To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Renowacja/specyfikacja modeli - Malowanie - Jak wykonać porządnie szparunki?

gruby - 2006-12-22, 07:18

Allu napisał/a:
A co drugiej metody to malować jakim lakierem ?? Polecacie jakiś spray czy coś?


po sprayu bedzie wygladac nieciekawie, ja polecam lakierowac normalnym lakierem i pistoletem... ewentualnie pedzlem (nie widzialem jak to wychodzi)

led1 - 2006-12-22, 07:47

Po szpachlowaniu - podkład, na podkład lakier kolor (metalic lub akryl), szparunki, tak jak pisał Varg i na koniec lakier bezbarwny. Do tego wszystkiego trzeba mieć dobry pistolet i wprawę w lakierowaniu. Inaczej efekt nie będzie zadowalający. Wszystkie lakiery muszą być profesjonalnymi produktami kupionymi w specjalistycznym sklepie z lakierami "samochodowymi" :smile:
Varg - 2006-12-22, 10:16

Allu napisał/a:
A z czego wykonałeś te naklejane ???

Kupiłem gotowe na allegro.

Allu - 2006-12-22, 11:03

Varg, hmmm a masz może namiar do kogoś na allegro kto zrobiłby szparunki do Trophy??
Varg - 2006-12-22, 11:11

Allu napisał/a:
Varg, hmmm a masz może namiar do kogoś na allegro kto zrobiłby szparunki do Trophy??

Ja zamawiałem u tego gościa: http://www.allegro.pl/sho...php?uid=1867280 Może ma też wzór do tropika.

Allu - 2006-12-22, 11:25

Dzięki , zobacze co się da zrobić . :cool:
hubertbaran - 2006-12-22, 13:55

pozadne szparunki zrobisz albo pendzlem albo areografem... naklejki nigdy nie zapewnia takiego efektu.
Allu - 2006-12-22, 15:15

A co sądzicie o takim rozwiązaniu ? Jaka farba ?
http://www.polmot.skip.pl...bmode=view&id=8

wąski - 2006-12-22, 15:39

http://www.tomekshl.riders.pl/html/index1.htm

zobacz zdjęcia jaskółki, szparunki robione tą metodą.

Varg - 2006-12-22, 19:48

hubertbaran napisał/a:
pozadne szparunki zrobisz albo pendzlem albo areografem... naklejki nigdy nie zapewnia takiego efektu.

Ale musisz wziąść pod uwagę, że do tego trzeba jednak mieć trochę talentu, że tak powiem artystycznego, albo komuś zlecić. Naklejane szparunki zrobione z cienkiej folii, dobrze nałożone i pokryte lakierem bezbarwnym ciężko jest odróżnić od malowanych. Oczywiście dobrze namalowane będą lepsze, ale inną sprawą jest to, że dobrze namalować jest sztuką. Widziałem już wiele maszyn z zepsutymi szparunkami, moja ifa miała wcześniej malowane szparunki, nie dość, że mocno wystawały ponad lakier, przez co się mocno ścierały to jeszcze były po prostu krzywe i nie wyglądało to estetycznie.

hubertbaran - 2006-12-22, 20:53

oryginalne szparunki były malowwane... Metoda z polmotu sie sprawdza co prawda jest cholernie czasochłonna i powinienś wczesniej z nia przećwiczyć....niemniej jednak szparunki wykonane recznie beda duzo piękniejsze niz naklejki.
Varg - 2006-12-22, 21:35

hubertbaran napisał/a:
oryginalne szparunki były malowwane... Metoda z polmotu sie sprawdza co prawda jest cholernie czasochłonna

Jeżeli pisząc o malowaniu szparunków miałeś na myśli metodę którą opisałem wcześniej, czyli obklejenie krawędzi szparunku taśmą i dopiero malowanie, to faktycznie jest to jedna z najlepszych metod. Oryginalnie szparunki malowane były całkowicie ręcznie(przynajmniej w Junakach) nawet bez użycia takiego szablonu.
Następnym razem też nie będe dawał naklejanych, tylko zrobie szablon z taśmy i namaluje. Wbrew pozorom jest to tylko minimalnie bardziej czasochłonna metoda, a daje większe możliwości w formowaniu i poprawianiu szparunku. Trzeba tylko dobrze nałożyć lakier, żeby nie wyszła zbyt gruba warstwa.

