To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - Sklejone sprzęgło

jedrek1000f - 2021-11-04, 11:55
Temat postu: Sklejone sprzęgło
:dziadek: Ściema :mrgreen: mam problem ze sklejonym sprzęgłem w MZ ETZ 250 za ciula nie chce puścić a zejść przy użyciu ściągacza też nie chce a naperwalać młotkiem nie mam zamiaru nie jestem ani desperatem ani szaleńcem z młotkiem w łapie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: może ma ktoś jakiś pomysł?
mar09 - 2021-11-04, 12:01

Nie ma opcji aby nie zeszło ściągaczem, no chyba że ściągacz z alle... to wtedy ponoć schodzi sam gwint w samym ściągaczu :lol: Rozkręć aluminiowy docisk, wyjmij wszystko spod niego i ogrzej lekko piastę w zakłębieniu... wtedy ściągacz i raz :mrgreen:
jedrek1000f - 2021-11-04, 12:59

:dziadek: Dzięki za podsunięcie pomysłu ale na razie nie mam dostępu do palnika, ja to bardziej myślałem o spuszczeniu oleju i zalaniu silnika jakąś płukanką, naftą a może czystą benzyną może by puściło wtedy bym wlał dobry jakościowo olej i powinno być dobrze :piwo:
ETZ_PRORIDER - 2021-11-04, 17:32

Rozmawialiśmy o tym na zakończeniu, sklejone sprzęgło trzyma bardzo mocno na tarczach i przekładkach, jak już zdejmiesz sprzęgło z wału i rozkręcisz to zobaczysz jak ciężko będzie to rozerwać. Podejrzewam, że okładziny oderwą się od tarczy i zostaną na przekładkach. Musisz jakimś sposobem i dobrym ściągaczem zdjąć sprzęgło i rozebrać.
kosior30 - 2021-11-04, 17:39

Jak już zdejmiesz sprzęgło, to wtedy całe sprzęgło do nafty. Chyba że wymieniasz tarcze i przekładki, to wtedy wyrwać cały pakiet jakimś ściągaczem i po sprawie. Przy próbie rozrywania na 99% pokrzywią się tarcze i przy wysprzęglaniu będzie szarpać.
ETZ_PRORIDER - 2021-11-04, 19:17

kosior30, słuszna uwaga z tym pogięciem. A Jędrka MZ to ponad dekadę stoi także sklejone na sztram.
jedrek1000f - 2021-11-04, 19:39

ETZ_PRORIDER napisał/a:
kosior30, słuszna uwaga z tym pogięciem. A Jędrka MZ to ponad dekadę stoi także sklejone na sztram.



:dziadek: Murwa mać tak ścisłej to od 2003 roku :mrgreen: że będzie masakra to się tego spodziewam, pamiętam jak rozmawialiśmy o tym jeszcze czochu był przy tym ale zapomniałem :arrow: jakiś taki łeb teraz mam może dla tego że mam inne sprawy trochę mnie nie było nazbierało się tego niewiadomo gdzie łapy włożyć (wiem że najlepiej babie w majty :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ) ale stoi staruszka już tyle lat chętnie bym się nią chociaż przejechał od czasu do czasu a może nawet częściej :piwo: a tak stoi i się starzeje bidulka zresztą podobnie jak lokotywcia moja ulubiena z tym że lokomotywe odpalam od czasu do czasu i porządnie zagrzewam a nawet się karnę

ETZ_PRORIDER - 2021-11-05, 09:26

jedrek1000f, Czas najwyższy właśnie odkopać MZ po tak długim postoju, coś wspominałeś na zlocie o sprzedaży ale widzę, że jednak skutecznie (mam nadzieję) wybiliśmy Tobie ten pomysł z głowy :)

Co do sprzęgła to przyda się Tobie porządny ściągacz z nakładką ochronną na nakiełek wału, żeby go nie rozszczepić, jak masz chwilę czasu i podstawowe narzędzia, to zrobisz sobie go sam, gwint na stożku masz M24x1.5 do tego kawałek rurki dospawanej do nakrętki i z drugiej strony mniejsza nakrętka na śrubę ściągacza, i siebie dałem śrubę przegulu od VW T4 bo jest twarda i drobnozwojowa a nakrętkę też do niej kupiłem, nie ma stożka we wsi na ten ściągacz.
:piwo:

jedrek1000f - 2021-11-06, 19:07

:dziadek: Dzięki ETZ_PROIDER :piwo: jeśli chodzi o moją MZ-kę to jest szacher macher tak jak z lokomotywą ale trza zrobić i tyle :piwo: ale wracając do tematu to trochę poszperałem po necie i znalazłem taki ściągacz:
ETZ_PRORIDER - 2021-11-06, 19:57

To drugie to jest ściskacz sprzęgła do montażu docisku, zbędny bajer bo to samo możesz zrobić zwykłym ściągaczem i dodatkowym łożyskiem 16005. Co do ściągacza nr1 jaki pokazałeś to właśnie te są do niczego. Zazwyczaj kończy się zniszczeniem ściągacza i końcówki wału.
Potrzebujesz coś takiego

Ma on nakładkę zabezpieczającą końcówkę wału przed rozszczepieniem.

