Przedszkole - kontrolka luzu nie świeci etz 150
Pablo100 - 2021-03-15, 17:45 Temat postu: kontrolka luzu nie świeci etz 150 Cześć,
jak w temacie, czyli brak świecącej się kontrolki luzu.
W skrócie, motocykl kupiłem miesiąc temu, dzisiaj przy wymianie oleju okazało się, że śruba która jest wkręcana bliżej dekla jest zwykłą śrubą, a podobno powinna być jakaś specjalna - chyba ze sprężynką.
Prośba o informacje czy to może mieć wpływ na zapalanie się kontrolki i ewentualnie gdzie kupić odpowiednią śrubę?
Pozdrawiam
ETZ_PRORIDER - 2021-03-15, 17:51
Śruba jest zwykła m10 na nią idzie sprężynka a na nią kulka. Musisz pogrzebać w otworze i sprawdzić, czy nie wypadną te 2 elementy. Jeśli nie ma ich wewnątrz to kontrolka nie będzie wyłapywała momentu gdzie skrzynia jest na luzie. Ciężko też sam luz bez zatrzasku znaleźć.
Pablo100 - 2021-03-15, 21:27
Dziękuję za szybką odpowiedź.
Śruba którą wykręciłem raczej nie będzie się nadawać do sprężyny - chociaż mogę się mylić
Dołączam zdjęcie.
Wolf - 2021-03-15, 22:07
Taka powinna być.
ETZ_PRORIDER - 2021-03-15, 22:31
Wolf, Mowa o etz 150 a to co pokazałeś to do 250
Pablo 100 a czy to jest śruba na klucz 17? Wygląda jak m8 od spustu oleju z komory sprzęgła.
Pablo100 - 2021-03-15, 22:51
To zdecydowanie ETZ 150 z 86 roku
Śruba natomiast jest na klucz 13.
Wygląda na to, że została wkręcona jakakolwiek pasująca, lub z jakiś powodów oryginalna nie pasowała.
Kolega Wolf przesłał zdjęcie i to na pewno nie ta którą wykręciłem.
Wolf - 2021-03-16, 07:25
A faktycznie, nie zauważyłem że ETZ 150.
Na filmie od minuty 19:00 jest pokazane. https://youtu.be/2dsCeRDOd8s
Pablo100 - 2021-03-16, 09:13
Obejrzałem - dziękuję! Niestety nie mam pewności czy jest ona z dziurą w środku czy bez?
ETZ_PRORIDER - 2021-03-16, 09:25
Pablo100, bez otworu wewnątrz. W katalogu części do ETZ 150 masz podaną dokładną długość tej śruby oraz średnicę kulki.
Jesli to jest na klucz 13 to odkręciłeś korek spustu oleju z komory sprzęgła. Tam nie ma żadnych innych elementów poza śrubą i uszczelką. Obejrzyj sobie cały film z montażu silnika to się połapiesz co i jak.
Pablo100 - 2021-03-17, 19:48
Dziękuję za podpowiedź.
Wykręciłem kolejną śrubę na klucz 19 i pod spodem faktycznie była sprężyna
Kulki nie ma albo zadomowiła się tam na stałe - kombinowałem z kluczem imbusowym itp. i nic to nie dało.
Czy ma ktoś sposób jak ją wyciągnąć?
Teraz pomyślałem, że może powinienem wbić bieg i dopiero ją wyciągać?
ETZ_PRORIDER - 2021-03-17, 22:54
Musisz jakimś takim cienkim chwytakiem magnetycznym kulkę wydostać. Często zalega tam szlam olejowy z opiłkami który trzyma kulkę zblokowaną. Trzeba się nagimnastykować żeby to wyjąć.
Pablo100 - 2021-03-18, 14:51
Z szlamem olejowym to może być faktycznie strzał w 10!
Poniżej zdjęcie jak wyglądała śruba spustowa.
Pablo100 - 2021-03-20, 10:04
ETZ_PRORIDER - miałeś rację, brud blokował kulkę. Popsikałem wd40, później powietrze w sprayu i kulka wyskoczyła. Czyli wygląda na to, że wszystko jest tak jak być powinno, ale niestety kontrolki luzu cały czas brak!
Proszę o ewentualne nowe pomysły co się mogło zepsuć
elektryk111 - 2021-03-20, 11:37
Obok zębatki zdawczej jest czujnik luzu z kabelkiem.Zewrzyj ten kabelek do masy.Jeśli kontrolka zaświeci to czujnik do wymiany,a jeśli nie to żarówka spalona lub przerwa w obwodzie.
Pablo100 - 2021-03-26, 18:23
elektryk111 - dziękuję za informacje! Udało mi się dziś dotrzeć do mojego motocykla Zwarłem kabelek do masy i niestety nic nie świeci. Na wszelki wypadek wymieniłem czujnik na nowy bo poprzedni był cały brudny w jakimś silikonie.
Prośba o info czy wymiana żarówki w zegarze to wyższa szkoła jazdy, czy jakoś sam to ogarnę?
ETZ_PRORIDER - 2021-03-26, 19:35
Sam ogarniesz. Jeszcze masz jedno połączenie tego obwodu pod siedzeniem na kostce. Zewrzyj ten przewód niebieski do Puszki filtra i zobacz czy się coś zmieni. Jeśli nie to szukaj awarii w żarówce bądź w oprawce i przewodzie doprowadzającym masę bo ta kontrolka ma stały + razem z kontrolką ładowania.
Pablo100 - 2021-03-30, 20:25
Zwarłem niebieski przewód do puszki filtra i niestety nie świeci. Jeśli chodzi o demontaż obrotomierza i dotarcie do żarówki to czy ktoś może poratować jakąś instrukcją lub chociaż informacją jak to bezboleśnie wykonać?
elektryk111 - 2021-03-31, 08:18
Ja wypycham obrotomierz do góry naciskając go przez gumę od dołu.Niekiedy jest to trudne jeśli guma jest ciasna i przyklejona do obudowy,ale jak dotąd się udawało to zrobić.
ETZ_PRORIDER - 2021-03-31, 09:48
Czasem pomaga kilka kropli ludwika i objechać cienkim śrubokrętem dookoła między gumą a zegarem.
EndriuBis - 2021-03-31, 11:24
No i oczywiście temperatura. Im cieplej tym lepiej gma robi się miększa.
|
|
|