To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Przedszkole - ETZ 250 cewka podczas jazdy grzeje się i silnik gaśnie.

Meefi123 - 2020-09-16, 10:19
Temat postu: ETZ 250 cewka podczas jazdy grzeje się i silnik gaśnie.
Witam mam taki problem ze podczas jazdy około 2km cewka robi się gorąca ze ciężko utrzymać na niej palce. Jak się zagrzeje to silnik gaśnie i nie chce odpalić lecz jak cewka ostygnie silnik pali od strzała. Cewka wymieniona na nowa ale tak samo się silnik zachowuje jak na oryginalnej starej cewce. Świeca wymieniona na irydowa, regulator napięcia wymieniony. Kupiłem nowa cewkę pochodziła 2 tygodnie i przy dłuższej jeździe się spalila
Yabaman - 2020-09-16, 13:14

Moze ta cewka jest do instalacji 6V. W ETZ przy 12V plynie przez nia zbyt duzy prad i dlatego sie grzeje.
Jesli cewka jest na 12V i sie grzeje to znaczy, ze jest zbyt wysokie napiecie ladowania i trzeba je ustawic albo wymienic regulator.
Zacznij od zmierzenia napiecia na klemach akumulatora przy pracujacym silniku.

Anonymous - 2020-09-16, 14:57

Miałem to samo po zakupie MZ. Poprzedni właściciel zastosował regulator z czegoś na styl Polonez i cewka się grzała. Kupiłem nowy, czarny na 3 wejścia i wszystko było ok.
Meefi123 - 2020-09-18, 09:26

Yabaman napisał/a:
Moze ta cewka jest do instalacji 6V. W ETZ przy 12V plynie przez nia zbyt duzy prad i dlatego sie grzeje.
Jesli cewka jest na 12V i sie grzeje to znaczy, ze jest zbyt wysokie napiecie ladowania i trzeba je ustawic albo wymienic regulator.
Zacznij od zmierzenia napiecia na klemach akumulatora przy pracujacym silniku.

Regulator jest nowy elektroniczny na 3 wejścia

elektryk111 - 2020-09-18, 09:38

Zmierz napięcie na aku bez świateł i na podwyższonych obrotach.
No i napisz czy to zapłon platynkowy czy elektronik.

Meefi123 - 2020-09-27, 14:38

elektryk111 napisał/a:
Zmierz napięcie na aku bez świateł i na podwyższonych obrotach.
No i napisz czy to zapłon platynkowy czy elektronik.

Zapłon platynkowy , napięcie na aku bez świateł na podwyższony obrotach 14,50V , a na wolnych obrotach 14,10v. Na wolnych obrotach jak są włączone światła chodzi pare minut i gaśnie.

elektryk111 - 2020-09-27, 15:51

Tak wogule to fajnie by było,żebyś najpierw odwiedził dział zwany powitalnią i napisał parę słów o sobie,wtedy lepiej się będzie nam konwersowało :piwo:
sIaj - 2020-09-27, 16:06

Sprawdź kąt zwarcia cewki - czyli przez jaki kąt obrotu cewka jest zwarta do zasilania - inaczej jeszcze pisząc ile jest zwarty przerywacz. Tylko nie optycznie a miernikiem albo żarówką. Ma być ok. 130 stopni owk.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group