Zasilanie/wydech - gażnik ORYGINAŁ BVF 22N2-1 czy można do ETZ 150?
dario81 - 2020-01-08, 15:58 Temat postu: gażnik ORYGINAŁ BVF 22N2-1 czy można do ETZ 150? Witam. Tak jak w temacie. Przerabiałem silnik swojej ETZ z pojemności 125cm na 150cm i został mi ORYGINALNY gażnik BVF 22N2-1. Czy moge dalej go zastosować do silnika 150cm, róznica z gażnikiem 24N2 to tylko dysza główna 115 , w 24N2 jest dysza 120 i oczywiście średnica przpustnicy o te 2mm więcej i czy to podejdzie do 150-tki?? W planach mam zakup Binga 53 do 150-tki ale z drugiej strony szkoda mi pozbywac się tego BVF-a 22N2 ,tym bardziej że to oryginał i mało jeżdżony-kupiony w Stazecie ze starych jeszcze zapasów DDR (teraz już BVF-y DDR nieużywane są niedostępne) w 2015 roku z przebiegiem 2700km...Co radzicie?? Miał już ktoś taki dylemat , bo ponoć ludzie jeżdżą na gażnikach 24N2 z silnikami 125cm ale w druga stronę to jeszcze nie słyszałem i nie wiem jak by to działało - nawet po zmianie dyszy głownej ze 115 na 120 czy to wystarczy???Nie zaniży osiągów czy coś?? Dziękuje za odpowiedzi tych ludzi co wiedzą coś na ten temat.
halcik - 2020-01-08, 16:12
Nie wiem, ale się wypowiem. Średnica gaźnika np G20 stosowanego m.in. w WSK, WFM, SHL obsługiwała pojemności 125 i 150, a u niektórych osób w dzisiejszych czasach po rozwiercie obsługują nawet 175 cm3 choć już z gorszym skutkiem.
Jeśli stawiasz jednak na osiągi w MZ to wyrzuć ten gaźnik i od razu kombinuj z większymi średnicami i dostosuj dolot do tych średnic.
dario81 - 2020-01-11, 09:24
halcik napisał/a: | Nie wiem, ale się wypowiem. Średnica gaźnika np G20 stosowanego m.in. w WSK, WFM, SHL obsługiwała pojemności 125 i 150, a u niektórych osób w dzisiejszych czasach po rozwiercie obsługują nawet 175 cm3 choć już z gorszym skutkiem.
Jeśli stawiasz jednak na osiągi w MZ to wyrzuć ten gaźnik i od razu kombinuj z większymi średnicami i dostosuj dolot do tych średnic. |
Ja kiedys np jak miałem Simsona S-51 o pojemności 50cm i przerobiłem go na pojemność 70cm to wogóle nie zmieniałem gażnika na większy i nic w nim nie grzebałem i chodził super , nie zacierał sie itd. Nie wyrzuce tego gażnika tak jak piszesz hehe bo to oryginalny BVF 22N2-1 kupiony 4 lata temu ze starych magazynów DDR nówka nieużywana i dlatego jednak postanowiłem że zostanę przy nim tylko zmienię dysze główną na 120 tak jak to jest w gażniku 24N2 i oczywiscie regulacja.
halcik - 2020-01-11, 13:15
Z Twojego pierwszego postu widać że nastawiasz się aby mz była nie tyle sprawna co miała osiągi, a do tego dorownywała tej seryjnej. Piszesz że chcesz rozwiercić nawet w tym celu gardziel gaźnika. Dlatego moja rada o nie używanie go, a wymiana na inny.
Tutaj musisz się zdecydować co chcesz, mocy, serii, czy tylko możliwości przemieszczania się. Każda odpowiedź to inny gaźnik, więc skoro wybierasz 24, a piszesz o niezaniżaniu osiągów to sam sobie przeczysz. Dysza da więcej paliwa, a skąd silnik weźmie więcej powietrza? Mniejsza gardziel to szybszy przepływ powietrza, szybszy przepływ to więcej porwanego powietrza. Jednym słowem dostrojenie tego gaźnika to nie tylko wymiana dysz.
Ale z tego co piszesz masz doświadczenie więc działaj.
dario81 - 2020-01-11, 15:22
Hmm troszkę mnie chyba nie zrozumiałeś ale ok już tłumacze: nastawiam się by MZ była sprawna i miała moc i moment obrotowy taki sam bądż zbliżony do tej seryjnej 150-tki i nie zamierzam rozwiercać gażnika.Na facebooku na stronie ''fani i posiadacze mz" 2 osoby pisały mi że na tym gażniku 22N2 nawet bez żadnych zmian dysz im 150-tki chodziły ok i nie zauważyli spadku osiągów itd.. Oczywiście BING 53, Delorto i inne nowoczesne gażniki pewnie są lepiej wykonane i nowszej technologii ale też dość drogie i naprawde uważam że BVF 22N2 czy 24N2 to też dobre gażniki oczywisćie pod warunkiem że nie są zużyte - mój BVF 22N2 ma przejechane około 2700km więc jeszcze długi żywot przed nim. Jeśli z tą większą dyszą głowną 120 bedzie chodził ''nie tak'' czy coś to zawsze mogę go sprzedać za dobre pieniądze komuś kto ma silnik 125cm i kupić Binga 53 do 150-tki potem jak bedą już dostępne.
Oczywiście dostrojenie gażnika jest zawsze konieczne przy każdej zmianie silnika nawet o tej samej pojemności - oczywiście zdaję sobie z tego sprawę że tylko wymiana tej dyszy na większą nie załatwi sprawę - do tego jeszcze położenie iglicy.
PJoter - 2020-06-22, 10:29
Podepnę się pod temat bo mam odwrotny dylemat jak kolega. Mam etz 125 oryginał ale w rozsypce, trochę zdekompletowana. Ktoś na sztukę założyl gaźnik 24n2. Z tego co wyczytałem to powinien być 22n2 ale nawet chińczyka żadnego nie mogę znaleźć. Da się to wyregulować poprawnie czy szukać na siłę tego 22?
|
|
|