To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Nadwozie/podwozie - MZ ETZ 250 - różnice w ramach

puzel - 2019-09-14, 22:20
Temat postu: MZ ETZ 250 - różnice w ramach
Cześć
Od jakiegoś czasu chodził mi zakup MZ ETZ250 i to nie z byle jakiego powodu. Mianowicie chciałem zrobić prezent mojemu ojcu z okzaji 50tych urodzin i koniec końców dokonałem swego :) . Zakup ten był pokierowany tym, że na za młodu jego marzeniem było posiadanie motocykla i taka okazja zdarzyła się, w Polmozbycie rzucili nowiusieńkie MZtki i jako że zbliżały się jego 18 urodziny to mu się wywalczyć od mamy a zarazem mojej babci brakującą kwotę. Niecały rok później ja przyszedłem na świat, zarazem ważniejsze priorytety i trzeba było sprzedać MZtkę. Gdy ja skończyłem 18 lat miałem to samo marzenie, tak samo rodzice mi dołożyli brakującą kwotę i kupiłem K750 :) . To tak słowem wstępu, a mianowicie o co chodzi

Mam fakturę zakupu z Polmozbytu MZtki mojego ojca. Data sprzedaży z 13 lutego 1987r. Rok produkcji MZtki zapisane było 1986 i przekreślone na 1987 natomiast numery ramy to 21805xx

Zupełnie przypadkiem trafiła się okazja i nabyłem MZtkę w na pierwszy rzut oka całkiem niezłym, rokującym stanie, z ciekawą historią pojazdu a co najlepsze zbliżonym numerze ramy do MZtki mojego ojca. Rok produkcji 1986, data pierwszer rejestracji 9 grudnia 1986r a numer ramy 21760xx

Wynika z tego że numery ramy są bardzo zbliżone. Mz-ka którą kupiłem ma hamulec przedni bębnowy oraz ramę z 6 otworami pod bakiem. Niestety rama jest skrzywiona i wymaga wymiany. Postanowiłem, że zrobię lekki downgrade i odbuduję MZtkę dokładnie taką jaką miał mój ojciec - z hamulcem bębnowym z przodu.

Z tego co wyczytałem to po 1985 roku były ramy z otworami pod zbiornikiem (inny sposób zasysania powietrza do filtra). Chciałbym się dowiedzieć czy między MZ-tkami na tarczę czy bęben były jeszcze jakieś istotne różnice w ramach.

ETZ_PRORIDER - 2019-09-14, 23:19

Różnice były również w rurkach pod siedzeniem. Były 2 typy. Albo proste albo delikatnie podniesione. To samo tyczy się elementu dolnego ramy do którego przykręcasz podnóżki kierowcy. Stary typ ramy miał dodatkową nakładkę ala zderzak do podpory centralnej na której stawiamy motocykl. Nowszy typ miał rozwiązanie inne, dodatkowy metalowy element na którym się opierała otwarta podpora.
Z drobnych różnic to jeszcze jak wspomniałeś otwory w ramie do zasysania powietrza.
Sam mam ramę z 89 roku i mam otwory pod zbiornikiem i nie ma otworu w okolicach regulatora napięcia instalacji + rurę zasysającą z gumy.

Sławuch - 2019-09-16, 06:52

Jak coś to chętnie zeswapuję mój bęben za Twoją tarczę :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group