To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Przedszkole - MZ ETZ 150 problem z mocą na 5 biegu

Ematik - 2021-11-17, 13:08
Temat postu: MZ ETZ 150 problem z mocą na 5 biegu
Witam, mam porblem z moją ETZ na 5 biegu nie kręci się wyżej niż 4tys obrotów.

Pozostałe biegi kręcą się normalnie do 6 tys obrotów.
Wrzucam zdjęcia i filmy jak moto chodzi.
https://youtu.be/xk0XHzV0Lek
https://youtu.be/DmZa7yI2K8s
https://youtu.be/HbfsFXxgbdc
Może mi ktoś wskazać gdzie szukać przyczyn?

Zapłon ustawiony na 2.5mm, przerwa tłok-głowica ustawiona na 0.9mm, kolor świecy cegła.

ETZ_PRORIDER - 2021-11-17, 18:47

Jaki gaźnik i jaki tłumik?
Ematik - 2021-11-17, 19:09

ETZ_PRORIDER napisał/a:
Jaki gaźnik i jaki tłumik?


Gaźnik PWK 26, tłumik orginaln DDR czyszczony soda kaustyczna.
Zobacz film jak pracuje tam widać gaźnik.

ETZ_PRORIDER - 2021-11-17, 22:42

PWK 26 to niezbyt dobry pomysł. Ale kolor świecy sugeruje, że skład mieszanki jest w porządku, zmień może ustawienie iglicy, daj jej nieco więcej paliwa.
Kolega swojego czasu też wyczyścił kretem tłumik i to co się oderwało i nie wypadło zatkało wkład który jest swoistym labiryntem i czasami nie sposób wszystkiego wydostać. Dopiero jak dostała porządnie na trasie na 4 biegu to zaczęła wyrzucać dość grube kawałki nagaru, zaczynała iść coraz lepiej aż do licznikowego 110 na 5 biegu i na tym się skończyło. Może być, że u Ciebie też przytkało.

Ematik - 2021-11-18, 10:11

ETZ_PRORIDER napisał/a:
PWK 26 to niezbyt dobry pomysł. Ale kolor świecy sugeruje, że skład mieszanki jest w porządku, zmień może ustawienie iglicy, daj jej nieco więcej paliwa.
Kolega swojego czasu też wyczyścił kretem tłumik i to co się oderwało i nie wypadło zatkało wkład który jest swoistym labiryntem i czasami nie sposób wszystkiego wydostać. Dopiero jak dostała porządnie na trasie na 4 biegu to zaczęła wyrzucać dość grube kawałki nagaru, zaczynała iść coraz lepiej aż do licznikowego 110 na 5 biegu i na tym się skończyło. Może być, że u Ciebie też przytkało.


Mogę tak zrobić, niestety na starym gaźniku nie sposób było ją wyregulować :/
Na pierwszy rzut mogę zmienić ustawienie iglicy.
Lub przejechać się jakiś odcinek z obrotami 6 tys
Ogólnie to wydaje się wszystko w porządku prócz tego piątego biegu końcówka tłumika też czysta nie ma śladu oleju

Wolf - 2021-11-18, 17:30

Mogę dodać jeszcze, że może być problem z przepływem paliwa do komory, gaźnik PWK ma dosyć małą komorę i wszelkie zaniechania w przepływie mogą wcześniej pokazywać brak dopływu paliwa. W kraniku masz filtr siateczkowy, przy osadniku weź go całkowicie zdemontuj i przeczyść jeszcze kranik. Jeśli posiadasz filtr paliwa na przewodzie, zdemontuj go też.

Jeśli problem będzie się powtarzał zmierz kompresje i podaj.

hary11 - 2021-11-18, 17:37

A ile zębów ma zębatka zdawcza w silniku?
Mzetzman - 2021-11-19, 08:54

Ja bym raczej obstawiał kiepską kondycję układu korbowo-tłokowego skoro problem występuje tylko na piątym biegu. Tak jak Wolf pisał, zmierz kompresję albo sprawdź luz na pierścieniach.
Ematik - 2021-11-19, 21:30

hary11 napisał/a:
A ile zębów ma zębatka zdawcza w silniku?

Oryginalna ale dla pewności sprawdzę.

