Identyfikacja części - Cylinder do MZ ES czy ETS
Daniel_ETZ - 2021-09-05, 10:28 Temat postu: Cylinder do MZ ES czy ETS Witajcie
Zwracam się z prośbą o wyjaśnienie sprawy dotyczącej tuleji w cylindrze do MZ ES 250/2. Z mojej wiedzy wynika że tuleja u góry kończyła się na równo z płaszczyzną aluminiowego odlewu lub prościej nie wystawała z pierścieniem u góry (nazywa się to chyba pierścień ogniowy). Ostatnio demontowałem MZ ES 250/2 i miała założony cylinder z tym właśnie pierścieniem i głowicą przystosowaną do tego typu cylindra. Ktoś powie że to zestaw z TS 250 no ale w TS głowice miały już tlyne szpilki mocowania do ramy a ta głowica wyglądała jak z "regularnego" TROPHY. Czy w modelach ES lub ETS występowały także takie cylindry?
Daniel_ETZ - 2021-09-05, 10:43
Załączam zdjęcia do tematu.
mar09 - 2021-09-05, 19:15
Powinno być tak jak piszesz, lecz jeśli rzeczywiście głowica z pierwszego zdjęcia od góry ma miejsce na pierścień ogniowy... to została najwidoczniej zmodyfikowana, poza tym jest to głowica stosowana do połowy rocznika 1969 do słabszej wersji ~17,5KM.
Daniel_ETZ - 2021-09-05, 19:56
mar09 napisał/a: | Powinno być tak jak piszesz, lecz jeśli rzeczywiście głowica z pierwszego zdjęcia od góry ma miejsce na pierścień ogniowy... to została najwidoczniej zmodyfikowana, poza tym jest to głowica stosowana do połowy rocznika 1969 do słabszej wersji ~17,5KM. |
Zgodzę się z Tobą, odlewy dla 19KM miały dwa proste żebra przez środek. Jest prawdopodobnie tak jak piszesz że ktoś zrobił podtoczenie w komorze głowicy.
mar09 - 2021-09-06, 13:02
Daniel_ETZ napisał/a: | odlewy dla 19KM miały dwa proste żebra przez środek |
Dokładnie tak, przy czym same cylindry 17,5KM a 19KM w zasadzie układem okien nie powinny się różnić, tak myślę (poza oknem ssącym i króćcem) więc moc podnieśli prawdopodobnie poprzez inną geometrię komory spalania.
|
|
|