To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Przedszkole - Łożysko wałka zdawczego

Koniefka - 2022-12-20, 21:16
Temat postu: Łożysko wałka zdawczego
Kupiłem jakiś czas temu etz150 rocznik 1991, jeździ, jest sprawna. Zabrałem się za mały remont, dotyczący bardziej wyglądu, malowanie, odświeżanie i takie tam inne. Silnika nie zamierzałem i nie zamierzam ruszać, ale leciało troszkę spod zębatki zdawczej. Po odkręceniu tej blaszki z uszczelniaczem stwierdziłem: brak podkładki dociskającej uszczelniacz, a łożysko wałka zdawczego jest "na równo" z karterem. Z tego co widziałem na jakimś filmie łożysko powinno być tam "wpuszczone" 0,2 do 0:3mm względem karteru, Czy jest to jakiś wielki feler, czy nie brać sobie tego do głowy?, zaznaczam, że motocykl jeździ dobrze, biegi wchodzą bez zarzutu, luz też, na sprzęgło nie narzekałem. Dzięki za ewentualne sugestie i podpowiedzi.
ETZ_PRORIDER - 2022-12-21, 09:28

Jeśli jeździ to zostaw jak jest. A wyciek nie koniecznie musi być z uszczelniacza tego walka zdawczego a wynikać może z wyrobienia się już tulejki w walku zdawczym.
mar09 - 2022-12-21, 15:36

Koniefka napisał/a:
łożysko powinno być tam "wpuszczone" 0,2 do 0:3mm względem karteru


Nie jest to jakaś fabryczna specyfikacja ale większość normalnych silników ma to łożysko "wpuszczone" ok 0,8-1mm, jeśli jednak masz tak wysoko jak piszesz to może znaczyć iż wałek zdawczy jest zbyt daleko od przesuwki i mogą wystąpić kiedyś problemy z 5-tym biegiem. Wartość która podałeś to zalecany luz pomiędzy łożyskiem a dekielkiem z uszczelniaczem. Organoleptycznie sprawdź czy wałek nie ma luzów w łożysku lub czy też nie "ugina" się na wskutek zużycia tulejki.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group