Ematik - 2021-11-19, 21:32

Mzetzman napisał/a:
Ja bym raczej obstawiał kiepską kondycję układu korbowo-tłokowego skoro problem występuje tylko na piątym biegu. Tak jak Wolf pisał, zmierz kompresję albo sprawdź luz na pierścieniach.


Nie mam zabardzo czym sprawdzic kompresji bo mój zegar który mam chyba nie działa dobrze.. ale jeśli wierzyć jego wskazaniom to kompresja 8bar
Silnik po remoncie szlif i tłok luz na pierścionkach tak jak podaje książka serwisowa tzn. mieści się w odpowiednim przedziale

Ematik - 2021-11-19, 21:33

Wolf napisał/a:
Mogę dodać jeszcze, że może być problem z przepływem paliwa do komory, gaźnik PWK ma dosyć małą komorę i wszelkie zaniechania w przepływie mogą wcześniej pokazywać brak dopływu paliwa. W kraniku masz filtr siateczkowy, przy osadniku weź go całkowicie zdemontuj i przeczyść jeszcze kranik. Jeśli posiadasz filtr paliwa na przewodzie, zdemontuj go też.

Jeśli problem będzie się powtarzał zmierz kompresje i podaj.

Miałem filterek na przewodzie ale go zdemontowalem dziwię się tylko że często pojawia się pęcherzyk powietrza w przewodzie skąd on się tam pojawia?

Wolf - 2021-11-20, 06:32

Przejrzyj kranik pod kątem zaniechania przepływu, filtr w osadniku zdemontuj oraz czasami się zdarza jeszcze jeden pod króćcem plastikowym. Do tego sprawdź czy masz drożne odpowietrzenie w korku baku.

Inna sprawa może być problem z poziomem paliwowym w PWK.

Regulacja polega na odgięciu blaszki, zazwyczaj ustawienie środkowej blaszki do poziomu jak na zdjęciu daje definitywne ustawienie.

Ps. Pozostaje jeszcze ten nieszczęsny wydech co Prorider powiedział, najlepiej podmień na inną sztukę w pewniejszym stanie.

Ematik - 2021-11-22, 15:47

Wolf napisał/a:
Przejrzyj kranik pod kątem zaniechania przepływu, filtr w osadniku zdemontuj oraz czasami się zdarza jeszcze jeden pod króćcem plastikowym. Do tego sprawdź czy masz drożne odpowietrzenie w korku baku.

Inna sprawa może być problem z poziomem paliwowym w PWK.

Regulacja polega na odgięciu blaszki, zazwyczaj ustawienie środkowej blaszki do poziomu jak na zdjęciu daje definitywne ustawienie.

Ps. Pozostaje jeszcze ten nieszczęsny wydech co Prorider powiedział, najlepiej podmień na inną sztukę w pewniejszym stanie.


Nie mam innego wydechu :/ ale jest taka możliwość że zapchany :/
Dzisiaj zmieniłem akku bo gdzieś czytałem że to może być wina słabego Aku. Jechałem i tak na prostym odcinku jakby lepiej bardziej chętna zwiększanie obrotów (nie wiem w jakim tempie powinna wchodzić od 4 do 5 tys)

Muszę odkręcić kranik od baku i zobaczyc . Nie wiem czemu w przewodzie paliwowym ciągle pojawia się powietrze skąd ?

Ps. Odnośnie poziomu paliwa widziałeś kolor świecy ? Niby jest prawidłowy to w takim razie jest sens grzebać ?

Rafal1480 - 2021-11-22, 20:01

Poziom paliwa w komorze pływaka raczej nie ma związku z kolorem świecy, od tego jest iglica i dysza
Rafal1480 - 2021-11-22, 20:03

Poziom paliwa w komorze pływaka raczej nie ma związku z kolorem świecy, od tego jest iglica i dysza.
ETZ_PRORIDER - 2021-11-22, 22:31

Rafal1480, Oj może mieć i to spory. Moja 300 miała na starym BVF za wysoki poziom i przylewało mi świecę.
Ematik - 2021-11-24, 23:41

Rafal1480 napisał/a:
Poziom paliwa w komorze pływaka raczej nie ma związku z kolorem świecy, od tego jest iglica i dysza

Będe sprawdzał Twoją sugestię.
Natomiast ostatnio przegoniłem ją troche bardziej i kolor swiecy zrobił się ciemny ale nie czarny bardziej taki granat albo coś.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group