To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Rezystor wzbudzania a regulator elektroniczny -TS 150

siekier - 2006-09-17, 20:41
Temat postu: Rezystor wzbudzania a regulator elektroniczny -TS 150
Mam pytanie czy przy instalacji z regulatorem napięcia elektronicznym, potrzebny jest opór regulacyjny.
Kupiłem niedawno TS 150 to tego rezystora nie było. Motoru jeszcze nie odpalałem. Jutro będę zamiawiał na Agmocie części i nie wiem czy mam to kupować: http://www.agmot.pl/sklep...ENIA&kod=0&k=11 ??
Proszę o szybką odpowiedź

daniel1621 - 2006-09-17, 22:36

ja miałem elektroniczny regulator i to też było. bez tego nie chiało mi ładować
mundy - 2006-09-17, 23:20

Po oc od razu kupować ..... Weż jakąś stara cewkę taka ( aby tylko szkielet był dobrY) i przewin ją poprostu sam./.Kupis zdrucik za zloty :lol: .. grubość moż ebyć ciut wieksza , potem lakieram pryśniesz to i łądowanei masz dobre po tym wzgledem ... Sam tka robilem i sie sprawdza ....
siekier - 2006-09-17, 23:38

Musze kupić ponieważ nie mam wogle tej części, więc nawet nie mam czego regenerwać.
Pytam się o to bo gdzieś przeczytałem, że przy regulatorze elektronicznym nie jest ona potrzebna, ale widać to nie była prawda.

mundy - 2006-09-18, 00:37

Cytat:
Pytam się o to bo gdzieś przeczytałem, że przy regulatorze elektronicznym nie jest ona potrzebna, ale widać to nie była prawda.

Dokldnie , tam musi by ta cewka.... Ponadto sprawa regeneracji i tak moze byc Ci w przyszoci znana , poniewaz ta cewka czesto ulega uszkodzeniu np. przebiciu ....

almar - 2012-08-14, 07:56

Odgrzewam kotleta. Jak przewinąć cewkę wzbudzania. Moja się upiekła jak przewody D+ i DF omyłkowo zamieniłem. Drut jest tak jak był tylko ta otulina od spodu się spiekła jak to naprawić, jeżeli się da???
Zuh - 2012-08-14, 10:32

A nie możesz tego wymienić? Nie łatwiej?
almar - 2012-08-14, 11:11

Zuh, Jak mi powiesz jak naprawić tą, to ci powiem co jest łatwiejsze :mrgreen:
motocyklista - 2012-08-14, 11:23

No nawiń ją takim samym drucikiem (taka sama średnica) i o takiej samej liczbie zwojów i ma być, sam tak robiłem. Tylko opór tej cewki powinien wynosić ok 4.5 ohm. :piwo:
almar - 2012-08-14, 11:46

Czyli miernik z jednej i drugiej strony i ma być 4,5? , to tak własciewie przekrój jest mniej ważny, ważne jest żeby opór był 4,5 ohm motocyklista dzięki za pomoc.Zuh, łatwiej przewinąć :mrgreen:
motocyklista - 2012-08-14, 11:55

almar napisał/a:
to tak własciewie przekrój jest mniej ważny, ważne jest żeby opór był 4,5 ohm

No w sumie racja :wink:

Tak. Po podłączeniu cewki pod miernik opór powinien wynosić 4.5 ohm.

sIaj - 2012-08-14, 12:34

Bzdury popisali w tym sklepie a wy powielacie, to nie jest cewka! To jest rezystor!
almar napisał/a:
to tak własciewie przekrój jest mniej ważny, ważne jest żeby opór był 4,5 ohm
Jest ważny bo duże odchyłki doprowadzą do przepalenia.
motocyklista - 2012-08-14, 22:06

sIaj napisał/a:
Bzdury popisali w tym sklepie a wy powielacie, to nie jest cewka! To jest rezystor!


