Napęd - Próba rozebrania lewego dekla ( sprzęgła ) MZ ETZ 250
Krystian052zte - 2020-04-28, 18:13 Temat postu: Próba rozebrania lewego dekla ( sprzęgła ) MZ ETZ 250 Odkręcając lewy dekiel oczywiście problem stawia ta śruba docisku na klucz 22 / śruba napędu obrotomierza . Próbowałem ją odkręcać na różne sposoby wrzucajac 1 lub 5 bieg , trzymając jednocześnie MZ na hamulcu a jednak ona dalej nie chce się odkręcić bo kręcę całą korbą mimo wszystko , a jak zablokowałem koło wsadzając kawałek kołka metalowego pomiędzy szprychy to urwało szprychę .
Chciałby ktoś pomóc i przedstawić swój sposób? Inaczej będę zmuszony rozbierać silnik. Jeśli wsadzę coś do cylindra i zablokuję tłok to mogę ukrzywić wał .
Przegrzebałem parę tematów ale w żadnym przypadku nie ma tak jak u mnie a i próbowałem nawet w GMP młotkiem uderzyć w klucz ale nie udało się odkręcić.
Pozdrawiam forumowiczów
Mario-150 - 2020-04-28, 18:24
Zdejmij kolanko i wsadz drewniany trzonek mlotka w kanal wydechowy , zablokuj tlok i odkrecisz .
Krystian052zte - 2020-04-28, 18:29
Rozumiem tylko dużo tematów odradza ten pomysł , ja sam myślę że może naprawdę duże szkody narobić ( np ukrzywić korbę ) , co na ten temat sądzisz Mario ?
Reich - 2020-04-28, 19:10
Krystian052zte, trzonek jest dobry, większość ludzi tak robi.
halcik - 2020-04-28, 20:01
Chyba był jeszcze pomysł z blokadą silnika za pomocą kopniaka. Ale skoro czytałeś to pewnie znasz i ten sposób lub jego wady o ile są.
danek1 - 2020-04-28, 21:04
Witam
Możesz też spróbować ustawić tłok parę mm przed GMP kręcąc wałem w odpowiednia stronę oczywiście ,tłok ma być ustawiony tak żeby kanały były przez niego zasłonięte i wtedy nalewasz przez otwór świecy do pełna oleju przekładniowego i zakręcasz jakąś starą świece. Później olej wyciągasz strzykawką z wężykiem.
Sam w ten sposób odkręcałem i dokręcałem te nakrętkę.
Seba_830 - 2020-04-28, 21:17
Najszybciej i najprościej odkręcić ją pneumatem.
Yabaman - 2020-04-29, 02:36
Przez otwor swiecy wpycha sie sznur (wystarczy metr albo nawet kilkadziesiat cm) zostawiajac jego koniec na zewnatrz. Tlok dociska ten sznur do glowicy i wal zostaje zablokowany. Po odkreceniu nakretki sznur sie wyciaga.
Krystian052zte - 2020-04-29, 09:25
halcik napisał/a: | Chyba był jeszcze pomysł z blokadą silnika za pomocą kopniaka. Ale skoro czytałeś to pewnie znasz i ten sposób lub jego wady o ile są. |
Oj tego sposobu naprawdę nie znam . Powiesz coś więcej ? Chyba że jest to ten co piszą chłopaki z gmp ale uwierzcie że to nie działa jak śruba jest mocno dokręcona
halcik - 2020-04-29, 10:29
Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale przesuwasz kopniak za wahacz i w tej pozycji przekładasz rozkładaną część tak aby zaparła się o wahacz.
ETZ_PRORIDER - 2020-04-29, 13:21
halcik Dokładnie tak się to robi. Ale nie polecam tego sposobu. Łatwo uszkodzić jakiś ząb na kole stałym 1 biegu. Najpewniejszy sposób na pneumanta albo na trzonek. Dodatkowo podgrzać nakrętkę opalarką.
Anonymous - 2020-04-29, 15:36
Ja używam przyrządu SW-1 (zderzak tłoka ze zużytej świecy) do odkręcania i przykręcania zarówno wspomnianego elementu jak i stożka na wale. Nigdy nie miałem żadnego problemu. Jeżeli ktoś się boi o głowicę, trzeba zrzucić silnik z górnej poduszki, zdemontować głowicę - cylinder i zastosować podkładkę pod tłok SW-5. Wszysko zobrazowane w podstawowej literaturze "Jeżdżę motocyklem MZ".
romanETZ - 2020-04-29, 18:02
W każdym ze sposobów blokowania tłoka obciążona jest korba wału - jeżeli nikomu się nie skrzywiła przy tych operacjach, uważam że nie ma co sobie utrudniać roboty - styl od młotka do cylindra (po odkręceniu kolanka) załatwia sprawę - ja tak robiłem i nic się nie popsuło.
Jak ktoś się obawia że jakieś drzazgi z styla od młotka mogą zostać w cylindrze - niech owinie styl czystą szmatką, najlepiej bawełnianą, zdezynfekowaną alkoholem (min.60%), przed pracą wykonawca tych czynności też powinien się zdezynfekować i będzie ok.
Anonymous - 2020-04-29, 20:04
Widzę, że szkoła Michała dominuje
kosior30 - 2020-04-29, 20:52
diimon napisał/a: | Ja używam przyrządu SW-1 (zderzak tłoka ze zużytej świecy) do odkręcania i przykręcania zarówno wspomnianego elementu jak i stożka na wale. Nigdy nie miałem żadnego problemu. Jeżeli ktoś się boi o głowicę, trzeba zrzucić silnik z górnej poduszki, zdemontować głowicę - cylinder i zastosować podkładkę pod tłok SW-5. Wszysko zobrazowane w podstawowej literaturze "Jeżdżę motocyklem MZ". |
Metoda z blokowaniem tłoka wkręcanym przyrządem w otwór świecy powoduje odgniecenie miejscowe tłoka i powolne jego zniszczenie. Widziałem dziurę wypaloną w tłoku 3000km po takich zabiegach.
Anonymous - 2020-04-29, 21:23
U mnie nic się nie odgniata ale niech będzie porada "Michał co se kij w cylinder wpychał".
MarcinOS.W - 2020-04-29, 21:29
romanETZ napisał/a: | ...styl od młotka do cylindra (po odkręceniu kolanka) załatwia sprawę - ja tak robiłem i nic się nie popsuło.
Jak ktoś się obawia że jakieś drzazgi z styla od młotka mogą zostać w cylindrze - niech owinie styl czystą szmatką... |
Robiłem tak samo kilkukrotnie i nic się nie stało, trzonek młotka w szmate i do cylindra przez wydech
|
|
|