To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Zasilanie/wydech - Gaźnik 30n3-1 zamiennik MZA - dyskusja

bysior - 2019-01-20, 01:52

Czy moglibyście proszę zapodać podstawowe wymiary tego gaźnika BVF 30N3-1? Chodzi mi o takie dane:
średnica gardzieli,
zewnętrzna średnica od strony cylindra i filtra,
wysokość x szerokość x długość gaźnika.

GRU ETZ 125 - 2019-01-20, 10:54

Witam.

Wymiary 30n3-1 to:

- Średnica od strony filtra 51.7mm
- Średnica od strony cylindra 39.9mm
- Wysokość 165-175mm (zależy od ustawienia śruby regulacyjnej linki gazu)
- Szerokość 90mm
- Długość 102mm


Pozdrawiam

bysior - 2019-01-20, 22:30

GRU ETZ 125 - Dziękuję za odp.
Mam jeszcze takie pytanie. Sprzedawca maxmoto z allegro dał taki opis tego gaźnika: "Gaźnik MZ ETZ 251 301 BVF 30N3-1 Producent: WM Motor Wilmat".
Tu na forum jest mowa, że powinno być w środku logo MZA czyli z pewnością jest to nazwa chińskiego producenta. Co myślicie - czy to są dwaj inni producenci tego gaźnika i na rynku są gaźniki od obydwu? Czy może maxmoto się myli? Czy może WM i MZA to jedno i to samo?

Nie mam okazji pójść osobiście i przed kupnem sprawdzić jakie logo jest w środku a nie chciałbym kupić czegoś gorszego niż ten model BVF-MZA co tu chwalicie na forum.

mczmok - 2019-01-21, 06:39

bysior napisał/a:
Czy może WM i MZA to jedno i to samo?

Nie jest to samo-całkiem inne firmy.
Ale gdybym miał wybierać to jedynie MZA.

GRU ETZ 125 - 2019-01-21, 17:10

Nie ma sprawy.

Myślałem, że 3N3-1 oryginalnie był produkowany przez BVF.
Takie logo mam na swoim gaźniku.
Wilmat to ogólnie znana sklep/hurtownia i na tych fotkach widać logo BVF.
Nie wiem czy to możliwe, czy Chińczycy podrabiają wszystko z logiem włącznie.

Pozdrawiam.

ETZ_PRORIDER - 2019-01-21, 18:35

Przyjrzyj się niemieckiemu logo BVF a chińskiemu. Może zauważysz różnice.
GRU ETZ 125 - 2019-01-22, 09:19

Wczoraj porównałem sobie logo BVF i rzeczywiście się różnią. Wielkość i pozycja też trochę inna.

Pozdrawiam.

bysior - 2019-01-22, 14:13

Masz może fotki prawilnego niemieckiego logo BVF robionego przez firme MZA i chińskiego BVF?
GRU ETZ 125 - 2019-01-23, 00:19

Tu masz fotkę oryginalnego BVF IFA, nie mam MZA. Porównaj sobie z fotkami z allegro.
Fiedorp1 - 2019-01-23, 13:29

BVF MZA od Kniazw
Przede wszystkim obok nie ma logo IFA

ETZ_PRORIDER - 2019-03-18, 20:56

mczmok, Jaka w końcu Tobie siadła dysza pod 300ccm? Musze w swojej zmienić główną i chciałem brać dyszę 140 z innymi gratami od jednego sprzedawcy bo ma 140 i 150 a nie ma 145 więc będę musiał brać cały zestaw od 120 do 145 do simsona a to mi się nie hala...
mczmok - 2019-03-19, 06:38

GRU ETZ 125 napisał/a:
nie mam MZA

MZA jest w komorze pływakowej od środka - umieściłem zdjęcia.
ETZ_PRORIDER napisał/a:
Jaka w końcu Tobie siadła dysza pod 300ccm?

145 , wcześniej miałem 140.

