To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Przedszkole - Etz 150 sprzęgło, gaźnik.

Martini55 - 2021-07-05, 17:49

Ciekawe ... Bo z tym sprzęgłem to mało informacji napisałeś. W jakim stanie są zębatki? Jaki luz ma łańcuch? Co z tarczami i metalowymi przekładkami? W jaki sposób zdystansowałeś sprzęgło albo czy w ogóle to zrobiłeś? Zapoznaj się z tym linkiem, mi bardzo pomógł: http://hoth.amu.edu.pl/~i...rwis/serwis.htm :piwo:
Pablo100 - 2021-07-05, 18:07

ETZ_PRORIDER napisał/a:
To może masz sklejone sprzęgło albo źle doregulowany nacisk sprężyny na docisku? Patrzałeś co się dzieje pod lewą pokrywą?

Lewej pokrywy nie zdejmowałem ponieważ cały czas liczyłem na to, że nie będzie takiej potrzeby skoro wcześniej działało. Jeśli chodzi o sprzęgło to jedynie wymieniłem olej na dedykowany do skrzyni (hipol), teraz dołożyłem tę nieszczęsną kulkę (którą pewnie wcześniej zgubiłem) i to by było na tyle.

Pablo100 - 2021-07-05, 18:21

Martini55 napisał/a:
Ciekawe ... Bo z tym sprzęgłem to mało informacji napisałeś. W jakim stanie są zębatki? Jaki luz ma łańcuch? Co z tarczami i metalowymi przekładkami? W jaki sposób zdystansowałeś sprzęgło albo czy w ogóle to zrobiłeś? Zapoznaj się z tym linkiem, mi bardzo pomógł: http://hoth.amu.edu.pl/~i...rwis/serwis.htm :piwo:

Martini55 informacji mało napisanych ponieważ myślałem, że w tym sezonie na tym sprzęgle jeszcze pojeżdżę a tu wygląda na to, że trzeba będzie robić połowę silnika :cry:

Martini55 - 2021-07-05, 19:43

Pablo100, sprzęgło to moim zdaniem 1/4 z silnika, a nie połowa - co prawda bardzo ważna część ale jednak nie połowa :) - Jak przeczytasz artykuł z linka, którego CI podałem to szybko ogarniesz temat. Spuścisz olej, zdejmiesz pokrywę, a potem pójdzie jak z płatka - choć pewnie nie będziesz miał narzędzi, to trochę trudniej :)
Pablo100 - 2021-07-06, 17:28

1/4 silnika to też słabe pocieszenie, ale nie ma co marudzić :wink:
Dzięki za podpowiedzi i linka.

Martini55 - 2021-07-06, 23:15

Pablo100, - ale nie musisz silnika rozpoławiać, a to już bardzo dużo.
Pablo100 - 2021-07-08, 19:40

No i stało się, pokrywa lewa zdjęta :wink:
Kilka spostrzeżeń: kosz sprzęgłowy był odkręcony, dwie śruby rysowały już pokrywę (zdjęcie 1). Dwie z trzech śrub są na klucz 10, a jedna na 8 - mam wrażenie, że na zdjęciach z linka jakie przesłał Martini55 wszystkie powinny być identyczne. Na drugim zdjęciu widać napięcie łańcucha i nieszczęsne nie dokręcone śruby. Jeśli widzicie coś więcej proszę dajcie znać.
Pytanie właściwe, co dalej w takiej sytuacji robić (poza oczywistym dokręceniem śrub)?
Ściągaczy nie posiadam, więc raczej nie specjalnie mi zależy na dalszym demontażu, ale jak mówią mus to wielki Pan i jak będzie trzeba to i taki "problem" się ogarnie.

ETZ_PRORIDER - 2021-07-08, 21:48

Napęd masz już w stanie rozkladu. Do Zmiany obie zębatki i łańcuch. Całość do zdemontowania i weryfikacji. Dwie z 3 śrub są nie oryginalne, nie wiem jak reszta. Jak zapoznasz się z całą serwisówką w rozdziale sprzęgło to nie będzie nic trudnego, żeby to ogarnąć. Ciekawe, czy w zabieraku gwinty nie są pozrywane. Czeka Cię demontaż i to nie unikniony. Jak dokręcisz śruby to problem szybko powróci. Po zębatce na koszu widać, że cały napęd nie pracuje w jednej linii. Boki zębów są poszorowane od ogniw łańcucha.
Pablo100 - 2021-07-09, 12:02

Dziękuję za szybką reakcję i odpowiedź.
Postanowiłem zrobić bez półśrodków tzn. wymienić większość newralgicznych elementów.
Na tę chwilę kupiłem:
- komplet tarcz sprzęgłowych (duells)
- łańcuch czeski (favorit)
- zabierak sprzęgła (Cross Seba)
- zabezpieczenie nakrętki zabieraka (MotoRov)
Zamówione:
- kosz sprzęgłowy z zebątkami - ciekawe czy można kupić jako całość?
- zębatka sprzęgłowa mała
Jak widać pójdzie na bogato :)
Napiszcie proszę czy coś jeszcze mieć powinienem?

