Elektryka/elektronika - Problem z pracą silnika. Brak iskry? Złe ustawienie zapłonu?
tomek@1966 - 2021-05-12, 21:42
Nie Bendę się zbytnio wtrącał ale filtr powietrza masz wymyty i czysty ?
Po drugie ssanie w pozycję zapłon i po uruchomieniu przestawiasz z powrotem ?znaczy unosisz tą przepustnicę żeby był swobodny dopływ powietrza ?
Aster-x - 2021-05-12, 21:51
tomek@1966 napisał/a: | Nie Bendę się zbytnio wtrącał ale filtr powietrza masz wymyty i czysty ?
Po drugie ssanie w pozycję zapłon i po uruchomieniu przestawiasz z powrotem ?znaczy unosisz tą przepustnicę żeby był swobodny dopływ powietrza ? |
Oczywiście
ale dziękuje za podpowiedz, każda jest mile widziana.
Boje się żeby nie potwierdziła się sugestia z jednego z powyższych postów, ze bierze olej uszczelniaczem wału, ale nie wiem jak to sprawdzić
elektryk111 - 2021-05-13, 08:35
Możesz to sprawdzić wyouszczając na próbę olej ze skrzyni i obserwując czy wtedy kopci wyraźnie słabiej.
Aster-x - 2021-05-13, 08:57
elektryk111 napisał/a: | Możesz to sprawdzić wyouszczając na próbę olej ze skrzyni i obserwując czy wtedy kopci wyraźnie słabiej. |
Oczywiście na luzie, na postoju a nie w czasie jazdy?
elektryk111 - 2021-05-13, 10:03
Ale na odpalonym silniku.
Aster-x - 2021-05-13, 10:35
elektryk111 napisał/a: | Ale na odpalonym silniku. |
Gdyby kopciła na zgaszonym to byłoby już na prawdę zle ;D
Miles Monroe - 2021-05-13, 21:05
Aster-x, podobny przypadek z czarną świecą miałem jak w gaźniku uszkodził się ten zaworek, który jest zamykany i otwierany przez pływak. Po wymianie przestało się "lać" z tłumika i kolor świecy też się poprawił. Ale mój przypadek dotyczył ETZ 250. Powodzenia w usunięciu usterki.
Aster-x - 2021-05-13, 21:33
Miles Monroe napisał/a: | Aster-x, podobny przypadek z czarną świecą miałem jak w gaźniku uszkodził się ten zaworek, który jest zamykany i otwierany przez pływak. Po wymianie przestało się "lać" z tłumika i kolor świecy też się poprawił. Ale mój przypadek dotyczył ETZ 250. Powodzenia w usunięciu usterki. |
Dziękuje za wskazówkę. Temat gaźnika jest dla mnie jeszcze lekko enigmatyczny, ale będę sprawdzał po kolei. Najpierw spróbuje wykluczyć nieszczelność na wale.
kosior30 - 2021-05-13, 22:12
Prościej jest sprawdzić zaworek w pokrywie komory pływakowej. Jeśli by nie domykał, to po zgaszeniu silnika przy odkręconym kraniku benzyna by się wylewała na zewnątrz gaźnika lub przez dysze do gardzieli.
Aster-x - 2021-05-14, 05:07
kosior30 napisał/a: | Prościej jest sprawdzić zaworek w pokrywie komory pływakowej. Jeśli by nie domykał, to po zgaszeniu silnika przy odkręconym kraniku benzyna by się wylewała na zewnątrz gaźnika lub przez dysze do gardzieli. |
O, o, o…! Ostatnio miałem taka sytuacje. Na noc nie zamknąłem kranika i rano wkoło gaźnika i na podłodze mokro. Jak sprawdzić i wymienić ten zaworek?
slawek76 - 2021-05-14, 19:51
Nie da się go wymienić.
Ale jak ktoś ma patent to z ciekawością posłucham.
Rozumiem, że mowa o gaźniku oryginalnym, czyli tym poniżej.
slawek76 - 2021-05-14, 20:01
Stożek iglicy pływaka powinna tak ściśle dolegać do gniazda w przykrywce, żeby nie przepuszczał paliwa.
Tyle teoria, ale jak to zrobić w praktyce ?
Aster-x - 2021-05-14, 20:04
slawek76 napisał/a: | Stożek iglicy pływaka powinna tak ściśle dolegać do gniazda w przykrywce, żeby nie przepuszczał paliwa.
Tyle teoria, ale jak to zrobić w praktyce ? |
Zaraz, zaraz. O którym elemencie na poniższym schemacie mowa?
Bajbus16 - 2021-05-14, 20:19
Taki czarny wyciek oleju, o ile pod prądnicą jest czysto, to tylko wylatuje z rury wydechowej. Moim zdaniem, jest to efekt krótkiej pracy silnika i wielokrotnej próby uruchamiania bez powodzenia. Jak czytam w komentarzach autora, przejechał około 4 km a to jest za mało, aby wszystkie pozostałości ze skrzyni korbowej się wypaliły Więc kolego wsiadaj na motocykl i przejedź minimum 50 km i wtedy pokaż świecę a gwarantuję, że silnik przestanie dymić. Dopiero wtedy przystąp do regulacji gaźnika o ile zajdzie taka potrzeba a także sprawdź czystość tłumika.
slawek76 - 2021-05-14, 21:21
Aster-x napisał/a: |
Zaraz, zaraz. O którym elemencie na poniższym schemacie mowa? |
O elementach nr 23 i 24
Aster-x - 2021-05-15, 16:37
Jako, ze odpowiedz kolegi Bajbus16 była najłatwiejsza i najtańsza do wprowadzenia w życie postanowiłem tak zrobić. I wiecie co? To była świetna decyzja. Przejechałem 40km bez żadnego problemu! Moto nie gasł i szczególnie się nie dławił. Osiągnąłem Vmax 95km/h i pewnie poszedłby więcej, ale zwyczajnie się bałem. Myśle, ze duży wpływ na prace silnika miała regulacja platynek. Odstęp na 100% był za duży. Może na zdjęciu tak bardzo różnicy nie widać, ale świecą wyglada o niebo lepiej.
Wszystkim dziękuje za pomoc i sugestie.
Tosiek - 2021-05-16, 09:35
Wracając do szczelności zaworka iglicowego, udało mi się kiedyś uratować podobny zestaw. Iglica we wkrętarkę, odrobina pasty do polerowania aluminium i kropelka oleju i delikatne docieranie na małych obrotach przez wsunięcie iglicy w gniazdo tej pokrywki. Pomogło.
Aster-x - 2021-05-16, 10:05
slawek76 napisał/a: | Nie da się go wymienić.
Ale jak ktoś ma patent to z ciekawością posłucham.
Rozumiem, że mowa o gaźniku oryginalnym, czyli tym poniżej. |
Jak by co to będę Kolego miał na sprzedaż zestaw naprawczy do tego gaźnika, który jedzie do mnie z Niemiec…
slawek76 - 2021-05-16, 15:48
I bardzo dobrze.
Chętnie odkupię.
Aster-x - 2021-05-17, 09:49
Chciałbym jeszcze raz na zawsze i ostatecznie do precyzować jedną kwestię: jaki powinien być skład mieszanki??? Serwisówka podaje 1:33, niektórzy twierdzą, że 1:35 a inni, że kategorycznie 1:50. Używam różowych olej różnych marek w klasie TC.
|
|
|