To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Montaż gaźnika Mikuni VM24-512 w motocyklu ETZ 150

maciek1425 - 2022-01-13, 17:27

Wtedy to chyba bym buty zgubił.
Ale poważnie pytam :lol:

Wolf - 2022-01-13, 18:04

Bawi mnie to ile komu jedzie 150tka i to przekonanie, że temu to tyle szła a temu to tyle a japonia w tej pojemności to wogóle jedzie tyle co pojemność.

Miałem kilka fajnych przykładów podczas sprzedaży PWK, jeden chłop do TS 125 wziął PWK 24 bo stwierdził, że stary ciężko wyregulować i tylko 85-90km/h jedzie. Po wymianie zdziwienie, plus że idzie wyregulować jak należy ale vmax pozostał ten sam i nie był zadowolony z tego. Później się pochwalił że kierowca waży 140kg.

Drugi wziął do ETZ 150 , powód bo na starym ciężko wyregulować a jak szła to tylko 90km/h. Po wymianie na PWK zawiedziony bo już idzie wyregulować wolne obroty ale vmax ten sam co wcześniej i może jakoś inaczej gaźnik wyregulować bo coś źle robi, na prośbę zmierzył kompresje. 7bar.

Niezbadane są problemy mzetek albo może mzetkowiczów :neutral: :wink:

Ale najważniejsze, że na większość przypadłości, wymiana gaźnika daję fajne rezultaty.

PS. Przy MZtce to nawet ważne jest prawidłowe ciśnienie w kołach co czasami daje duże przyrosty :lol2:

maciek1425 - 2022-01-13, 21:42

Co innego jest mztkowicz a co innego jakiś spasiony chłop który myśli że sprzeda mz za 20 tys "bo tera so drogie" albo inny prywaciarz. Profesjonalistą nie jestem. Remonty swoich mztek robiłem sam. 150 jest na nominale bez szlifu ale dmucha 9.3 bara. Chce po prostu dojść tego czemu "większa" moc jedzie mniej niż "mniejsza" moc :klnie:
Wolf - 2022-01-14, 05:02

Bo się silnik nie wykręca do krzywej momentu?

Weź ją na czwórce katuj do prawie 6500obr/min i zmień na piąty bieg i leć do vmax.

Jeszcze głowicę jak masz odległość tłok-głowica na 1.2mm zrób na 0,9mm testowo i sprawdź.

Co my tu ci możemy doradzić przy małej mztce... chyba jedynie szlif podstawowej wersji mocy na 175 przy tłoku SHL.

romanETZ - 2022-01-14, 09:00

Po remoncie założyłeś inny ,,mocniejszy" cylinder i nowy gaźnik. Najprościej będzie na próbę założyć stary gaźnik i test V-max .
intr - 2022-01-14, 12:57

Żadna 150'tka z seryjnymi częściami nie pojedzie więcej niż fabryczne 105 i 110, gdyż krzywe momentu i mocy powyżej prędkości obrotowej koniecznej do uzyskania tych prędkości spadają a opory rosną. Może cylinder 15 km, byłby wstanie rozpędzić wał do tych obrotów, ale tylko w dobrych warunkach, bez wiatru lub lekkim w plecy i idealnej regulacji.

120 km/h oznacza na zębatce 16 z prędkość obrotową silnika 7 tyś/min i moc 9,5 kw. Przy obrotach 6500 jest tej mocy 10,5 kw.. Seryjna 150'tka ma problem jechać pod silny wiatr 90 na 5 biegu a tutaj doganiamy 250'tkę z prędkością katalogową 120 km/h :mrgreen:

Historia zatoczyła koło. 150'tki - 120 km/h. Teraz czekać na ETZ 250 - 140 i jawy - 160 :P

Wolf napisał/a:
chyba jedynie szlif podstawowej wersji mocy na 175 przy tłoku SHL.

Nawet ta przeróbka nie gwarantuje takich osiągów. Prędkości wału nie obniżysz bardziej, bo nic tam nie wejdzie bez przeróbek a przy pierścieniach 2,5 mm nie masz czym szaleć. Powyżej 7 tyś jak przesadziłeś to potrafiło zerwać kompresje i odcinało moc, jakby Ci paliwa zabrakło...

Te cylindry nie mają laboratoryjnej dokładności, są wykonane lepiej, są wykonane gorzej. Być może miałeś szczęści i trafiłeś idealną kombinacje czasów otwarcia z możliwego rozrzutu produkcyjnego, żadnych bobli, nadlewek niedoróbek, to i sprawność cylindra była większa. Fabryka gwarantowała min 9 i 10,5 kW, co nie oznacza, że dany konkretny zestaw nie rozwinął np 12 kW, lub miał trochę przesuniętą krzywą momentu i mocy. Niezbadane są procesy w dawnej fabryce MZ.

maciek1425 - 2022-01-14, 19:35

Mam do pana pytanie skoro 150 ma 2 pierścienie jak 300 to czy dało by radę zrobić w etz 150 5 kanałów z boost portem jak w 300 Adaxa ?
mar09 - 2022-01-14, 19:48

W Biłgoraju (Lubelskie) masz Chylo Racing, kiedyś przerobił silnik EM150 na 4-kanałowe płukanie, możesz zapytać. Tyle że to zabawa na krótko... zwiększasz parametry silnika to inne części poddają się szybciej, coś za coś.