ETZ_PRORIDER - 2021-07-09, 12:13

Oryginalne śruby do odkręcenia docisku sprzęgła. Te 3 co masz na pierwszym planie jak zdejmiesz pokrywę.
Pablo100 - 2021-07-10, 13:53

Ok. dziękuję!
Pablo100 - 2021-07-10, 14:01

Chciałem przy sobocie popracować przy sprzęgle, pożyczyłem od znajomego siedem różnych ściągaczy i jak to w życiu bywa żaden nie pasuje. :razz:
Obdzwoniłem kilka sklepów i wygląda na to, że o tej godzinie wszyscy zaczęli już weekend.
Może znajdzie się ktoś uprzejmy, życzliwy ze śląska i pożyczy koledze z forum ściągacz koła sprzęgłowego do etz 150?
Forma podziękowania/rewanżu do uzgodnienia :piwo:
Mój mail: pp100@poczta.fm

Marcin W. - 2021-07-10, 15:51

Czytaj dwa Pw które poszły... :piwo: :piwo:
Marcin W. - 2021-07-10, 16:06

Będę w Szopienicach dziś dwa razy.Z Mysłowic to chyba blisko lub musisz przyjechać do mnie do Katowic- Podlesie. W Szopienicach będę stał na ulicy Kantorówny 1, 40-389 Katowice https://goo.gl/maps/L4XhYcBVkP9zNZDD8
Pewnie będe tam o 17.00 i potem wieczorem po 20.0 dokładnie nie wiem... Córkę wioze na urodziny do kolegi...
Jak masz silnik wyciągnięty z ramy to u mnie w warsztacie mogę pomóc w zdjęciu koła łańcuchowego.
Scigacz będe bardzo szybko potrzebował do zwrotu bo musze rozebrać swój silnik... :piwo: :buteleczka:

Pablo100 - 2021-07-10, 16:20

Super!
Będę czekał o 17-tej.
Poszło też PW i sms :grin:

Pablo100 - 2021-07-10, 23:16

Zębatka zdjęta, sprzęgło rozebrane.
Dziękuję i polecam forumowicza Marcina W. :piwo:

Pablo100 - 2021-09-25, 19:54

Zaczynam składać sprzęgło i od razu ciekawostka, po podłożeniu dwóch podkładek dystansowych (15x27x07) różnica jest i tak zauważalna, pomimo dokręcenia koła sprzęgłowego na wał - foto.
Prośba o informację czy tak zostawić, czy dokupić kolejne podkładki aż zębatki się zrównają?

Wolf - 2021-09-26, 09:23

Niby wygląda, że jest niżej ale sprawdzaj do długiej części suwmiarki przykładając jak kątownik do najbardziej wysuniętego koła. Potem korygujesz zębatkę kosza na podkładkach aż do wyrównania się z suwmiarką.
mar09 - 2021-09-26, 20:18

Na fabrycznych zestawach podkładek nie uzyskasz idealnego położenia gdyż zwykle potrzeba stoczyć nieco tulejkę, lub wręcz z obecnych tulejek niektóre są za krótkie, a nawet niektóre od WSKi sprawdzają się lepiej. Na rynku są dostępne zestawy z dwiema podkładkami oporowymi-hartowanymi + dystansowe które pozwalają ustawić koła w idealnej linni niezależnie od samej tulejki, patrz link w moim opisie. Do tego warto stosować podkładkę oporową między koszem a zabierakiem gdyż raz pozwala osłonić sam kołnierz zabieraka, dwa praktycznie się nie zużywa w porównaniu do fabrycznej.






Pablo100 - 2021-12-01, 17:39

Mar09 dziękuję za podpowiedź.
Sprzęgło złożyłem i okazało się, że za dobrze dokręcałem zabierak sprzęgła, bo po złożeniu pękł.
Czyli trochę więcej pracy niż się spodziewałem.
Przy okazji potrzebuję pożyczyć/kupić blokadę do dokręcania zabieraka sprzęgła w etz 150, ktoś może pomóc?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group