To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - Próba rozebrania lewego dekla ( sprzęgła ) MZ ETZ 250

Krystian052zte - 2020-04-28, 18:13
Temat postu: Próba rozebrania lewego dekla ( sprzęgła ) MZ ETZ 250
Odkręcając lewy dekiel oczywiście problem stawia ta śruba docisku na klucz 22 / śruba napędu obrotomierza . Próbowałem ją odkręcać na różne sposoby wrzucajac 1 lub 5 bieg , trzymając jednocześnie MZ na hamulcu a jednak ona dalej nie chce się odkręcić bo kręcę całą korbą mimo wszystko , a jak zablokowałem koło wsadzając kawałek kołka metalowego pomiędzy szprychy to urwało szprychę .
Chciałby ktoś pomóc i przedstawić swój sposób? Inaczej będę zmuszony rozbierać silnik. Jeśli wsadzę coś do cylindra i zablokuję tłok to mogę ukrzywić wał .
Przegrzebałem parę tematów ale w żadnym przypadku nie ma tak jak u mnie a i próbowałem nawet w GMP młotkiem uderzyć w klucz ale nie udało się odkręcić.
Pozdrawiam forumowiczów

Mario-150 - 2020-04-28, 18:24

Zdejmij kolanko i wsadz drewniany trzonek mlotka w kanal wydechowy , zablokuj tlok i odkrecisz .
Krystian052zte - 2020-04-28, 18:29

Rozumiem tylko dużo tematów odradza ten pomysł , ja sam myślę że może naprawdę duże szkody narobić ( np ukrzywić korbę ) , co na ten temat sądzisz Mario ?
Reich - 2020-04-28, 19:10

Krystian052zte, trzonek jest dobry, większość ludzi tak robi.
halcik - 2020-04-28, 20:01

Chyba był jeszcze pomysł z blokadą silnika za pomocą kopniaka. Ale skoro czytałeś to pewnie znasz i ten sposób lub jego wady o ile są.
danek1 - 2020-04-28, 21:04

Witam

Możesz też spróbować ustawić tłok parę mm przed GMP kręcąc wałem w odpowiednia stronę oczywiście ,tłok ma być ustawiony tak żeby kanały były przez niego zasłonięte i wtedy nalewasz przez otwór świecy do pełna oleju przekładniowego i zakręcasz jakąś starą świece. Później olej wyciągasz strzykawką z wężykiem.
Sam w ten sposób odkręcałem i dokręcałem te nakrętkę.

Seba_830 - 2020-04-28, 21:17

Najszybciej i najprościej odkręcić ją pneumatem.
Yabaman - 2020-04-29, 02:36

Przez otwor swiecy wpycha sie sznur (wystarczy metr albo nawet kilkadziesiat cm) zostawiajac jego koniec na zewnatrz. Tlok dociska ten sznur do glowicy i wal zostaje zablokowany. Po odkreceniu nakretki sznur sie wyciaga.
Krystian052zte - 2020-04-29, 09:25

halcik napisał/a:
Chyba był jeszcze pomysł z blokadą silnika za pomocą kopniaka. Ale skoro czytałeś to pewnie znasz i ten sposób lub jego wady o ile są.

Oj tego sposobu naprawdę nie znam . Powiesz coś więcej ? Chyba że jest to ten co piszą chłopaki z gmp ale uwierzcie że to nie działa jak śruba jest mocno dokręcona

halcik - 2020-04-29, 10:29

Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale przesuwasz kopniak za wahacz i w tej pozycji przekładasz rozkładaną część tak aby zaparła się o wahacz.
ETZ_PRORIDER - 2020-04-29, 13:21

halcik Dokładnie tak się to robi. Ale nie polecam tego sposobu. Łatwo uszkodzić jakiś ząb na kole stałym 1 biegu. Najpewniejszy sposób na pneumanta albo na trzonek. Dodatkowo podgrzać nakrętkę opalarką.
Anonymous - 2020-04-29, 15:36

Ja używam przyrządu SW-1 (zderzak tłoka ze zużytej świecy) do odkręcania i przykręcania zarówno wspomnianego elementu jak i stożka na wale. Nigdy nie miałem żadnego problemu. Jeżeli ktoś się boi o głowicę, trzeba zrzucić silnik z górnej poduszki, zdemontować głowicę - cylinder i zastosować podkładkę pod tłok SW-5. Wszysko zobrazowane w podstawowej literaturze "Jeżdżę motocyklem MZ".
romanETZ - 2020-04-29, 18:02

W każdym ze sposobów blokowania tłoka obciążona jest korba wału - jeżeli nikomu się nie skrzywiła przy tych operacjach, uważam że nie ma co sobie utrudniać roboty - styl od młotka do cylindra (po odkręceniu kolanka) załatwia sprawę - ja tak robiłem i nic się nie popsuło.
Jak ktoś się obawia że jakieś drzazgi z styla od młotka mogą zostać w cylindrze - niech owinie styl czystą szmatką, najlepiej bawełnianą, zdezynfekowaną alkoholem (min.60%), przed pracą wykonawca tych czynności też powinien się zdezynfekować i będzie ok. :piwo:

Anonymous - 2020-04-29, 20:04

Widzę, że szkoła Michała dominuje :)
kosior30 - 2020-04-29, 20:52

diimon napisał/a:
Ja używam przyrządu SW-1 (zderzak tłoka ze zużytej świecy) do odkręcania i przykręcania zarówno wspomnianego elementu jak i stożka na wale. Nigdy nie miałem żadnego problemu. Jeżeli ktoś się boi o głowicę, trzeba zrzucić silnik z górnej poduszki, zdemontować głowicę - cylinder i zastosować podkładkę pod tłok SW-5. Wszysko zobrazowane w podstawowej literaturze "Jeżdżę motocyklem MZ".


Metoda z blokowaniem tłoka wkręcanym przyrządem w otwór świecy powoduje odgniecenie miejscowe tłoka i powolne jego zniszczenie. Widziałem dziurę wypaloną w tłoku 3000km po takich zabiegach.

Anonymous - 2020-04-29, 21:23

U mnie nic się nie odgniata ale niech będzie porada "Michał co se kij w cylinder wpychał".
MarcinOS.W - 2020-04-29, 21:29

romanETZ napisał/a:
...styl od młotka do cylindra (po odkręceniu kolanka) załatwia sprawę - ja tak robiłem i nic się nie popsuło.
Jak ktoś się obawia że jakieś drzazgi z styla od młotka mogą zostać w cylindrze - niech owinie styl czystą szmatką...

Robiłem tak samo kilkukrotnie i nic się nie stało, trzonek młotka w szmate i do cylindra przez wydech :piwo:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group