Przedszkole - Etz 150 sprzęgło, gaźnik.
Martini55 - 2021-07-05, 17:49
Ciekawe ... Bo z tym sprzęgłem to mało informacji napisałeś. W jakim stanie są zębatki? Jaki luz ma łańcuch? Co z tarczami i metalowymi przekładkami? W jaki sposób zdystansowałeś sprzęgło albo czy w ogóle to zrobiłeś? Zapoznaj się z tym linkiem, mi bardzo pomógł: http://hoth.amu.edu.pl/~i...rwis/serwis.htm
Pablo100 - 2021-07-05, 18:07
ETZ_PRORIDER napisał/a: | To może masz sklejone sprzęgło albo źle doregulowany nacisk sprężyny na docisku? Patrzałeś co się dzieje pod lewą pokrywą? |
Lewej pokrywy nie zdejmowałem ponieważ cały czas liczyłem na to, że nie będzie takiej potrzeby skoro wcześniej działało. Jeśli chodzi o sprzęgło to jedynie wymieniłem olej na dedykowany do skrzyni (hipol), teraz dołożyłem tę nieszczęsną kulkę (którą pewnie wcześniej zgubiłem) i to by było na tyle.
Pablo100 - 2021-07-05, 18:21
Martini55 napisał/a: | Ciekawe ... Bo z tym sprzęgłem to mało informacji napisałeś. W jakim stanie są zębatki? Jaki luz ma łańcuch? Co z tarczami i metalowymi przekładkami? W jaki sposób zdystansowałeś sprzęgło albo czy w ogóle to zrobiłeś? Zapoznaj się z tym linkiem, mi bardzo pomógł: http://hoth.amu.edu.pl/~i...rwis/serwis.htm |
Martini55 informacji mało napisanych ponieważ myślałem, że w tym sezonie na tym sprzęgle jeszcze pojeżdżę a tu wygląda na to, że trzeba będzie robić połowę silnika
Martini55 - 2021-07-05, 19:43
Pablo100, sprzęgło to moim zdaniem 1/4 z silnika, a nie połowa - co prawda bardzo ważna część ale jednak nie połowa - Jak przeczytasz artykuł z linka, którego CI podałem to szybko ogarniesz temat. Spuścisz olej, zdejmiesz pokrywę, a potem pójdzie jak z płatka - choć pewnie nie będziesz miał narzędzi, to trochę trudniej
Pablo100 - 2021-07-06, 17:28
1/4 silnika to też słabe pocieszenie, ale nie ma co marudzić
Dzięki za podpowiedzi i linka.
Martini55 - 2021-07-06, 23:15
Pablo100, - ale nie musisz silnika rozpoławiać, a to już bardzo dużo.
Pablo100 - 2021-07-08, 19:40
No i stało się, pokrywa lewa zdjęta
Kilka spostrzeżeń: kosz sprzęgłowy był odkręcony, dwie śruby rysowały już pokrywę (zdjęcie 1). Dwie z trzech śrub są na klucz 10, a jedna na 8 - mam wrażenie, że na zdjęciach z linka jakie przesłał Martini55 wszystkie powinny być identyczne. Na drugim zdjęciu widać napięcie łańcucha i nieszczęsne nie dokręcone śruby. Jeśli widzicie coś więcej proszę dajcie znać.
Pytanie właściwe, co dalej w takiej sytuacji robić (poza oczywistym dokręceniem śrub)?
Ściągaczy nie posiadam, więc raczej nie specjalnie mi zależy na dalszym demontażu, ale jak mówią mus to wielki Pan i jak będzie trzeba to i taki "problem" się ogarnie.
ETZ_PRORIDER - 2021-07-08, 21:48
Napęd masz już w stanie rozkladu. Do Zmiany obie zębatki i łańcuch. Całość do zdemontowania i weryfikacji. Dwie z 3 śrub są nie oryginalne, nie wiem jak reszta. Jak zapoznasz się z całą serwisówką w rozdziale sprzęgło to nie będzie nic trudnego, żeby to ogarnąć. Ciekawe, czy w zabieraku gwinty nie są pozrywane. Czeka Cię demontaż i to nie unikniony. Jak dokręcisz śruby to problem szybko powróci. Po zębatce na koszu widać, że cały napęd nie pracuje w jednej linii. Boki zębów są poszorowane od ogniw łańcucha.
Pablo100 - 2021-07-09, 12:02
Dziękuję za szybką reakcję i odpowiedź.