Allu - 2021-11-12, 17:33

To wy chyba nie mieliście przypadku, że ściągacz taki jak ETZ_PRORIDER, pokazał na foto wyrwał gwint z piasty sprzęgła :lol: (moja była niebieska etz 250)
ETZ_PRORIDER - 2021-11-12, 22:13

Allu Ale to już musi sprzęgło naprawdę siedzieć cholernie mocno, od fabrycznego montażu, żeby taki ściągacz nie dał rady. Bo ten z allegro ściąga bezproblemowo tylko sprzęgła montowane w redzie i w stodole sawickiego.
kosior30 - 2021-11-13, 12:17

Allu napisał/a:
To wy chyba nie mieliście przypadku, że ściągacz taki jak ETZ_PRORIDER, pokazał na foto wyrwał gwint z piasty sprzęgła (moja była niebieska etz 250)


Ja miałem taki przypadek na nowym stożku, oczywiście ryżowym :mrgreen:

jedrek1000f - 2021-11-23, 11:36

:dziadek: Dzięki panowie za podpowiedzi :piwo: jeszcze nie wiem kiedy będę robił podejście do tego sprzęgła nawet nie znalazłem jeszcze ściągacza ale za to znalazłem tarcze sprzęgłowe, powinienem mieć jeszcze gdzieś te metalowe przekładki tylko muszę je znaleźć :mrgreen:
pzet - 2021-11-24, 09:02

Jędrek jak nie znajdziesz ściągacza to odezwij się to dorobię.
jedrek1000f - 2021-12-06, 12:24

:dziadek: Udało się :piwo: :piwo: :piwo: co prawda przy użyciu innego ściągacza ale jednak sukces, trzy tarcze i dwie przekładki nie udało się uratować ale to nie problem bo mam w zapasie i tarcze i przekładki, po złożeniu wszystko działa elegancko a korzystając z okazji zmieniłem linkę sprzęgła na trochę lepszą :piwo: tak że panowie pijemy przy okazji najbliższego spotkania :piwo:
Jeszcze nie jeździłem bo nie zalałem silnika świeżym olejem bo jeszcze go nie mam, jak wleje olej to będę odprawiał czary co by staruszka ożyła :mrgreen:
Jeszcze raz dzięki wszystkim za odzew :arrow: pozdrowionka :piwo: :piwo: :piwo:
jak odpalę to dam znać :mrgreen:

Marcin W. - 2021-12-06, 13:13

jedrek1000f, Kup sobie taki olej nie skleja tarcz i jest przeznaczony do mokrych sprzęgieł 2T. Bel-Ray Gear Saver Transmission Oil 80W z tym indeksem 80W zaleca też fabryka do naszych MZ. Koszt tego oleju od 42zł wzwyż.
Strona producenta https://www.belray.com/pr...ansmission-oil/
Gdzieś na allegro znajdź https://allegro.pl/listing?string=bel%20ray%2080W&strategy=NO_FALLBACK
Ewentualnie Adidol gl80W. ze wskazaniem na ten pierwszy olej. :piwo:

jedrek1000f - 2021-12-07, 10:23

:dziadek: Na razie myślę o wlaniu Hipol 80W90 do przepłukania silnika a później myślę że wleje ten olej z załączonej fotki :piwo:
ETZ_PRORIDER - 2021-12-07, 11:40

Moje MZ id zawsze jeżdżą na hipolu labo innym przekładniowym 80W i nigdy nie miałem problemu z klejeniem czy ślizganiem. Po dłuższym postoju wystarczy wcisnąć klamkę i kopnąć 2 razy i 250/251bsie rozklei, co do 150-tki wbić 1 albo 2, wcisnąć sprzęgło i pchnąć do przodu albo kopnąć kilka razy.
kosior30 - 2021-12-07, 17:12

A moja stała zalana Totalem, 5 lat nie ruszana i ja jak Mokebe , gdy spotka p0lkę w dyskotece - nie musiałem nic robić :twisted:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group