To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Zasilanie/wydech - gażnik ORYGINAŁ BVF 22N2-1 czy można do ETZ 150?

dario81 - 2020-01-08, 15:58
Temat postu: gażnik ORYGINAŁ BVF 22N2-1 czy można do ETZ 150?
Witam. Tak jak w temacie. Przerabiałem silnik swojej ETZ z pojemności 125cm na 150cm i został mi ORYGINALNY gażnik BVF 22N2-1. Czy moge dalej go zastosować do silnika 150cm, róznica z gażnikiem 24N2 to tylko dysza główna 115 , w 24N2 jest dysza 120 i oczywiście średnica przpustnicy o te 2mm więcej i czy to podejdzie do 150-tki?? W planach mam zakup Binga 53 do 150-tki ale z drugiej strony szkoda mi pozbywac się tego BVF-a 22N2 ,tym bardziej że to oryginał i mało jeżdżony-kupiony w Stazecie ze starych jeszcze zapasów DDR (teraz już BVF-y DDR nieużywane są niedostępne) w 2015 roku z przebiegiem 2700km...Co radzicie?? Miał już ktoś taki dylemat , bo ponoć ludzie jeżdżą na gażnikach 24N2 z silnikami 125cm ale w druga stronę to jeszcze nie słyszałem i nie wiem jak by to działało - nawet po zmianie dyszy głownej ze 115 na 120 czy to wystarczy???Nie zaniży osiągów czy coś?? Dziękuje za odpowiedzi tych ludzi co wiedzą coś na ten temat.
halcik - 2020-01-08, 16:12

Nie wiem, ale się wypowiem. Średnica gaźnika np G20 stosowanego m.in. w WSK, WFM, SHL obsługiwała pojemności 125 i 150, a u niektórych osób w dzisiejszych czasach po rozwiercie obsługują nawet 175 cm3 choć już z gorszym skutkiem.
Jeśli stawiasz jednak na osiągi w MZ to wyrzuć ten gaźnik i od razu kombinuj z większymi średnicami i dostosuj dolot do tych średnic.

dario81 - 2020-01-11, 09:24

halcik napisał/a:
Nie wiem, ale się wypowiem. Średnica gaźnika np G20 stosowanego m.in. w WSK, WFM, SHL obsługiwała pojemności 125 i 150, a u niektórych osób w dzisiejszych czasach po rozwiercie obsługują nawet 175 cm3 choć już z gorszym skutkiem.
Jeśli stawiasz jednak na osiągi w MZ to wyrzuć ten gaźnik i od razu kombinuj z większymi średnicami i dostosuj dolot do tych średnic.

Ja kiedys np jak miałem Simsona S-51 o pojemności 50cm i przerobiłem go na pojemność 70cm to wogóle nie zmieniałem gażnika na większy i nic w nim nie grzebałem i chodził super , nie zacierał sie itd. Nie wyrzuce tego gażnika tak jak piszesz hehe bo to oryginalny BVF 22N2-1 kupiony 4 lata temu ze starych magazynów DDR nówka nieużywana i dlatego jednak postanowiłem że zostanę przy nim tylko zmienię dysze główną na 120 tak jak to jest w gażniku 24N2 i oczywiscie regulacja.

halcik - 2020-01-11, 13:15

Z Twojego pierwszego postu widać że nastawiasz się aby mz była nie tyle sprawna co miała osiągi, a do tego dorownywała tej seryjnej. Piszesz że chcesz rozwiercić nawet w tym celu gardziel gaźnika. Dlatego moja rada o nie używanie go, a wymiana na inny.
Tutaj musisz się zdecydować co chcesz, mocy, serii, czy tylko możliwości przemieszczania się. Każda odpowiedź to inny gaźnik, więc skoro wybierasz 24, a piszesz o niezaniżaniu osiągów to sam sobie przeczysz. Dysza da więcej paliwa, a skąd silnik weźmie więcej powietrza? Mniejsza gardziel to szybszy przepływ powietrza, szybszy przepływ to więcej porwanego powietrza. Jednym słowem dostrojenie tego gaźnika to nie tylko wymiana dysz.
Ale z tego co piszesz masz doświadczenie więc działaj.

dario81 - 2020-01-11, 15:22

Hmm troszkę mnie chyba nie zrozumiałeś ale ok już tłumacze: nastawiam się by MZ była sprawna i miała moc i moment obrotowy taki sam bądż zbliżony do tej seryjnej 150-tki i nie zamierzam rozwiercać gażnika.Na facebooku na stronie ''fani i posiadacze mz" 2 osoby pisały mi że na tym gażniku 22N2 nawet bez żadnych zmian dysz im 150-tki chodziły ok i nie zauważyli spadku osiągów itd.. Oczywiście BING 53, Delorto i inne nowoczesne gażniki pewnie są lepiej wykonane i nowszej technologii ale też dość drogie i naprawde uważam że BVF 22N2 czy 24N2 to też dobre gażniki oczywisćie pod warunkiem że nie są zużyte - mój BVF 22N2 ma przejechane około 2700km więc jeszcze długi żywot przed nim. Jeśli z tą większą dyszą głowną 120 bedzie chodził ''nie tak'' czy coś to zawsze mogę go sprzedać za dobre pieniądze komuś kto ma silnik 125cm i kupić Binga 53 do 150-tki potem jak bedą już dostępne.
Oczywiście dostrojenie gażnika jest zawsze konieczne przy każdej zmianie silnika nawet o tej samej pojemności - oczywiście zdaję sobie z tego sprawę że tylko wymiana tej dyszy na większą nie załatwi sprawę - do tego jeszcze położenie iglicy.

PJoter - 2020-06-22, 10:29

Podepnę się pod temat bo mam odwrotny dylemat jak kolega. Mam etz 125 oryginał ale w rozsypce, trochę zdekompletowana. Ktoś na sztukę założyl gaźnik 24n2. Z tego co wyczytałem to powinien być 22n2 ale nawet chińczyka żadnego nie mogę znaleźć. Da się to wyregulować poprawnie czy szukać na siłę tego 22?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group