Napęd - Sklejone sprzęgło
jedrek1000f - 2021-12-09, 15:31
Dziś znalazłem kluczyk do stacyjki z lekkim rudym nalotem wczoraj poszedłem do staruszki kopałem kontrolnie 10 razy w starter czy oby wszystko ok i tak jest też jeździłem na Hipolu 80W90 w sumie to chyba od pierwszej wymiany oleju ten silnik jeździł na nim, w sumie to nie mam nic do Hipola ale chętnie wypróbuję tego Motyla
ETZ_PRORIDER - 2021-12-09, 15:49
Wszystkiego trzeba spróbować wrzuć tu jakieś aktualne foty swojej MZ, jeszcze jej nie widziałem na żywo a coś kojarzę na fotach, ze miała kuku
jedrek1000f - 2021-12-11, 13:38
Tak miała kuku i to dwa razy w odstępie 10-12 lat raz z prawej strony zbiornik dostał wgniotkę a drugim razem dostał z lewej strony i nikt z tym (może na szczęście) nic nie robił po prostu się jeździło ale ja go z grubsza podprostowałem (wypchałem grubym wygiętym prętem) ale bez szpachli bo jej po prostu nie uznaję
ETZ_PRORIDER - 2021-12-11, 17:02
Fajna! Zostaw tak jak jest! Mało już takich. Ogarnij mechanicznie i napawaj się jazdą w przyszłym sezonie!
jedrek1000f - 2021-12-12, 11:24
Dzięki zostanie mniej więcej taka jak jest na fotkach tylko uzupełnie brakujące detale, jeśli ząb czasu nie nadgryzł zimeringów to mechanicznie powinna być ok a więc teoretycznie pozostanie mi cieszenie się jazdą a o to w końcu chodzi
ETZ_PRORIDER - 2021-12-12, 12:07
Otóż to, zimą pewnie potrwa trochę to masz czas na dopieszczenie detali i widzimy się na rozpoczęciu
kosior30 - 2021-12-12, 19:25
Jędrek na emzecie - to by było coś, czego jeszcze nie widziałem
ETZ_PRORIDER - 2021-12-12, 20:57
kosior30, Oj nie Ty jeden, chyba należałby mu się puchar na bazie tulipana z amareny z wkładką w postaci oleju do mieszanki i instrukcją, jak się tego używa i w jakich proporcjach
jedrek1000f - 2021-12-15, 19:41
Panowie wy jeszcze wielu rzeczy o mnie nie wiecie a tak poważnie to wczoraj robiłem przymiarki akumulatorów z Lokomotywy i z Traktora i żaden nie pasuje wymiarami do skrzynki i wyszło na to że trza będzie zainwestować w nowy akumulator do staruszki tylko mam taką zagwostkę bo w książeczce która jest od nowości z tym motocyklem podają że 12V9Ah a z kolei w książce "Jeżdżę Motocyklem MZ" podają że 12V5Ah, na starym Aku mam pozacierane dane i nie wiem jaki amperaż tam był bo że 12V to wiadomo, myślę też o bezobsługowym, co myślicie na ten temat?
