To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Przedszkole - ETZ 150 Problemy z wolnymi obrotami

mamil_km - 2019-06-01, 07:51
Temat postu: ETZ 150 Problemy z wolnymi obrotami
Mam kłopot bo nie mogę ustawić wolnych obrotów. Raz motocykl gaśnie , raz są za wysokie ok 3-4 tys. Gaźnik oryginał bvf . Czy jest szansa, że to tylko kwestia regulacji czy gaźnik ma już jakieś luzy i w zależności jak się ustawi przepustnica/iglica to tak łapie obroty? Gaźnika jeszcze nie rozbierałem. Jeśli jest zużyty to co polecacie kupić obecnie aby założyć i nie kombinować najlepiej plug&play. Najchętniej do 200-300zł.
GRU ETZ 125 - 2019-06-01, 09:23

Witaj.

A ile moto ma przebiegu?
Polecam zdjąć gaźnik, rozebrać, umyć dokładnie, przedmuchać wszystkie dysze, sprawdzić czy przepustnica nie ma zbyt dużego luzu. Przy montażu do motocykla sprawdzić całą ścieżkę paliwowo - powietrzną, czy nie dostaje lewego powietrza. Może się okazać, że zasysa lewe powietrze przez nieszczelne siemeringi wału, co może skutkować nierówną pracą i problemami z wolnymi obrotami. Lepiej chyba zacząć od diagnostyki i wymiany tanich części (uszczelki, uszczelniacze).

Pozdrawiam

mamil_km - 2019-06-01, 11:20

Dzięki za podpowiedź. Motocykl teoretycznie ma coś ok 13 tys km. Kartery nigdy nie były rozpoławiane, motocykl jeździ poprawnie, ma moc, wkręca się w obroty, jedynie dość wolno z nich schodzi. Sprawdziłem iglica jest na ostatnim ząbku (najbogatsza mieszanka) mimo to nawet na ciepłym trzeba palić ze ssaniem czasem.
GRU ETZ 125 - 2019-06-01, 12:00

13k to nie jest jeszcze dramatyczny przebieg. Do wymiany uszczelnień wału nie trzeba połowić silnika, tam są z obu ston dekielki które odkręca się z obu stron po zdjęciu odpowiednio zapłonu i wirnika alternatora, a z drugiej sprzęgła i zębatki napędowej. Ale zanim cokolwiek będziesz grubiej rozbierał, ustaw porządnie przerwę przerywacza, zapłon i czep się gaźnika. Ustawienie iglicy nie ma wpływu na wolne obroty. A jaki kolor ma świeca?
Sprawdź wszystko metodycznie, zweryfikuj i powinno działać.

Powodzenia.

lamariusz - 2019-06-01, 14:56

Witam. Oceńcie po filmiku czy mam lewe obroty . Robiłem wszystko aby uniknąć niestabilnych obrotów. Gaznik bing 53 od intra. Simeringi na wale nowe corteco. Uszczelnienie silnika głowica cylinder wszystko ok. Nowe i dobrze raczej dobrze spasowane. Świeca irydowa do etz 150 od intra. Co do obrotów. To jak silnik zimny to idealnie schodzi z obrotów bez właczonych świateł. Jak gorący tak jak widac na filmie to utrzymuje wyższe obroty ponad 2000 do 3000 tyś. Jak włączę światła to wszystko idealnie chodzi. Obroty ok. 1200 i ładnie z obrotów wyższych schodzi.






https://youtu.be/WYd2j6xf2Zs

romanETZ - 2019-06-01, 18:17

U mnie obroty spadały po włączeniu świateł jak miałem żle wyregulowany poziom paliwa w gaźniku (BVF), poczekaj na opinie użytkowników Binga (to inna bajka). Polecam nasmarować linkę obrotomierza (wskazówka nie powinna tak skakać).
lamariusz - 2019-06-02, 00:29

Linka nowa, ale nasmaruję. Zależy mi na informacji, czy silnik mi ciągnie lewe powietrze czy nie.
romanETZ - 2019-06-02, 14:05

lamariusz napisał/a:
Oceńcie po filmiku czy mam lewe obroty
lamariusz napisał/a:
Zależy mi na informacji, czy silnik mi ciągnie lewe powietrze czy nie.
. Obstawiam kwestie regulacyjne gażnika, jeżeli wszystkie prace wykonałeś z należytą starannością, skoncentruj swoje siły na skontrolowaniu - wyregulowaniu gaźnika i zapłonu (jeżeli nie pomorze) - kontrola całej reszty: instalacja elektryczna, lewe powietrze.Mnie przy takich objawach znajomy doradzał kontrolę inst. el.(za duży pobór prądu po włączeniu świateł miał zmniejszać wolne obroty) - to się nie potwierdziło - wyregulowałem gaźnik i jest OK. do tej pory. Od Intra na pewno dostałeś instrukcję z poradami do Binga, ewentualnie zadzwoń do niego - na pewno doradzi .
mamil_km - 2019-06-03, 21:19

Więc tak... Zapłon ustawiony na czujnik zegarowy. Gaźnik rozebrany i przeczyszczony. Poziom paliwa ustawiony wedle instrukcji. Iglica na środku. Obroty dalej raz za wysokie raz za niskie i kiepsko schodzi z obrotów. Postaram się jeszcze na dniach pożyczyć gaźnik od kolegi na próbę, bo jego jako tako chodzi. Jeśli to wina gaźnika zastanawiam się co kupić żeby mieć spokój. Najlepszą podróbkę BFV-a, Bing-a czy szukać dellorto albo mikuni itd.
dziurab - 2019-06-12, 17:00

Objawy jak przy lewym powietrzu, ew. źle ustawiona mieszanka.
Jeśli chodzi o gaźniki to obczaj sobię firme OKO, na jackmotors można kupić, fajnie działają a ceny są przystępne, z tym że nie są plug and play (na tej samej stronce są specjalne króćce, a do filtra powietrza da się pokombinować z org gumą



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group