Jak każda dywagacja ile MZ pojedzie max albo ile spali? Tyle na ile warunki pozwolą ;)

Mzetzman - 2022-01-14, 20:28

Chyli robił też na tłoku barikit 165cm3(lżejszy, 2mm pierscienie) plus membrana. Myślę że jak już tak setup byłby lepszy. Ale to wiadomo kasa już duża plus u niego terminy mocno napięte.
intr - 2022-01-14, 20:46

150'tka nie jest wcale odporna na tuning. Samo przerobienie na 175 wymaga przerobienia minimum sprzęgła na 7 tarcz. Inaczej nie wystarcza nawet na 3 tyś, Łańcuszek - guma. Generalnie dla zabawy tak, ale płacić za to hajs, żęby ktoś robił, to bym nie zapłacił ;)
maciek1425 - 2022-01-14, 21:00

intr napisał/a:
150'tka nie jest wcale odporna na tuning. Samo przerobienie na 175 wymaga przerobienia minimum sprzęgła na 7 tarcz. Inaczej nie wystarcza nawet na 3 tyś, Łańcuszek - guma. Generalnie dla zabawy tak, ale płacić za to hajs, żęby ktoś robił, to bym nie zapłacił ;)


Da radę zrobić ze 150tką to co w 300 Adaxa ?

intr - 2022-01-14, 21:04

To różne silniki, w 150'tce takich przeróbek nie robiłem, zrobić pewnie jakoś idzie, ale ja nie wiem, nie umiem, nie wypowiadam się. Nie ma też tłoka plug & play do 150'tki na większą pojemność. Tłok shl, to już ingerencja poważniejsza niż prosty szlif.
maciek1425 - 2022-02-20, 13:56

Witam po przerwie. Pierwsze próby gaźnika mam już za sobą gdy pojawiło się kilka dni ciepłych na 8-10 stopni. Ta temperatura ma pewnie duże znaczenie i przy 30 stopniach już tak nie być. MZ jedzie się inaczej, czuć jak przyjmuje obroty, oczywiście kosmicznej różnicy nie ma. Zębatke zostawiłem 16z więc tym bardziej szacun dla Mikuni. Czuć lepiej przyspieszanie i moc. 3 i 4 bieg kręci do 7,5 tys/obr. i jest to troche dziwne bo obrotomierz się przy tych obrotach zatrzymuje a słychać że silnik idzie jeszcze wyżej. Na 5 biegu oczywiście nie może złapać obrotów. Najwięcej ile mi się udało to 5 tys/obr ale widać że chce więcej tylko już potrzebuje większego czasu na rozpędzenie i trzeba delikatnie dodawać gaz, nie wolno jej zalać do końca otwartą przepustnicą tylko powoli wyczuć jak sama "łapie" . Jeżdżę na świecy irydowej i powiedzcie mi czy uwas też tak jest: gdy silnik jest zimny po dłuższym postoju ciężko go odpalić, po kilku kopnięciach świeca jest zalana, a jak wiemy irydy zalewane być nie lubią-zapłon typ A. W etz 250 również mam iryde zapłon od sIaj ale tam takiego problemu nie ma. Jeśli ktoś miał coś podobnego to napiszcie
Wolf - 2022-02-20, 21:32

Ile kombinacji odpaleń sprawdziłeś? Który był najbardziej efektywny?
ETZ_PRORIDER - 2022-02-21, 09:31

Wolf, I przede wszystkim ile już kilometrów na nim zrobił.
Wolf - 2022-02-21, 09:35

Dokladnie ETZ_PRORIDER, jeszcze po ilu kilometrach to się stało?
maciek1425 - 2022-02-21, 19:23

nie wiem panowie o co wam chodzi :sciana:
jeśli o odpalaniu mówimy to zawsze robie to w ten sam sposób: 3 kopnięcia ze ssaniem na wyłączonym zapłonie > zamykam ssanie > włączam zapłon > start i zawsze paliła.
Wydaje mi się że iryda nie lubi krótkich dystansów czyli odpalenie na jakieś 2-3 kilometry jazdy i postój dlatego chyba zmienie na zwykłą - na niej odpala zawsze za pierwszym razem

ETZ_PRORIDER - 2022-02-22, 16:16

3 kopnięcia na ssaniu to czasem za dużo. A najgorzej jak ktoś pompuje starterem jak w wsk to na starcie ją zalewa. Zmień na zwykłą iskrę f100 i będzie dobrze.
Wolf - 2022-02-26, 09:02

maciek1425 napisał/a:
nie wiem panowie o co wam chodzi :sciana:
jeśli o odpalaniu mówimy to zawsze robie to w ten sam sposób: 3 kopnięcia ze ssaniem na wyłączonym zapłonie > zamykam ssanie > włączam zapłon > start i zawsze paliła.
Wydaje mi się że iryda nie lubi krótkich dystansów czyli odpalenie na jakieś 2-3 kilometry jazdy i postój dlatego chyba zmienie na zwykłą - na niej odpala zawsze za pierwszym razem



Bez ssania z gazem zapłon włączony, Bez ssania bez gazu zapłon włączony itd... itd...

Btw. Napięcie Akumulatora sprawdź, jeśli będzie niskie to będzie pojawiać się ten problem, dla obalenia tej teorii, po dłuższym postoju podłącz aku pod prostownik z amperażem pod auto i spróbuj odpalić, jeśli odpali tak jak chciałeś to tutaj masz przyczynę.

maciek1425 - 2022-03-03, 20:42

Odpuściłem narazie iryde. Ona ma tylko wozić moją doope do roboty :mrgreen:
Spróbuję kiedyś jeszcze się pobawić przerwą na świecy. 0,6 mm czy jednak 0,4 mm jak w simsonach.
P.S. oby się szybko cieplej zrobiło na dyn dyn dyn :razz: :lol2:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group