To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Przedszkole - MZ ETZ 150 falują obroty i gaśnie

maciek1425 - 2019-09-04, 18:58
Temat postu: MZ ETZ 150 falują obroty i gaśnie
Witam wszystkich jestem nowy. Potrzebuje pomocy. Kupiłem swój pierwszy motocykl a mianowicie etz 150. Gdy ja kupowałem to zapomniałem ja odpalić u sprzedawcy bo byłem tak podjarany że zapomniałem. Odpalam ja i obroty bardzo falują od 3 tys do 5 tys jak zejdzie poniżej 3 tys to gaśnie utrzymuje ja na gazie itd ale gdy chce wrzucić jedynkę to gaśnie odrazy przy wrzucaniu a sprzęgło trzymam cały czas wcisniete. Rozebrałem gaźnik jest czysty i drożny. Bąk też czysty sprawdzałem zapłon i nie do końca profesjonalnie to sprawdziłem ale jest tak na 2 albo nie całe 2 mm przed gmp i nawet jak ja odpalam to czasem kopnik mi od one w nogę. I jak ja odpalę to na zimnym silniku odpali od razu a jak już trochę po chodzi i zgaśnie to później ciężko ją odpalić. MZ jest z 1990 roku na liczniku jest 17300 coś. Pomóżcie bo już 3 miesiąc stoi nie jeżdżona. A i jeszcze jedno nie wiem czy to ważne ale podobno w 2 suwach tak tłumik to sito znaczy jest ale nie szczelny i kolanko ma mały luz przy cylindrze i wydostają się tedy spaliny koło nakrętki i wogóle przód cylindra jest osmarowany olejem. Pomóżcie jeśli możecie
maciek1425 - 2019-09-06, 18:41

Pomoże ktoś ? Podpowiedź cię chociaż co może być tego przyczyną albo co rozebrać
GRU ETZ 125 - 2019-09-06, 21:03

Czołem.

Na początek musisz wymienić tłumik, który w dwusuwie jest częścią układu zasilania.

Kolanko w cylindrze musi być dokręcone bez żadnych luzów i wycieków, sprawdź uszczelkę miedzianą przy okazji wymiany tłumika i wszystko składaj na pastę do wydechów.
Ja bym przeszedł całą ścieżkę diagnostyczną. Zaczmij od ustawienia przerwy na przerywaczu na 0.4mm, potem zapłon, ja ustawiam na 2.7mm przed GMP, wg mnie silnik pracuje płynniej i nie szarpi przy zchodzeniu z obrotów. Potem świeca przrwa .6mm. Następnie weryfikacja całego układu dolotowego: drożność ramy, przez którą zasysa powietrze, filtra powietrza, łącznika gumowego między filtrem a gaźnikiem. Potem czas na gaźnik. Rozbierz, wymyj, sprawdź poziomy paliwa, ustawienie iglicy i wstępnie ustaw skład mieszanki jak w książce.
Jeśli to nie pomoże szukaj dalej: świeca, kabelWN, cewka, kondensator.

Jak wszystko jest szczelne i poprawnie ustawione musi działać OK.

To w sumie jest przedszkole. Spróbuj poczytać forum zanim otworzysz temat.

Pozdrawiam.

maciek1425 - 2019-09-06, 23:28

Super wielkie dzięki za odpowiedź. Gdzie znajduje się ten kabel WN i o jaki kondensator dokładnie ci chodzi bo po prostu nie wiem a tym bardziej z elektryki to ja zielony jestem
elektryk111 - 2019-09-07, 05:53

Spróbuj odkręcić tłumik i zrobić jazdę testową bez(oczywiście korki do uszu dla Ciebie i twoich sąsiadów będą niezbędne).
I trzeba sprawdzić ciśnienie sprężania,bo zbyt niskie(poniżej 6-7 barów)
daje objaw trudnego odpalania na ciepłym silniku.

Gdy jest nagrzana i nie chce odpalić to odkręć świecę i sprawdź czy wtedy jest iskra czy niema,bo jeśli jest to raczej skup się na sprawdzaniu ciśnienia sprężania.

maciek1425 - 2019-09-08, 08:42

Ok dzięki wam wielkie za pomoc. Zabieram się za robotę


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group