ETZ_PRORIDER - 2021-12-15, 20:09
Jędruś w zupełności wystarczy 5Ah, bo w późniejszym czasie zrezygnowali z ładowania tam 9Ah. W zielonej mam 4Ah i również nie mam problemów z prądami. Wiem, że zawsze jest doładowany a dodatkowo zainstalowałem w każdej swojej MZ wskaźnik napięcia w instalacji pod kolor nadwozia
Mycek123 - 2021-12-16, 15:08
ETZ_PRORIDER,
Oo pamiętam jak na tym wyświetlaczu się pokazało ponad 16v o 3 nad ranem, Etezeta z funkcją wysycania akumulatora
ETZ_PRORIDER - 2021-12-16, 16:47
Na powrocie do domu również zmiana regulatora pomogła a regulator ubity podczas zabawy z wyjmowaniem bezpiecznika na pracującym silniku, żeby zobrazować jak pracuje silnik bez ładowania lub na prądnicy na magnesach stałych
jedrek1000f - 2021-12-21, 08:24
ETZ_PRORIDER napisał/a: | Jędruś w zupełności wystarczy 5Ah, bo w późniejszym czasie zrezygnowali z ładowania tam 9Ah. W zielonej mam 4Ah i również nie mam problemów z prądami. Wiem, że zawsze jest doładowany a dodatkowo zainstalowałem w każdej swojej MZ wskaźnik napięcia w instalacji pod kolor nadwozia |
Z tego co pamiętam to nigdy nie miałem problemów z ładowaniem (co nie znaczy że się nic nie wydarzy podobnego) a teraz mam nową instalację elektryczną
zalałem wczoraj silnik Hipolem, nasmarowałem klamki (sprzęgła i hamulca ręcznego) mniej lub więcej wyrególowałem tylny hamulec, przykręciłem stopki kierowcy (nóżki - czy jak to się tam flachowo nazywa), tak że malutkimi kroczkami pracę idą do przodu
ETZ_PRORIDER - 2021-12-21, 09:53
Działaj panie, do rozpoczęcia ma być sprawna i jeżdżącą
jedrek1000f - 2022-01-09, 15:51
Dziś po 19 latach przerwy odpaliłem silnik w mojej MZ Yeti i w ten oto sposób spełniło się moje małe, ciche marzenie co prawda nie jeździłem jeszcze bo muszę wymienić przewód paliwowy od kranika do gaźnika bo jest nowy ale jednocześnie stary bo 19 lat ma i cieknie benzyna z przewodu na silnik i na ziemię na tygodniu kupię nowy i założę, jeszcze muszę podłączyć instalacje w lampie bo założyłem nowe gumowe przelotki no i chyba będzie stacyjka do wymiany bo nie mogę wyłączyć zapłonu a przypomina mi się że coś tam kiedyś było z tą stacyjką nie tak tylko nie pamiętam co
ETZ_PRORIDER - 2022-01-09, 18:00
jedrek1000f, Super! Masz stacyjke na wymianę? Jeśli nie znajdziesz, to mam gdzieś jakieś zapasy, wyślę Ci jako wkład do szybszego powrotu na drogi
Marcin W. - 2022-01-09, 20:11
jedrek1000f, Sprawdź połączenia między prostownikiem a skrzynką bezpieczników... Kiedyś podłączałem regulator napięcia i tak jakoś namłodziłem że nie dało się zgasić silnika może masz tak samo...
jedrek1000f - 2022-01-14, 13:46
Stacyjki innej nie mam ale to nie jest jakiś problem, być może faktycznie gdzieś popełniłem błąd ponieważ kiedyś położyłem nową instalację elektryczną co prawda według schematu ETZ 250 i na grubszych kablach ale nigdy nie sprawdzałem czy wszystko OK nie miałem okazji aż do teraz
Najważniejsze że odpaliła bez problemu no i fajnie cyka jak to MZ-tka
adgawpl - 2022-08-09, 09:26 Temat postu: korek w sprzęgle Tropki Mam małe pytanko (pewnie głupie i banalne) o tarcze sprzęgła z korkiem.
Czy korek, pod wpływem oleju, się kurczy czy pęcznieje
Pytanie jest z okazji zakupu nowych tarcz do Tropki. Założyłem nowe tarcze i sprzęgło nie dało się wycisnąć. Regulacja linki nic nie dała. Po ponownym rozkręceniu i skręceniu zauważyłem że sprzęgło jest wyższe. Przemierzyłem tarcze, grubość nowego korka była większa o jakieś 0,2 mm w porównaniu ze starymi korkami.
Marcin W. - 2022-08-09, 11:15
Witaj korek pęcznieje to prawie tak jak byś ty pił to ci brzuch się powiększa.
|
|
|