To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Motocykle inne - Benelli trk 502

RYBA - 2019-07-05, 22:42
Temat postu: Benelli trk 502
Witam wszystkich
Potrzebuję informacji na temat motocykla benelli trk 502. Jak się sprawuje i czy da radę odjechać że mną w dłuższą podróż za granicę. Moto bardzo fajne i zarazem tanie. Czy to wszystko idzie ze sobą w parze? Ktoś coś wie?

GRU ETZ 125 - 2019-07-05, 23:39

Też mi się spodobał jak go pierwszy raz zobaczyłem, cena jest bardzo atrakcyjna i wygląd też.
Poczytałem trochę opinii i ludzie narzekają na awaryjne silniki elektronikę i podobno wykonanie nie jest na najwyższym poziomie. Z racji na to, że to dosyć żadki model serwis ma problemy, a części mogą kosztować, silnikowi podobno brakuje mocy...
Mimo wszystko w dalszym ciągu uważam go za fajną maszynę, a większość opinii trzeba traktować subiektywnie.
Nie miałem jednak możliwości pooglądać go i wypróbować samemu.
Chętnie poczytam jeżeli ktoś ma doświadczenie.

Pozdrawiam.

grzybol - 2019-07-06, 08:50

Wszystko klepią w Chinach i niekoniecznie utrzymują reżim jakości w fabryce...
Mam kilkuletnie guzzi w garażu i napisze w ten sposób.
Z włoskimi sprzetami jest dokładnie jak z alfą. Są piękne ! Chce się je oglądać, robić im zdjęcia.. Jak przychodzi do przejażdżki jest różnie. Światło zgaśnie na chwilę, bieg się zakleszczy, silnik znikąd kichnie i parsknie.. Prowadzi się to dziwacznie...
Ale nadal jest piękne i budzi podziw pod sklepem :mrgreen:

Typowe włoszki.. Trzeba je kochać, żeby z nimi żyć :lol2:

EndriuBis - 2019-07-08, 17:10

Moim zdaniem Benelli to taki Włoski Junak. Została tylko marka i jakaś lepsza lub gorsza historia. Nawet nie jestem pewny czy aby marka jest jeszcze własnością Włochów.

Miałem okazje oglądać to na żywo, a nawet siedzieć na tym motocyklu przy okazji zlotu gdzie firma Motor-Land prezentowała co ma w swojej ofercie. Motocykl gabarytowo dość duży, ale wysokość siedzenia nie najwyższa. Wygląda ładnie (tak jak kolega wyżej zauważył), ale z bliska pewne detale już tak dobrze nie wyglądają. Np. przełączniki na kierownicy czy spasowanie plastików.

Cena jak na 500 ccm może i nie zła, ale czy nie lepiej za te pieniądze kupić 250 lub 300 od Suzuki lub Kawasaki ? Te na pewno objadą nie jedną wycieczkę zagraniczną.

Spróbuj poszukać na jakichś Włoskich forach i poczytać nawet za pomocą tłumacza Google. Gdzieś widziałem statystyki i ponoć w 2018 roku włosi kupili ponad 2200 szt. tych motocykli.

Jest tez wersja 250 tego motocykla, a cena zbliżona do Rometa ADV :grin:

lukaszdd1 - 2019-08-04, 15:06

Ja chciałem go kupić ale się wstrzymałem. Jeździ się tym bardzo przyjemnie.
Silnik niemalże liniowo oddaje moc, co w motocyklu turystycznym jest bardzo pożądane.
Doskonale składa się w zakręty. Podczas jazdy w ogóle nie czuć jego masy.
Super ochrona przed wiatrem. Dedykowane kufry bardzo pojemne. Jest w czym wybierać.
To były zalety tego motocykla, a teraz minusy/wady.
Egzemplarz, który testowałem stał przed salonem żeby przyciągną klienta.
Trochę świeciło na niego słonce i kilka razy spadł deszcz.
Zauważyłem, że z motocykla tego zaczęła wychodzić rdza, a jeszcze dobrze nie wyjechał na drogę.
Rdza była widoczna na sporej liczbie śrub silnika i ramy.
Stelaż tylny kufra i szczególnie odkryte elementy ramy również zaczęły rdzewieć.
To samo na układzie wydechowym!!!
Od słońca wypłowiały przełączniki na kierownicy oraz tylny stelaż tylnego kufra.
Niektóre śruby montażowe osłon w ogóle nie były dokręcone.
Gumy (jakieś przelotki), prowadzące linki itp. były spękane/sparciałę!!!
Podnóżek pasażera nie można było odchylić bo mechanizm zardzewiał!!!
Sprężyna od stopki bocznej oraz pedału hamulca tylnego zardzewiała.
Silnik po uruchomieniu pracował jak w Kawasaki Zephyr 750 przy wyciągniętym łańcuchu rozrządu.
Może taka jego natura, ale wydało mi się to niepokojące.
W wersji X czyli na kołach szprychowych ,,podstawę centralną" zrobiono tak, że nie wiadomo gdzie wsadzić nogę żeby ją opuścić.
Brawo dla inżynierów Benelli :.
Manetka gazu miała takie luzy jakby w fabryce nie wiedzieli o pasowaniu.

To na razie tyle z tego co pamiętam.
Ja doszedłem do wniosku, że wygląd i ergonomia jazdy na motocyklu to nie wszystko.
Do turystyki potrzebna jest jeszcze niezawodność. A z tym motocykl ten może mieć problem.
W porównaniu do motocykli japońskich wygląda słabo. W zasadzie to nie ma co porównywać.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group