To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Problem z pracą silnika. Brak iskry? Złe ustawienie zapłonu?

tomek@1966 - 2021-05-12, 21:42

Nie Bendę się zbytnio wtrącał ale filtr powietrza masz wymyty i czysty ?
Po drugie ssanie w pozycję zapłon i po uruchomieniu przestawiasz z powrotem ?znaczy unosisz tą przepustnicę żeby był swobodny dopływ powietrza ?

Aster-x - 2021-05-12, 21:51

tomek@1966 napisał/a:
Nie Bendę się zbytnio wtrącał ale filtr powietrza masz wymyty i czysty ?
Po drugie ssanie w pozycję zapłon i po uruchomieniu przestawiasz z powrotem ?znaczy unosisz tą przepustnicę żeby był swobodny dopływ powietrza ?


Oczywiście :)
ale dziękuje za podpowiedz, każda jest mile widziana.
Boje się żeby nie potwierdziła się sugestia z jednego z powyższych postów, ze bierze olej uszczelniaczem wału, ale nie wiem jak to sprawdzić :(

elektryk111 - 2021-05-13, 08:35

Możesz to sprawdzić wyouszczając na próbę olej ze skrzyni i obserwując czy wtedy kopci wyraźnie słabiej.
Aster-x - 2021-05-13, 08:57

elektryk111 napisał/a:
Możesz to sprawdzić wyouszczając na próbę olej ze skrzyni i obserwując czy wtedy kopci wyraźnie słabiej.


Oczywiście na luzie, na postoju a nie w czasie jazdy? :)

elektryk111 - 2021-05-13, 10:03

Ale na odpalonym silniku.
Aster-x - 2021-05-13, 10:35

elektryk111 napisał/a:
Ale na odpalonym silniku.


Gdyby kopciła na zgaszonym to byłoby już na prawdę zle ;D

Miles Monroe - 2021-05-13, 21:05

Aster-x, podobny przypadek z czarną świecą miałem jak w gaźniku uszkodził się ten zaworek, który jest zamykany i otwierany przez pływak. Po wymianie przestało się "lać" z tłumika i kolor świecy też się poprawił. Ale mój przypadek dotyczył ETZ 250. Powodzenia w usunięciu usterki.
Aster-x - 2021-05-13, 21:33

Miles Monroe napisał/a:
Aster-x, podobny przypadek z czarną świecą miałem jak w gaźniku uszkodził się ten zaworek, który jest zamykany i otwierany przez pływak. Po wymianie przestało się "lać" z tłumika i kolor świecy też się poprawił. Ale mój przypadek dotyczył ETZ 250. Powodzenia w usunięciu usterki.


Dziękuje za wskazówkę. Temat gaźnika jest dla mnie jeszcze lekko enigmatyczny, ale będę sprawdzał po kolei. Najpierw spróbuje wykluczyć nieszczelność na wale.

kosior30 - 2021-05-13, 22:12

Prościej jest sprawdzić zaworek w pokrywie komory pływakowej. Jeśli by nie domykał, to po zgaszeniu silnika przy odkręconym kraniku benzyna by się wylewała na zewnątrz gaźnika lub przez dysze do gardzieli.
Aster-x - 2021-05-14, 05:07

kosior30 napisał/a:
Prościej jest sprawdzić zaworek w pokrywie komory pływakowej. Jeśli by nie domykał, to po zgaszeniu silnika przy odkręconym kraniku benzyna by się wylewała na zewnątrz gaźnika lub przez dysze do gardzieli.


O, o, o…! Ostatnio miałem taka sytuacje. Na noc nie zamknąłem kranika i rano wkoło gaźnika i na podłodze mokro. Jak sprawdzić i wymienić ten zaworek?

slawek76 - 2021-05-14, 19:51

Nie da się go wymienić.

Ale jak ktoś ma patent to z ciekawością posłucham.

Rozumiem, że mowa o gaźniku oryginalnym, czyli tym poniżej.

slawek76 - 2021-05-14, 20:01

Stożek iglicy pływaka powinna tak ściśle dolegać do gniazda w przykrywce, żeby nie przepuszczał paliwa.

Tyle teoria, ale jak to zrobić w praktyce ?

Aster-x - 2021-05-14, 20:04

slawek76 napisał/a:
Stożek iglicy pływaka powinna tak ściśle dolegać do gniazda w przykrywce, żeby nie przepuszczał paliwa.

Tyle teoria, ale jak to zrobić w praktyce ?


Zaraz, zaraz. O którym elemencie na poniższym schemacie mowa?

Bajbus16 - 2021-05-14, 20:19

Taki czarny wyciek oleju, o ile pod prądnicą jest czysto, to tylko wylatuje z rury wydechowej. Moim zdaniem, jest to efekt krótkiej pracy silnika i wielokrotnej próby uruchamiania bez powodzenia. Jak czytam w komentarzach autora, przejechał około 4 km a to jest za mało, aby wszystkie pozostałości ze skrzyni korbowej się wypaliły Więc kolego wsiadaj na motocykl i przejedź minimum 50 km i wtedy pokaż świecę a gwarantuję, że silnik przestanie dymić. Dopiero wtedy przystąp do regulacji gaźnika o ile zajdzie taka potrzeba a także sprawdź czystość tłumika.
slawek76 - 2021-05-14, 21:21

Aster-x napisał/a:

Zaraz, zaraz. O którym elemencie na poniższym schemacie mowa?



O elementach nr 23 i 24

Aster-x - 2021-05-15, 16:37

Jako, ze odpowiedz kolegi Bajbus16 była najłatwiejsza i najtańsza do wprowadzenia w życie postanowiłem tak zrobić. I wiecie co? To była świetna decyzja. Przejechałem 40km bez żadnego problemu! Moto nie gasł i szczególnie się nie dławił. Osiągnąłem Vmax 95km/h i pewnie poszedłby więcej, ale zwyczajnie się bałem. Myśle, ze duży wpływ na prace silnika miała regulacja platynek. Odstęp na 100% był za duży. Może na zdjęciu tak bardzo różnicy nie widać, ale świecą wyglada o niebo lepiej.
Wszystkim dziękuje za pomoc i sugestie.

Tosiek - 2021-05-16, 09:35

Wracając do szczelności zaworka iglicowego, udało mi się kiedyś uratować podobny zestaw. Iglica we wkrętarkę, odrobina pasty do polerowania aluminium i kropelka oleju i delikatne docieranie na małych obrotach przez wsunięcie iglicy w gniazdo tej pokrywki. Pomogło. :mrgreen:
Aster-x - 2021-05-16, 10:05

slawek76 napisał/a:
Nie da się go wymienić.

Ale jak ktoś ma patent to z ciekawością posłucham.

Rozumiem, że mowa o gaźniku oryginalnym, czyli tym poniżej.


Jak by co to będę Kolego miał na sprzedaż zestaw naprawczy do tego gaźnika, który jedzie do mnie z Niemiec…

slawek76 - 2021-05-16, 15:48

I bardzo dobrze.
Chętnie odkupię.

Aster-x - 2021-05-17, 09:49

Chciałbym jeszcze raz na zawsze i ostatecznie do precyzować jedną kwestię: jaki powinien być skład mieszanki??? Serwisówka podaje 1:33, niektórzy twierdzą, że 1:35 a inni, że kategorycznie 1:50. Używam różowych olej różnych marek w klasie TC.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group