Postanowiłem zrobić bez półśrodków tzn. wymienić większość newralgicznych elementów.
Na tę chwilę kupiłem:
- komplet tarcz sprzęgłowych (duells)
- łańcuch czeski (favorit)
- zabierak sprzęgła (Cross Seba)
- zabezpieczenie nakrętki zabieraka (MotoRov)
Zamówione:
- kosz sprzęgłowy z zebątkami - ciekawe czy można kupić jako całość?
- zębatka sprzęgłowa mała
Jak widać pójdzie na bogato
Napiszcie proszę czy coś jeszcze mieć powinienem?
ETZ_PRORIDER - 2021-07-09, 12:13
Oryginalne śruby do odkręcenia docisku sprzęgła. Te 3 co masz na pierwszym planie jak zdejmiesz pokrywę.
Pablo100 - 2021-07-10, 13:53
Ok. dziękuję!
Pablo100 - 2021-07-10, 14:01
Chciałem przy sobocie popracować przy sprzęgle, pożyczyłem od znajomego siedem różnych ściągaczy i jak to w życiu bywa żaden nie pasuje.
Obdzwoniłem kilka sklepów i wygląda na to, że o tej godzinie wszyscy zaczęli już weekend.
Może znajdzie się ktoś uprzejmy, życzliwy ze śląska i pożyczy koledze z forum ściągacz koła sprzęgłowego do etz 150?
Forma podziękowania/rewanżu do uzgodnienia
Mój mail: pp100@poczta.fm
Marcin W. - 2021-07-10, 15:51
Czytaj dwa Pw które poszły...
Marcin W. - 2021-07-10, 16:06
Będę w Szopienicach dziś dwa razy.Z Mysłowic to chyba blisko lub musisz przyjechać do mnie do Katowic- Podlesie. W Szopienicach będę stał na ulicy Kantorówny 1, 40-389 Katowice https://goo.gl/maps/L4XhYcBVkP9zNZDD8
Pewnie będe tam o 17.00 i potem wieczorem po 20.0 dokładnie nie wiem... Córkę wioze na urodziny do kolegi...
Jak masz silnik wyciągnięty z ramy to u mnie w warsztacie mogę pomóc w zdjęciu koła łańcuchowego.
Scigacz będe bardzo szybko potrzebował do zwrotu bo musze rozebrać swój silnik...
Pablo100 - 2021-07-10, 16:20
Super!
Będę czekał o 17-tej.
Poszło też PW i sms
Pablo100 - 2021-07-10, 23:16
Zębatka zdjęta, sprzęgło rozebrane.
Dziękuję i polecam forumowicza Marcina W.
Pablo100 - 2021-09-25, 19:54
Zaczynam składać sprzęgło i od razu ciekawostka, po podłożeniu dwóch podkładek dystansowych (15x27x07) różnica jest i tak zauważalna, pomimo dokręcenia koła sprzęgłowego na wał - foto.
Prośba o informację czy tak zostawić, czy dokupić kolejne podkładki aż zębatki się zrównają?
Wolf - 2021-09-26, 09:23
Niby wygląda, że jest niżej ale sprawdzaj do długiej części suwmiarki przykładając jak kątownik do najbardziej wysuniętego koła. Potem korygujesz zębatkę kosza na podkładkach aż do wyrównania się z suwmiarką.
mar09 - 2021-09-26, 20:18
Na fabrycznych zestawach podkładek nie uzyskasz idealnego położenia gdyż zwykle potrzeba stoczyć nieco tulejkę, lub wręcz z obecnych tulejek niektóre są za krótkie, a nawet niektóre od WSKi sprawdzają się lepiej. Na rynku są dostępne zestawy z dwiema podkładkami oporowymi-hartowanymi + dystansowe które pozwalają ustawić koła w idealnej linni niezależnie od samej tulejki, patrz link w moim opisie. Do tego warto stosować podkładkę oporową między koszem a zabierakiem gdyż raz pozwala osłonić sam kołnierz zabieraka, dwa praktycznie się nie zużywa w porównaniu do fabrycznej.
Pablo100 - 2021-12-01, 17:39
Mar09 dziękuję za podpowiedź.
Sprzęgło złożyłem i okazało się, że za dobrze dokręcałem zabierak sprzęgła, bo po złożeniu pękł.
Czyli trochę więcej pracy niż się spodziewałem.
Przy okazji potrzebuję pożyczyć/kupić blokadę do dokręcania zabieraka sprzęgła w etz 150, ktoś może pomóc?
|
|
|