To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Przedszkole - etz 251 gaźnik mikuni - dopasowanie króćca

suawek - 2020-10-15, 12:45
Temat postu: etz 251 gaźnik mikuni - dopasowanie króćca
Heja,

Pozbierałem większość części do (od)budowy etz, co to zakupiłem jakiś czas temu, wobec czego powoli sobie działam nad nią.
Nie będę w niej montować binga ani bvf, tylko mikuni vm30. Sprawę dopasowania gumy ogarnąłem bez problemu.
Przy szlifowaniu za pomocą dremela króćca troszkę przesadziłem i minimalnie za duży luz jest. W sensie że nie ściśnie teraz gaźnika tak, żeby się nie ruszał.

Żeby to jakoś naprawić owinąłem taśmą aluminiową wyjśćie z gaźnika (taką do uszczelniania i napraw kominków, odporna do 200 stopni i krótkotrwale 350c).

Taśmę alu wybrałem ze względu na odporność na temperatury, małą ściśliwość i niekorodowanie aluminium.

Uszczelnienie w króćcu jest zrobione oringiem jak na zdjęciach, więc obecność taśmy jest tylko po to, żeby zwiększyć średnicę końca gaźnika i móc porządnie zablokować jeden element w drugim.

Teraz po skręceniu trzyma mocno i raczej nie ma szans, żeby się obluzował.
Jak myślicie, będzie to działać w porządku?

Wolf - 2020-10-15, 13:45

Jest temat o tym gaźniku, będzie działać ale oring nie spełnia żadnej funkcji, przylgnie należy przesmarować choćby silikonem, reinzem albo inną uszczelką w płynie odporną na benzynę, strojenie tego gaźnika to zabawa dla cierpliwych. Kultura pracy silnika daje wiele do życzenia ale powodzenia! Na jednym silniku działa super na innych będzie źle.
suawek - 2020-11-18, 11:17

Taka mała aktualizacja ode mnie:

Przygotowałem jeszcze alternatywne mocowanie - mocowanie do gaźnika Bing 84 kazałem skrócić i stoczyć, teraz zarówno gaźnik, jak i krócieć gaźnika mają 39mm zewnętrznej średnicy, zamierzam połączyć to silikonowym wężem o wewnętrznej średnicy 40mm, odpornym na olej i benzyne i ścisnąć to dwoma nierdzewnymi opaskami stalowymi, czyli trochę tak jak to w nowszych konstrukcjach czesto widać. Króciec tak jest skrócony, że gaźnik Mikuni powinien się wpasować idealnie w miejsce, w którym byłyby oryginalny gaźnik BVF i Bing 84.

Cała zabawa z toczeniem jest dlatego, że króciec od binga normalnie wchodzi w otwór w gaźniku, który następnie jest ściskany dla szczelności, a Mikuni przewiduje sposób montażu taki, jak powyżej opisałem i króciec dla niego byłby za długi - byłby problem ze zmieszczeniem gumy, która łączy gaźnik od drugiej strony z filtrem powietrza. Materiału w króćcu jest na tyle, że po stoczeniu wciąż zachowuje solidną grubość ścianek.

Wolf - 2020-11-18, 12:24

Troche jak koń pod górkę ale jak uważasz za sensowne takie rozwiązanie to jeździć. Ja mam zrobione jak w większość pokazane w pierwszym poście tylko bez oringów na samo szczeliwo i nie mam z tym problemów.
suawek - 2020-11-18, 12:42

Wolf napisał/a:
Troche jak koń pod górkę ale jak uważasz za sensowne takie rozwiązanie to jeździć. Ja mam zrobione jak w większość pokazane w pierwszym poście tylko bez oringów na samo szczeliwo i nie mam z tym problemów.


Miałem trochę za dużo czasu wolnego to przygotowałem sobie takie mocowanie, gdzieś na angielskich forach widziałem że ludzie przeróbki tego typu robili i sobie chwalili, to pomyślałem że zobaczę jak to się sprawdzi :D

Jak przetestuję jak to działa to też dam znać w tym temacie, może kiedyś się przyda, pewnie bardziej jako ciekawostka :mrgreen:

kosior30 - 2020-11-18, 13:24

Samemu toczyłeś? Jak zamocowałeś króciec w uchwycie?
kosior30 - 2020-11-18, 13:24

Samemu toczyłeś? Jak zamocowałeś króciec w uchwycie?
suawek - 2020-11-18, 13:57

kosior30 napisał/a:
Samemu toczyłeś? Jak zamocowałeś króciec w uchwycie?


Dawałem to do większego zakładku zajmującego się obróbką metali.
Zdaje się że zrobili jakąś drewnianą podstawę pod część króćca która idzie do cylindra i dopiero wtedy toczyli.

Jak wcześniej pytałem w kilku miejscach to nie chcieli za bardzo tego toczyć, proponowano mi raczej skrócenie, dospawanie i frezowanie dospawanej cześci, ale okazuje się że bez problemu da się wytoczyć i tak jak wspomniałem ścianki są grube, więc raczej nie osłabiłem tym tego nie wiadomo jak, dorzucam foto od strony gaźnika przed i po przeróbce.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group