Zasilanie/wydech - Uszczelnienie kolanka
zdt - 2023-09-12, 11:01 Temat postu: Uszczelnienie kolanka Witam,
mam problem z szczelnością połączenia cylinder - kolanko
Połączenie mam takie od strony cylindra:
podkładka miedziana -> nakrętka
-> w nakrętkę włożone jest kolanko, ale kolanko nie ma kielicha i swobodnie wchodzi sobie w nakrętkę
- >na nakrętce jest obejma (na zdjęciach widać obejmę, ale nie nakrętkę kolanka, która jest pod spodem).
Tak jak widać na zdjęciach dmucha na styku nakrętka - kolanko.
Czym to uszczelnić lub jak to powinno być zrobione, poprawnie.
Tak moja MZ miała jak ją kupiłem, ale coś tu jest nie tak.
.
Majmess - 2023-09-12, 15:27
Ja tam się nie znam ale nie da rady nagrzać końcówki kolanka do czerwoności i rozbić na jakimś stożku ?
zdt - 2023-09-12, 19:52
Majmess napisał/a: | Ja tam się nie znam ale nie da rady nagrzać końcówki kolanka do czerwoności i rozbić na jakimś stożku ? |
Ja też się nie znam, dlatego pytam. Gdzie zdobyć taki stożek?
mczmok - 2023-09-13, 13:19
zdt, Może skontaktuj się z Hartmanem (ten co robi tłumiki do MZ) i pomoże ci w problemie.
slawek76 - 2023-09-14, 20:30
Masz złe kolanko i nakrętkę nie od Jaskółki
Nie da się tego uszczelnić w takiej konfiguracji jak masz teraz.
Kup kolanko z kołnierzem, podkładkę tą do wydechu, omaczaj ją w farbie na 500 stopni, złóż i dokręć nakrętką od Jaskółki lub Trophy gwinty są te same.
Inaczej szkoda roboty i czasu,
Silnik Jaskółki przy nieszczelność na połączeniu z tłumikiem wprowadza duże drgania na ramę z racji tego, że jest montowany do niej na sztywno.
A skutek jest taki, że oprócz tego że pluje "czrnidłem" to jeszcze nie da się jechać tak drży.
zdt - 2023-09-14, 23:24
Zapewne masz rację. Podesłałbyś zdjęcie tlumika bo możliwe że i tlumik jest nie ten. Do niedzieli jestem daleko od MZ więc nie mogę podesłać zdjęcia mojego tlumika. Z tym trzęsieniem silnika masz rację, człowiek uczy się:) Motor nabyłem z takim kolankiem, ale dzięki za informację. Będę wymieniał.
zdt - 2023-09-18, 20:20
Kolanko z kielichem kupione, nakrętka również.
Niestety nakrętka nowa ma za małą średnicę na gwincie i nie idzie jej wkręcić wypada.
Stara nakrętka ma średnicę 50mm nowa ma 49,5mm. Trafiłem na wadliwą nakrętkę czy coś mam nie tak?
slawek76 - 2023-09-18, 20:51
Wg mnie masz coś nie tak, czyli przetoczony gwint w cylindrze na większy
Kupiłeś dobrą nakrętkę, taka powinna być i powinna pasować.
Poniżej fotka oryginalnego kolanka i nakrętek.
Założona od Jaskółki, obok od Trophy
Oba gwinty identyczne, drobnozwojowe.
Zmierzyłem średnicę gwintu - otworu w głowicy, ma 48mm
zdt - 2023-09-18, 21:09
Zmierzyłem moja średnica gwintu w cylindrze to 49,1mm wiec mam przetoczine:/
|
|
|