To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Problem z pracą silnika. Brak iskry? Złe ustawienie zapłonu?

slawek76 - 2021-05-17, 17:08

1:50

Wszystko inne to podłe plotki. :mrgreen:

tomek@1966 - 2021-05-17, 20:16

Och Sławku wykończysz komuś silnik na panewce w korbowodzie sprecyzuj swoją odpowiedz !!
Bajbus16 - 2021-05-17, 20:31

Ja stosuję olej LUX10 w stosunku 1:50 od wielu lat i jeszcze nigdy nie miałem problemów z niedomaganiem silnika. Oczywiście w czasie docierania trochę więcej. W mojej WSK 1:30. Jeśli nie mogę dostać LUX-u to stosuję Miksol też 1:50.
slawek76 - 2021-05-17, 20:45

Tomku nic się nie bój.

Taj jak Bajbus 16 pisze, latami tak jeździmy i nic złego się nie dzieje.
Co ma wisieć nie utonie.

Cały MZ Klub tak jeździ.
Jaskółka to nie jest wyżyłowany silnik i na mieszance 1:50 czuje się znakomicie.

tomek@1966 - 2021-05-17, 21:01

ok
slawek76 - 2021-05-17, 21:13

A tak bardziej technicznie to tak:

Faktycznie w serwisówce napisano, że mieszanka 1:33, ale to się tyczy MZ ES 250, czyli "zerówka" tam jedno łożysko jest smarowane mieszanką i dlatego 1:33, ale w "jedynce" dopracowali to i oba łożyska są smarowane olejem ze skrzyni i dlatego można z spokojem sumienia stosować mieszankę 1:50.

Seba_830 - 2021-05-17, 22:37

slawek76 napisał/a:
A tak bardziej technicznie to tak:

Faktycznie w serwisówce napisano, że mieszanka 1:33, ale to się tyczy MZ ES 250, czyli "zerówka" tam jedno łożysko jest smarowane mieszanką i dlatego 1:33, ale w "jedynce" dopracowali to i oba łożyska są smarowane olejem ze skrzyni i dlatego można z spokojem sumienia stosować mieszankę 1:50.


Jest to błędne twierdzenie, idąc tym tokiem myślenia, wszystkie Mz, zaczynając od Ts 250/1, gdzie łożyska wału są smarowane olejem z mieszanki, powinny mieć w zaleceniach stosunek oleju do paliwa 1:33, a tak nie jest. Proporcja 1:50 wynika z zastosowania łożyska igiełkowego w główce korbowodu, które potrzebuje mniej oleju do poprawnej pracy. Tam gdzie w główce jest tulejka, w paliwie powinno być więcej oleju.

tomek@1966 - 2021-05-18, 09:11

Dzięki Seba oto chodziło ale niekiedy nie mam już ochoty wchodzić w spory.
slawek76 - 2021-05-18, 11:17

Czyli wg tego co piszecie to:

Kupiłem Jaskółki mam zdjąć cylinder i zobaczyć, czy mam tulejkę , czy łożysko ogiełkowe.

I lać albo 1:33 albo 1:50

Seba_830 - 2021-05-18, 12:37

slawek76, jak dla mnie to możesz jeździć i na czystej benzynie, są to Twoje motocykle i rób jak uważasz. Jednak udzielając komuś rady, wypadałoby być pewnym, co z czego wynika. Sam kiedyś jeździłem motorynką na mieszance 1:50, i nic się nie działo, aczkolwiek podejrzewam, że żywotność tulejki się zmniejszyła.
Adax - 2021-05-18, 16:15

Sławek, jest dokładnie tak jak pisze Seba. Przy tulejce na sworzniu więcej oleju a przy łożysku igiełkowym wystarczy 1:50.
slawek76 - 2021-05-18, 17:44

Nie no ja to rozumiem.
to jest logiczne

Nie ma się, co tu upierać.

Aster-x - 2021-05-20, 14:38

Adax napisał/a:
Sławek, jest dokładnie tak jak pisze Seba. Przy tulejce na sworzniu więcej oleju a przy łożysku igiełkowym wystarczy 1:50.


Czy można po numerze silnika zweryfikować posiadanie tulejki bądź łożyska igiełkowego??

ETZ_PRORIDER - 2021-05-20, 17:13

Z tego co kojarzę, to jaskółki wszystkie miały tulejkę na główce korbowodu.
Aster-x - 2021-05-20, 17:54

ETZ_PRORIDER napisał/a:
Z tego co kojarzę, to jaskółki wszystkie miały tulejkę na główce korbowodu.


Czyli jednak 1:35?? :? :???

Bajbus16 - 2021-05-20, 20:12

Stosuj 1:35, jak chcesz. Na pewno nie zaszkodzi.
krzysztof1966 - 2021-06-07, 23:00

cześć mam pytanko , po zimie moja mz etz 150 zapaliła i zgasła ,chodziła ze 20 sekund sprawdzam paliwo dochodzi ,sprawdzam iskre brak ,wymieniłem świece, fajke, przewód WN, cewke zapłonową, moduł zapłonu nadal brak co jeszcze czy jest ktoś co może doradzić co jeszcze ???
halcik - 2021-06-07, 23:44

Sprawdź czy ci dochodzi prąd do modułu i cewki :)
krzysztof1966 - 2021-06-08, 00:05

do modułu zapłonu czy dochodzi iskra masz na myśli jak rozumiem czujnik halla zwany impulsatorem który generuje w kierunku modułu zapłonu iskrę , b
o podejrzewam właśnie czujnik halla, czy też tak uważasz.???

halcik - 2021-06-08, 15:45

Sprawdź czy prąd nie ginie na stacyjce w drodze do zasilenia modułu i cewki. Do cewki trafia plus ze stacyjki i minus z modułu?
Dawno nic nie grzebała i sprawdź moje słowa.
W takim wypadku możesz sprawdzić, czy do cewki dochodzi plus. Możesz sprawdzić cewkę muskając przewodem połączonym do masy (odłącz moduł). Tak samo przeanalizuj jak zasilany jest moduł



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group