Warsztat - korek spustu oleju
kiej - 2022-09-21, 22:20 Temat postu: korek spustu oleju Witam,
MZ TS 250/1 zmuszony jestem dorobić dłuższy korek spustowy oleju ze skrzyni biegów, bo pierwsze trzy zwoje gwintu w karterze są uszkodzone. Czy ktoś sie orientuje jaki jest skok gwintu bo wymiar korka to chyba 17mm ?
ETZ_PRORIDER - 2022-09-22, 13:35
Nie możesz dorobić zbyt długiego korka, ponieważ będzie Ci blokował automat biegów przy redukowaniu. Oczywiście tyczy się to wersji 5B.
TheMZman - 2022-09-22, 13:47
Jesli juz kombinujesz z dlugim korkiem, to czy nie lepiej jest dorobic srube z gwintem o wiekszej srednicy a otwor przegwintowac? ‘Miesa’ jest tam sporo.
kosior30 - 2022-09-22, 18:51
Wstaw Helicoil.
kiej - 2022-09-23, 00:44
Wydaje mi się że najprostszy będzie zakup dłuższego korka, miejsca jest ok 2cm i nic nie będzie wystawać do skrzyni, mam tam 8 zwojów gwintu ! Nie wiem tylko jaka jest średnica i skok gwintu korka/otworu, nie mam grzebienia a na oko nie określę w katalogu też Ci dobrzy Niemcy z NRD nie podali.
ETZ_PRORIDER - 2022-09-23, 13:22
Wszystko fajnie kombinujesz ale jak wykręcisz korek i wciśniesz dźwignie zmiay biegów w dół do oporu to zobacz ile miejsca na korek pozostaje.
TheMZman - 2022-09-23, 13:46
Ponizej zdjecie fabrycznego korka w karterze z rocznika 1981.
Mozna zastosowac magnes neodymowy i osadzic go glebiej w srubie.
kiej - 2022-10-05, 19:00
Właśnie otrzymałem korek spustu oleju ze skrzyni od VOLVO wymiar 18x1,5 l=18mm minus grubość podkładki, wykorzystuje wszystkie "głębokie zwoje w bloku zatem te trzy uszkodzone nie mają znaczenia pasuje idealnie !!!
eurojanek - 2022-10-06, 11:22
Ja u siebie zaspawałem otwór na głucho, wykonałem nowy + gwint i jak na razie chyba jest spoko
|
|
|