To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Przedszkole - kontrolka luzu nie świeci etz 150

Pablo100 - 2021-03-15, 17:45
Temat postu: kontrolka luzu nie świeci etz 150
Cześć,
jak w temacie, czyli brak świecącej się kontrolki luzu.
W skrócie, motocykl kupiłem miesiąc temu, dzisiaj przy wymianie oleju okazało się, że śruba która jest wkręcana bliżej dekla jest zwykłą śrubą, a podobno powinna być jakaś specjalna - chyba ze sprężynką.
Prośba o informacje czy to może mieć wpływ na zapalanie się kontrolki i ewentualnie gdzie kupić odpowiednią śrubę?
Pozdrawiam

ETZ_PRORIDER - 2021-03-15, 17:51

Śruba jest zwykła m10 na nią idzie sprężynka a na nią kulka. Musisz pogrzebać w otworze i sprawdzić, czy nie wypadną te 2 elementy. Jeśli nie ma ich wewnątrz to kontrolka nie będzie wyłapywała momentu gdzie skrzynia jest na luzie. Ciężko też sam luz bez zatrzasku znaleźć.
Pablo100 - 2021-03-15, 21:27

Dziękuję za szybką odpowiedź.
Śruba którą wykręciłem raczej nie będzie się nadawać do sprężyny - chociaż mogę się mylić :)
Dołączam zdjęcie.

Wolf - 2021-03-15, 22:07

Taka powinna być.
ETZ_PRORIDER - 2021-03-15, 22:31

Wolf, Mowa o etz 150 a to co pokazałeś to do 250 :piwo:
Pablo 100 a czy to jest śruba na klucz 17? Wygląda jak m8 od spustu oleju z komory sprzęgła.

Pablo100 - 2021-03-15, 22:51

To zdecydowanie ETZ 150 z 86 roku :)
Śruba natomiast jest na klucz 13.
Wygląda na to, że została wkręcona jakakolwiek pasująca, lub z jakiś powodów oryginalna nie pasowała.
Kolega Wolf przesłał zdjęcie i to na pewno nie ta którą wykręciłem.

Wolf - 2021-03-16, 07:25

A faktycznie, nie zauważyłem że ETZ 150.

Na filmie od minuty 19:00 jest pokazane. https://youtu.be/2dsCeRDOd8s

Pablo100 - 2021-03-16, 09:13

Wolf napisał/a:
A faktycznie, nie zauważyłem że ETZ 150.

Na filmie od minuty 19:00 jest pokazane. https://youtu.be/2dsCeRDOd8s

Obejrzałem - dziękuję! Niestety nie mam pewności czy jest ona z dziurą w środku czy bez?

ETZ_PRORIDER - 2021-03-16, 09:25

Pablo100, bez otworu wewnątrz. W katalogu części do ETZ 150 masz podaną dokładną długość tej śruby oraz średnicę kulki.
Jesli to jest na klucz 13 to odkręciłeś korek spustu oleju z komory sprzęgła. Tam nie ma żadnych innych elementów poza śrubą i uszczelką. Obejrzyj sobie cały film z montażu silnika to się połapiesz co i jak.

Pablo100 - 2021-03-17, 19:48

Dziękuję za podpowiedź.
Wykręciłem kolejną śrubę na klucz 19 i pod spodem faktycznie była sprężyna :piwo:
Kulki nie ma albo zadomowiła się tam na stałe - kombinowałem z kluczem imbusowym itp. i nic to nie dało.
Czy ma ktoś sposób jak ją wyciągnąć?
Teraz pomyślałem, że może powinienem wbić bieg i dopiero ją wyciągać?

ETZ_PRORIDER - 2021-03-17, 22:54

Musisz jakimś takim cienkim chwytakiem magnetycznym kulkę wydostać. Często zalega tam szlam olejowy z opiłkami który trzyma kulkę zblokowaną. Trzeba się nagimnastykować żeby to wyjąć.
Pablo100 - 2021-03-18, 14:51

Z szlamem olejowym to może być faktycznie strzał w 10! :piwo:
Poniżej zdjęcie jak wyglądała śruba spustowa.

Pablo100 - 2021-03-20, 10:04

ETZ_PRORIDER - miałeś rację, brud blokował kulkę. Popsikałem wd40, później powietrze w sprayu i kulka wyskoczyła. Czyli wygląda na to, że wszystko jest tak jak być powinno, ale niestety kontrolki luzu cały czas brak!
Proszę o ewentualne nowe pomysły co się mogło zepsuć :smile:

elektryk111 - 2021-03-20, 11:37

Obok zębatki zdawczej jest czujnik luzu z kabelkiem.Zewrzyj ten kabelek do masy.Jeśli kontrolka zaświeci to czujnik do wymiany,a jeśli nie to żarówka spalona lub przerwa w obwodzie.
Pablo100 - 2021-03-26, 18:23

elektryk111 - dziękuję za informacje! Udało mi się dziś dotrzeć do mojego motocykla :) Zwarłem kabelek do masy i niestety nic nie świeci. Na wszelki wypadek wymieniłem czujnik na nowy bo poprzedni był cały brudny w jakimś silikonie.
Prośba o info czy wymiana żarówki w zegarze to wyższa szkoła jazdy, czy jakoś sam to ogarnę?

ETZ_PRORIDER - 2021-03-26, 19:35

Sam ogarniesz. Jeszcze masz jedno połączenie tego obwodu pod siedzeniem na kostce. Zewrzyj ten przewód niebieski do Puszki filtra i zobacz czy się coś zmieni. Jeśli nie to szukaj awarii w żarówce bądź w oprawce i przewodzie doprowadzającym masę bo ta kontrolka ma stały + razem z kontrolką ładowania.
Pablo100 - 2021-03-30, 20:25

Zwarłem niebieski przewód do puszki filtra i niestety nie świeci. Jeśli chodzi o demontaż obrotomierza i dotarcie do żarówki to czy ktoś może poratować jakąś instrukcją lub chociaż informacją jak to bezboleśnie wykonać? :)
elektryk111 - 2021-03-31, 08:18

Ja wypycham obrotomierz do góry naciskając go przez gumę od dołu.Niekiedy jest to trudne jeśli guma jest ciasna i przyklejona do obudowy,ale jak dotąd się udawało to zrobić.
ETZ_PRORIDER - 2021-03-31, 09:48

Czasem pomaga kilka kropli ludwika i objechać cienkim śrubokrętem dookoła między gumą a zegarem.
EndriuBis - 2021-03-31, 11:24

No i oczywiście temperatura. Im cieplej tym lepiej :grin: gma robi się miększa.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group