contraband - 2006-12-23, 00:42

w jakim stosunku polecasz rozrobic oryginalna farbe akrylowa z rozcienczalnikiem? Lepszy pedziel cienki, czy grubszy?
hubertbaran - 2006-12-24, 09:58

ja bym kupił pendzel 1mm weższy niz szparunek...
contraband - 2006-12-24, 11:39

ale wtedy musisz przejechac po jednym miejscu min 2x, a takto lecisz...
Plonek - 2006-12-24, 12:17

lepszy grubszy pędzel z obcietym o połowę włosiem. Lepiej sie go prowadzi, a maluje taka powierzchnię jak ten mniejszy.
Saracen1608 - 2007-01-07, 00:11

http://www.bikepics.com/members/czarny81/59es250/

Tu macie zdjęcia mojej MZ.
Szparunki wykonałem w bazie metalicznej. Oklejenie baku i błotników zajęło mi ok 2 godzin, spokojniej , dokładnej pracy. Wykorzystałem izolacyjną taśmę PCV do przewodów elektrycznych, taśmę papierową i papier do oklejania. Najwięcej czasu zajął podwójny szaparunek na baku, składający się z cienkiego i grubego paska. Trzeba było trochę cierpliwości żeby wyszło z równym odstępem na całym obwodzie. Później, wykorzystując taśmę papierową i papier do oklejania okleiłem dokładnie całe elementy. Malowanie sprayem w kabinie lakierniczej. Na drugi dzień bezbarwny akryl, a po kolejnych 24 godzinach polerowanie. Efekt zadowala mnie w 100 %.

Co do lakierów, to na szparunki polecam bazę. Zwykle kryje lepiej niż akryl, przez co można położyć cieńszą warstwę. Dzieki temu nie wyczuwa się jej w dotyku. Niezależnie od rodzaju zalecałbym pokrycie całości bezbarwnym akrylem, najlepiej w HS. Przed lakierowaniem warto zmatowić powierzchnię włókniną ścerną . Jak ktoś nie ma wprawy z papierami wodnymi to przy matowaniu narobi rys. Po zmatowaniu powierzchnie przemyć zmywaczem antysilikonowym. Na same szparunki nie trzeba podkładować.

Zamiast kabiny wystarczy dobrze odkurzony warsztat. Spraya w dowolnym kolorze można zamówić w większości mieszalni lakierów samochodowych. Bezbarwny akryl też można dostać w sprayu. Wydajność ok 1 metr kw. więc na cały moto wystarczy 3 pojemniki bezbarwnego i jeden kolor. Dajcie sobie spokój z malowaniem pędzlami bo to mija się z celem. Na gładkiej powierzchni nie da się rozprowadzić farby cięką warstwą, tak aby nie było widać na niej rowków.

Efekt końcowy zależy od ilości włożonej pracy i naszej dokładności.
Też zastanawiałem się nad naklejkami, ale po tym jak zobaczyłem jak to wygląda na motocyklu kumpla, to stwierdziłem , że malowanie to niewiele więcej roboty, bo tak czy inaczej trzeba położyć na wszystko bezbarwny, a wyglada to duzo lepiej.

pozdrawiam

hubertbaran - 2007-01-07, 17:06

nieiwem ale mi sie wydaj nieco za grube.
Mar-Lak - 2007-01-19, 22:53

Witam,w mzetkach siedzie juz dosc dlugo ale zerówka sprawiła mi zawód,głównie chodzi mi o szparunki,ogólnie orbie je recznie jak i na polskich,rosyjskich i niemieckich motocyklach zabytkowych które lakieruje,sprawa zerówki dotyczy orginalnego malowania a konkretnie wersji ze zbiornikiem który ma szeroki pas chromowany,w dotychczasowych informacji i zdjec niewidac i nieslychac jak te szparunki z tym chromem kancza sie przy siedzeniu,roznie mowia,ze cos w stylu awo czyli na szpic acz kolwiek jedno zdjecie czarno-bioale w internecie z instrukcji opslugi gaznika pokazuje zbiornik ze konczy sie taka sama szerokoscia jak na poczatku,ale to jest tylko jedno zdjecie,i to zdjecie po skosie no i mam problem,chce zrobic zerówke acz kolwiek dla mojego klijeta i szukam informacji(najlepiej zdjec) w zamian moge dac duzo wiecej od siebie.Pozdrawiam
Allu - 2007-01-19, 23:00

Do jakiego modelu dokładnie ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group