Wszędzie tak piszą http://www.agmot.pl/sklep/p/2204/CEWKA-WZBUDZENIA :wink:

Adam_H - 2012-08-15, 19:11

sprawny wirnik + sprawny stojan + sprawny regulator napięcia elektroniczny np. rp-15t 6V działa poprawnie bez oporu regulacyjnego oczywiście w prawidłowo podłączonej instalacji. Ja już przerabiałem ten temat tysiąc razy i poprawne napięcie ładowania także przy wysokich obrotach daje tylko taka konfiguracja. Przestałem mieć problemy z ładowaniem gdy tak podłączyłem instalacje, na razie około 5000km bez przepalenia nawet jednej żarówki, aku praktycznie nie widziało prostownika. Trzeba po prostu dbać o komutator i czyścić regularnie przerwy pomiędzy płytkami komutatora.
almar - 2012-08-15, 20:08

Kupiłem ten rezystor, taki tani z allegro z niezalanym lakierem drutem, przypalil się, dziś go podpialem pod miernik 4,6 ohm ale gdy się nim rusza podczas mierzenia to opór sporo skacze. Jak ktoś planuje zmieniać rezystor polecam kupować lepiej wykonany. Jeszcze jedno w instrukcji jaskółki jest napisane że opór powinien być nieco inny tzn 2,7-3,1 oma dlaczego?
gajowy86 - 2016-05-15, 19:40
Temat postu: Problem z ładowaniem / Regulator APE RP-MZm
Witajcie,
Niedawno wskrzesiłem moją MZ TS 150. Po usunięciu problemów z regulacją zapłonu i gaźnika, przyszedł czas na regulację napięcia. W tym motocyklu jest instalacja 6V. Zakupiłem i zamontowałem elektroniczny regulator napięcia APE RP-MZm jak w poniższym linku:
http://www.ape.com.pl/ind...=44&produkt=184
Nie znalazłem na forum informacji na jego temat. Czy ktoś z Was ma taki? Jak się u Was sprawuje?
Wymieniłem wszystkie końcówki kablowe na nowe i sprawdziłem połączenia.

Opis mojego problemu:
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce na rozruch, świecą się 2 kontrolki na liczniku (biegu jałowego- po lewej stronie i ładowania- po prawej). Motocykl odpala bez problemu. Kontrolka ładowania gaśnie powyżej ok. 1200 obr/min.
Czy nie powinno być tak, że dopiero ładowanie się załącza po przekroczeniu ok. 2000 obr/min.?

Proszę o info, co powinienem zrobić/sprawdzić, aby wszystko działało jak należy.

Czytałem gdzieś, że przy elektronicznym regulatorze, powinno się wymontować z układu rezystor wzbudzenia. Co o tym sądzicie? Ja niestety nie znalazłem jednoznacznych opinii na ten temat.
Czy po wymontowaniu tego rezystora, powinienem go zastąpić jakimś przewodem, aby było to połączenie, tyle że bez oporu regulacyjnego?

[ Komentarz dodany przez: motomaciey: 2016-05-15, 20:40 ]
Zamiast tworzyć nowe tematy dopisz się do istniejącego.

ETZ_PRORIDER - 2016-05-15, 20:09

Jeżeli kontrolka gaśnie od 1200 obr/min to powinieneś się cieszyć, oznacza to, że ładowanie masz w dobrym stanie, napisz jeszcze ile masz volt przy jakich obrotach.
gajowy86 - 2016-05-16, 22:03

Dziś odpaliłem motocykl i zmierzylem napięcia.
Prądnica dawala napiecie w zależności od obrotów. Wyższe obroty= wyższe napiecie. Max było coś koło 20V przy 6000 obr/min.
Na stykach akumulatora ok. 5,4V. Przy wkręcaniu na wyższe obroty było widać lekki wzrost napięcia, ale nawet przy 6000 obr/min napięcie nie przekroczyło 6V.
Później zrobilem ok. 5km i jak przyjechałem pod garaż to ponownie zmierzyłem napięcie na akumulatorze. Było już w okolicach 4,3V w całym zakresie obrotów. Włączyłem światła i motocykl zgasł.
Czy możecie coś poradzić? Macie jakieś doświadczenia z regulatorem APE RP-MZm? Tam jest pokrętło do regulacji. Może nim trzeba wyregulować napięcie wychodzące na instalację? Regulator chyba działa ale daje za niskie napięcie. Co myślicie?

motomaciey - 2016-05-17, 05:14

gajowy86 napisał/a:
Regulator chyba działa ale daje za niskie napięcie. Co myślicie?

Tak.

gajowy86 - 2016-05-17, 18:08

Dzięki ;-)
A jak moge temu zaradzić? Próbować regulować tym pokrętłem na regulatorze?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group