To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - Mapy rozrządu MZ ETZ 125 i 150

Mzetzman - 2022-03-06, 21:14
Temat postu: Mapy rozrządu MZ ETZ 125 i 150
W wolnej chwili odrysowałem na papier milimetrowy okna w cylindrach 125, 150-2 oraz 125 przerobionej na 150 4-kanałowej. Może się to komuś przyda do czegoś. Policzyłem też pola dla poszczególnych pól (prócz tych skośnych w 4-kanałowym bo tam się to zmienia dynamicznie). Jak widać czasy 125 i 150-2 są niemalże identyczne(minimalna różnica na wydechu co by się zgadzało z serwisówką). Różnice w polach powierzchni natomiast to nawet 15% więc sam rozwiert do 150 to za mało żeby mieć nominalną moc /moment cylindra 150-2. Języczek pewnie został dodany gdyż tłok jest 4mm mniejszy na średnicy przy podobnej szerokości okna ssącego. Ciekawe jak jest dla cylindra 150-1 ale podejrzewam że okno ssące jest jeszcze szersze. Cylinder 4-kanałowy kupiłem kiedyś od jakiegoś gościa za grosze, kanały są poszerzone, okna większe, wydech poszedł w góre jakieś 2mm a ssące w dół 2mm. Wygląda to na profesjonalną robotę. Niestety gość nie znał historii cylindra. Nie spotkałem się nigdy z prowadzeniem kanałów płuczących bezpośrenio w tulei.Może wy się z czymś takim spotkaliście? Cylinder ten jednak nadaje się tylko do szlifu bo ma niskie ciśnienie sprężania 6 bar. Na BVF palił tyko na pych a na PWK 24 w miarę dobrze. Dół był dość słaby ale na wysokich obrotach szedł jak szatan.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group