To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Przedszkole - MZ TS150 Brak ładowania

kibicowski - 2024-07-22, 20:03
Temat postu: MZ TS150 Brak ładowania
Dzień Dobry,

Kończę właśnie renowację motocykla MZ TS150. Remont był do tzw. śrubki czyli najpierw wszystko rozkręcone, co się dało zostało odnowione np. złoty ocynk na eskach, lakierowanie ramy, lakierowanie blach a czego się nie dało odnowić elegancko zostało zakupione nowe. Silnik nie był remontowany bo był sprawny, dobrze odpalał więc został jedynie odnowiony wizualnie tzn. wyszkiełkowane pokrywy, cylinder i głowica. Kartery wyczyszczone chemicznie. Położona nowa instalacja.

Mam jednak pewien problem otóż już przed renowacją gdy motocykl zakupiłem nie było ładowania akumulatora. Tak samo po położeniu nowej instalacji i podłączeniu wszystkiego ładowania nie ma nadal.

Pytanie : czy jest jakiś sposób aby ustalić co jest przyczyną tej usterki ? Czy to wina mechanicznego regulatora napięcia czy raczej prądnicy. Kupiłem również taki tani regulator elektroniczny (taki niebieski) ale na nim też nie ma ładowania. Co ciekawe zauważyłem że po odpaleniu gdy dam w gaz ( nie od razu na wolnych obrotach ale dopiero po przegazowaniu) pojawia się napięcie na styku D+ w sensie że jeśli podłączę woltomierz pod D+ i pod masę pokazuje się napięcie 6,5 do 7,5 V w zależności od obrotów jednak na wyjściu 51 napięcia nie ma a to chyba tam powinno być to napięcie które idzie na akumulator.

Czy ktoś mógłby coś pomóc/zasugerować?

ETZ_PRORIDER - 2024-07-22, 21:30

Na niebieskim regulatorze możesz tylko pomarzyć o ładowaniu. Kup polski RP 15T albo od klubowicza siaj i wszystko powinno grać jak należy. Mechaniczny regulator ma swoje najlepsze czasy za sobą i może być jux poprzestawiany lub poprostu zużyty przez wypalone styki i niejednokrotne przegrzanie.
kibicowski - 2024-07-23, 20:24

ETZ_PRORIDER napisał/a:
Na niebieskim regulatorze możesz tylko pomarzyć o ładowaniu. Kup polski RP 15T


Poszedłem za Twoją radą i kupiłem ten polski RP15t i szok! Jest ładowanie! Eleganckie. Jedna niedogodność ten regulator trochę nie pasuje do podstawki w TS150. Jest za duży. No ale po drobnych przeróbkach udało mi się go jakoś solidnie zamocować.

Dzięki za pomoc, zdrówka!

ETZ_PRORIDER - 2024-07-24, 13:13

kibicowski, Nie pasuje idealnie ale za to pracuje jak należy. :piwo:
kibicowski - 2024-07-24, 20:27

ETZ_PRORIDER napisał/a:
kibicowski, Nie pasuje idealnie ale za to pracuje jak należy. :piwo:


Dziś wydawało mi się że skończyłem renowację MZ i już nawet zaliczyła sesję fotograficzną (fotki w załączeniu) no i już chciałem pojechać na przegląd ....... kiedy się okazało że nie ma biegów ?!?!? :shock:

Wejdzie jedynka to już nie przerzuci na dwójkę i jedzie tylko na jedynce. Jak się zatrzymam pobrecham wajhą biegów to uda się wrzucić 3 no i ruszaj z 3 biegu :( (( podczas jazdy żadne biegi się nie przełączają. Co ciekawe przed remontem biegi chodziły noramalnie a silnik nie był rozpoławiany, wymieniony został jedynie czujnik luzu. załamka. chyba czeka mnie jednak remont silnika :sciana:

ETZ_PRORIDER - 2024-07-24, 20:59

Ładna maszyna. Zdejmij czujnik i zobacz, czy biegi się przełączają.
kibicowski - 2024-07-26, 09:09

ETZ_PRORIDER napisał/a:
Ładna maszyna.


Dzięki!


ETZ_PRORIDER napisał/a:
Zdejmij czujnik i zobacz, czy biegi się przełączają.


No więc spuściłem olej, zdjąłem dekle i wymontowałem czujnik luzu. Zacząłem dotykać tej blaszki która daje masę na czujnik luzu, która jest przymocowana do automatu biegów. No i ona dziwnie była niestabilna. Gdy dociskałem ją palcem biegi się przełączały jednak gdy puszczałem znowu biegów nie było. Nie wiem. Być może ten mechanizm zmiany jest wyrobiony? Nie wiem. Bez demontażu silnika nie sposób stwierdzić. Ostatnią nadzieją była regulacja tego wałka mechanizmu zmiany biegów. On jest zabezpieczony śrubą od strony sprzęgła, więc poluzowałem tą śrubę. Natomiast sama regulacja odbywa się od strony prądnicy. Zauważyłem, że kręcenie tą śrubą wpływa na to jak zmieniają się biegi, więc metodą prób i błędów, kręcąc wte i wewte ustawiłem, że BIEGI WRÓCIŁY!!!! Jada próbna to potwierdziła i już jestem po przeglądzie. :smile:

Zagadką pozostaje dlaczego ten mechanizm się rozregulował skoro ani silnik nie był rozpoławiany ani śruba regulacyjna nie była ruszana ? OK przy wymianie czujnika luzu być może dotykałem tą blaszkę i być może wtedy ten mechanizm przestawił się ze swoich z wyrobionych torów. To taka moja śliska teoria.

Tak siak dzięki wielkie za dobre rady. Motorek jest skończony i wrzucam jeszcze kilka fotek ZDRÓWKA!

Martini55 - 2024-07-26, 12:51

Ładna maszyna :) :piwo:
kibicowski - 2024-07-26, 16:57

Martini55 napisał/a:
Ładna maszyna :) :piwo:


A dziękuję, miło mi :smile:

ETZ_PRORIDER - 2024-07-26, 18:58

Nowy czujnik luzu mógł coś za bardzo dopychać przez co mogło dojść do takowych problemów z biegami.
kosior30 - 2024-07-27, 13:47

Jako że kwestie poruszane w tym temacie były już wielokrotnie poruszane na forum przeniosłem na razie do działu Przedszkole. Możesz założyć swój temat w dziale Pamiętniki i tam opowiadać o swoim motocyklu i podpytywać o różne rady. Ew. edytuj nazwę tematu i dodaj jakiś opis w pierwszym poście - następnie mnie o tym powiadom i wtedy przeniosę Twój temat do wspomnianego działu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group