ETZ_PRORIDER - 2019-03-19, 13:23

Oka, to zamawiam zestaw w takim razie. Musze to do zlotu ogarnąć :)
cejot - 2019-03-23, 17:29

Dołącze się w tym temacie bo nie jestem w stanie znaleść właściwego. Mianowicie mam oryginalny gaźnik 30n3-1. Jakoś po zimie nie chciało mi moto odpalić więc uznałem, że gaźnik się zapchał i go rozebrałem w celu wyczyszczenia i tu mam problem bo okazało się, że w moim gaźniku jest iglica, jej zapinka oraz przepustnica od gaźnika w wersji 30n2 ... Motor do tej pory chodził prawidłowo i teraz po przeczyszczeniu też działa dość dobrze (zdaża mu się nie zejść z obrotów do 1300 i zatrzymuje się na dłuższą chwilę na 2000), ale dość dobrze reaguje na manetkę gazu itp. Czy ktokolwiek słyszał o takim rozwiązaniu i ewentualnie czy można gdzieś nabyć te elementy do 30n3-1 ?




mczmok - 2019-03-25, 06:40

cejot napisał/a:
Czy ktokolwiek słyszał o takim rozwiązaniu i ewentualnie czy można gdzieś nabyć te elementy do 30n3-1 ?

http://www.stazet.inkontr...zepustnica&qq=2

mczmok - 2019-03-25, 10:05

ETZ_PRORIDER,
Jeszcze jedna kwestia do rozmiaru dysz, jeżeli motocykl jest użytkowany w mieście na krótkich trasach myślę że dysz 140 wystarczy.
Jeżeli trasy - 145 (osobiście dosyć często robię trasy) .
A dlaczego ?
Jeżeli jest dozownika to sprawa jest prosta - smarowanie jest optymalne niezależnie od stylu i warunków jazdy - zawsze takie samo, optymalnie.
Szczególnie jeździe miejskiej 1-2-3-4 plus często stop używamy nasz gaźnik pracuje w zakresie bogatszym jeżeli chodzi o mieszankę , a co za tym idzie ilość oleju spowoduje to nadmiar oleju i zwiększoną ilość nagaru i oleju w układzie wydechowym.

Znam to z autopsji ponieważ MZ jeżdżę na co dzień , sklep, siłownia, itp - trasy po 1 km.
Tak po tygodniu (20-30 krótkich odcinków) jak wyskoczę na trasę po ok 2 km zaczyna się silne kopcenie i spalanie oleju, robię to specjalnie jak w serwisowce :-) żeby wypalić nadmiar.


Na trasie jadać w miarę spokojnie 85-95 mieszanka jest na tyle uboga że spala się w większym stopniu.
Nie bez znaczenie jest również fakt, że konstrukcja ETZ uzyskuje stabilizację termiczną po ok 10-15 km jazdy turystycznej.

Dlatego napisałem ze dysza 140-145 będzie ok - każdy po swoim stylu jazdy i potrzebach, czy regulacjach musi to określić sam :-)

ETZ_PRORIDER - 2019-03-25, 13:30

U.mnie 250-tka śmiga tylko za miasto i na zloty. Na miasto mam 150-tkę. A z dozownika nie korzystam.
cejot - 2019-03-26, 13:27

mczmok napisał/a:
cejot napisał/a:
Czy ktokolwiek słyszał o takim rozwiązaniu i ewentualnie czy można gdzieś nabyć te elementy do 30n3-1 ?

http://www.stazet.inkontr...zepustnica&qq=2


Niestety nie ma tam zestawu przepustnica, iglica i zapinki do 30n3...

mczmok - 2019-03-26, 14:20

https://allegro.pl/oferta/zapinka-spinka-dolna-iglicy-gaznika-mz-etz-251-7855556640
https://allegro.pl/oferta/mz-etz-251-iglica-przepustnicy-gaznika-7521392333
Trochę inwencji i chęci...

cejot - 2019-03-27, 17:19

oki - może faktycznie w ten sposób pozbieram wszystkie części do kupy - chyba jeszcze zapinka górna będzie mi potrzebna do takiego zestawu?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group