustowość.
Allu - 2018-08-28, 21:42
Albo kranik ma małą przepustowość.
mczmok - 2018-08-28, 22:04
Zaworek, pływak i inne widoczne elementy wymiarami w 4 sztukach gaźników jakie przeszły przeze mnie były identyczne jak oryginały.
Niestety na temat dysz się nie wypowiadam bo nie mam jak ich zweryfikować.
Od początku założyłem większą.
ETZ_PRORIDER - 2018-08-29, 11:05
W 150-tce też zakładałem od razu oryginalną dyszę z BVF bo na tej co tam była to nie chciała w ogóle jechać.
mczmok - 2018-08-29, 13:16
ETZ_PRORIDER napisał/a: | W 150-tce też zakładałem od razu oryginalną dyszę z BVF |
Hmm tylko że to chyba nie był 30n3 MZA - co?
ETZ_PRORIDER - 2018-08-29, 17:17
Nie nie. To był 24N. Ale tam ten sam problem z dyszą na początku jest. Ta co jest zamontowana fabrycznie jak dostajemy gaźnik to jest za mała. Podobnie jak w 30N3-1 MZA.
Daszi - 2018-08-29, 22:25
Ja już drugi rok jeżdżę na tym gaźniku i potwierdzam, że spisuje się u mnie bez zarzutu.
mczmok - 2018-08-31, 14:29
ETZ_PRORIDER napisał/a: | Ale tam ten sam problem z dyszą na początku jest. Ta co jest zamontowana fabrycznie jak dostajemy gaźnik to jest za mała. Podobnie jak w 30N3-1 MZA. |
Czyli testowałeś go? Tj. 30n3?
Czy tylko przez analogię twierdzisz?
ETZ_PRORIDER - 2018-08-31, 17:29
Taki sam gaźnik ma znajomy w swojej 250-tce i musiałem mu przekładać dyszę bo nie chciało to jechać.
jaroquest - 2018-09-08, 10:08
Ja już zrobiłem ponad 1000 km i też coś wiecej moge powiedzieć.
Otóż pozbyłem się niedoskonałości gaźnika o których pisalem wcześniej mianowicie co do odpalania wystarczyło wypracować technike teraz przekopuje raz silnik na ssaniu i bez zaplonu potem wyłaczam ssanie i włączam zapłon i sprzet odpala od strzała, co do szarpania silnika to wystarczyło zredukować obroty biegu jałowego z ok 1500 na 1200 i szarpanie ustało za to zapala mi sie czasem lampka od ładowania ale w niczym mi to nie przeszkadza.
Co do spalania, lubię depnać ale jeszcze nie udało mi się spalić wiecej jak 5/100 km tak wiec jestem zadowolony.
pelkakox - 2018-09-09, 17:03
Mam kupiony już ten nowy gaźnik MZA i czeka sobie na montaż, ale szkoda, że wcześniej nie widziałem o tej dyszy jak zamawiałem. Moje pytanie jest takie, czy na seryjnej dyszy silnik nie będzie poprawnie pracował, czy tylko będzie mu brakowały pary na wysokich obrotach ? Obecnie mam oryginał BVF nie pamiętam dokładnie jaki, ale jest zużyty. Moje pytanie jest takie czy mogę przełożyć z tego starego BVF dyszę do tego nowego zamiennika ? Czy nie bawić się i od razu zamawiać nową większą dyszę do nowego ?
Seba_830 - 2018-09-09, 17:47
Najpierw zamontuj nowy gaźnik i sprawdź jak motocykl jeździ, może będzie dobrze.
mczmok - 2018-11-02, 06:52
Jestem po testach długodystansowych gaźnika i to co mogę powiedzieć że wszystko jest ok , praktycznie jak w oryginale ale trzeba zmienić dyszę główną na:
1. 135-140 przy 250 cm3
2. 140-145 przy 300 cm3
W moim przypadku super działają te większe, ale trzeba dobrać eksperymentalnie, łącznie z indywidualnym ustawieniem iglicy.
Przy dyszy 135 (jak jest w oryginalnym MZA) moja 300 się przegrzewała i nie miała pełnych osiągów.
Dysza 140 na allegro kosztuje 3 zł + przesyłka.
ETZ_PRORIDER - 2018-11-02, 10:08
Mariusz
Fiedorp1 - 2018-11-03, 13:59
mczmok napisał/a: | Jestem po testach długodystansowych gaźnika i to co mogę powiedzieć że wszystko jest ok , praktycznie jak w oryginale ale trzeba zmienić dyszę główną na:
1. 135-140 przy 250 cm3
2. 140-145 przy 300 cm3
W moim przypadku super działają te większe, ale trzeba dobrać eksperymentalnie, łącznie z indywidualnym ustawieniem iglicy.
Przy dyszy 135 (jak jest w oryginalnym MZA) moja 300 się przegrzewała i nie miała pełnych osiągów.
Dysza 140 na allegro kosztuje 3 zł + przesyłka. |
ooo dzięki za informacje, tego szukałem !;)
Przerabiam właśnie na 300 też, także pójdzie 145 dysza na test
Mam od jakiegoś czasu gaźnik BVF (MZA) 30n3-1 zakupiłem od Pana Kniazia na allegro i polecam jak najbardziej, cena rok temu była chyba najniższa u niego jak się rozglądałem.
Regulacja szła z łatwością MZ śmigała problemów najmniejszych.
link do tego gaznika
https://allegro.pl/kniazw-gaznik-mz-etz-250-251-30n3-1-org-bvf-i7280354812.html
|
|
|