Renowacja/specyfikacja modeli - kolory cylindrów ETZ
Emilos - 2007-04-01, 22:22 Temat postu: kolory cylindrów ETZ
Wietrzanin napisał/a: | witam
mam takie pytanie zwiazane z cylindrami etz 251 i etz 250
czy cylindry etz250 wychodziły z produkcji koloru czarnego fabrycznego????????
czy tylko byly koloru szarego czyli takiego jak alumiunium?????? |
Mz Etz 250 nie miały malowanego silnika ani cylindra
Szymon_MZ - 2007-04-01, 22:43
Wietrzanin sprawdż jakie masz oznaczenie na cylindrze a się dowiesz od jakiego typu silnika jest... Na zdjęciach nie widać tego dokładnie
daniel1621 - 2007-04-01, 22:59
ETZ 250 chyba wcale nie miały malowanych silników.
Zdjęcia są słabej jakości, więc ciężko tam coś zobaczyć i ręki też nie dam sobie odciąć ale to jest chyba cylinder od ETZ250
Qba - 2007-04-01, 23:20
Chyba 250, a ten był malowany, coś mi się obiło że były oryginalnie czarne cylindry w 150 albo 251 w późniejszych roczniakach, nie było to malowanie tylko jakaś powłoka, ale nie wiem czy to prawda. Ten malowany na 100% bo widać jak łuszczy się farba.
Śpiewak - 2007-04-02, 07:32
Qba, to prawda,mam taki silnik włożony do TS teraz,od ETZ 251,kupiłem cała etke 250 spalona z silnikiem 251 za 80 zł,zreanimowałem silnik i testuje go w TS,na razie działa pięknie,ale wracając do tematu to myślałem ze czarna powłoka na cylindrze i głowicy to sadza ale nie,nawet karcher ze żrącym płynem do mycia silnika tego nie tyka z karterów sadza zeszła pędzelkiem i rozpuszczalnikiem więc to raczej nie sadza na cylindrze.
buli_87 - 2007-04-02, 08:16
ja za to podejrzewam ze to jest cylinder od 251 dlatego ze wydaje mi sie ze tutaj jest wystajacy kolnierz przy wejsciu na kolanko a tylko 251 mialy takie kolnierze
Loosiu - 2007-04-02, 09:06
buli_87 napisał/a: | ze wydaje mi sie ze tutaj jest wystajacy kolnierz przy wejsciu na kolanko a tylko 251 mialy takie kolnierze |
Witam !
Tak się składa, że dokładnie odwrotnie - 250 ma, a 251 nie ma
Pozdrawiam,
SOWA - 2007-04-02, 09:20
Witam!
Nowsze 150 i 251 miały fabrycznie malowany cylinder na czarno -> moja 251 też miała czarny cylinder i głowicę gdy ją kupiłem, ale ta farba była już poobdzierana więc wypiaskowałem cylinder i głowicę z zewnątrz i mam spokój. Dodam że ramka przedniego reflektora u mnie też jest czarna a pompa hamulcowa ma czarny "wkład" czyli ten plastik do którego przykręca się nakrętkę... taka czarna wersja
Pozdrawiam.
Loosiu - 2007-04-02, 09:39
Gozilla napisał/a: | Dodam że ramka przedniego reflektora u mnie też jest czarna |
A to ciekawe, moje 251 ma niemalowany silnik oraz lampę całą w chromie i tarcza wentylowana - wygląda na fabryczną robotę. Czy ktoś się spotkał z takim zestawem?
Pozdrawiam,
SOVIETVW - 2007-04-02, 15:48
Loosiu napisał/a: | A to ciekawe, moje 251 ma niemalowany silnik oraz lampę całą w chromie i tarcza wentylowana - wygląda na fabryczną robotę. Czy ktoś się spotkał z takim zestawem? | widocznie ktos sie postarał zeby tak wygladała,alebo masz silnik wzucony od 250, wracajac do tamtego cylindra to na 100% jest on od 250,i widac to doskonale na pierwszym zdjeciu,przeciez w 251 dolne zebro jest krotsze od strony wydechu,na tyle ze gumki wygluszajace w na ostatnim zeberku trzymaja sie jakby z jednej strony,moze nie zbyt jasno sie wyrazilem ale cylinder jest napewno od 250,jesli chodzi o malowanie to czarne cylindry w ETZ 251 i 150 pojawily sie jakos połowie roku 90,bo jak sami pewnie zauwazyliscie nie wszytskie maja malowane,ja mam np 90 rok i ma czarny cylinder i plastikowy błotnik a sa tacy co maja 91 i maja szare cylindry i metalowy błotnik,ale generalnie od roku 90 były czarne cylindry i plastikowe błotniki z tyłu,pewnie za dopłatą
[ Dodano: 2007-04-02, 16:03 ]
buli_87 napisał/a: | ja za to podejrzewam ze to jest cylinder od 251 dlatego ze wydaje mi sie ze tutaj jest wystajacy kolnierz przy wejsciu na kolanko a tylko 251 mialy takie kolnierze | wrecz odwrotnie,wystajacy kołnierz miały tylko ETZ 250 251 tego nie ma,poza tym jesli ktos miał by kiedys watplowosci z jakim cylindrem ma doczynienia to pod ostatnim zebrem od strony wydechu,jak cylinder styka sie karterami jest wybite od jakiego to modelu,np 251.
kudlinski - 2007-04-02, 18:55
właśnie nie zawsze jest wybite, ja mam dwa od 251 i na żadnym nie ma tego typu oznaczenia
Qba - 2007-04-02, 19:11
Może ma ktoś do sprzedania cylinder do 251 jak najtaniej, może być zużyty IV szlif (wiadomo w jakim celu)
Allu - 2007-04-02, 20:02
Panowie, etz 250 nie miała malowanego cylindra a kapy boczne w końcowych rocznikach były malowane proszkowo na srebrny coś jak przedni błotnik, chodzi głównie o rocznik 88 i 89 .
Klima - 2007-04-02, 21:08
o co chodzi z tym kołnierzem przy wydechu? wydaje mi sie ze w tym cilindrze włąsnie nie ma kołnierza
kudlinski - 2007-04-02, 21:20
To proste. W cylindrach od 250-ki w miejscu gdzie wychodzi kolanko wystaje ok. 1cm kołnierz, w cylindrach od 251 takiego kołnierza nie ma (jest on na równi z żebrami). Popatrz na zdjęcie, to cylinder od 251
Wietrzanin - 2007-04-02, 21:36 Temat postu: kolor cylindra widze ze macie podzielne uwagi na ten temat ale dalej niewiem jaki to cylinder 251 czy 250??????
tak na moj rozum i moje doswiadczenie to on jest 251 ale nie wiem na 100 wiec was pytam pomozcie
dzieki za odpowiedzi
SOWA - 2007-04-02, 21:42
Wietrzanin, to jest cylinder od 250, tyle że ktoś pomalował go sobie na czarno. Ot cała filozofia
Pozdrawiam!!
daniel1621 - 2007-04-02, 21:43
Gozilla napisał/a: | Wietrzanin, to jest cylinder od 250, tyle że ktoś pomalował go sobie na czarno. Ot cała filozofia | popieram
kudlinski - 2007-04-02, 21:43
to jest cylinder od 250
Michau - 2007-04-02, 21:49
Emilos napisał/a: | kolory cylindrów?????? |
A podobno czerwony ma 2 KM więcej...
Ludzie, a co to za proble pomalować cyclek? Nie patrzcie na kolor...
A, mi też się wydaje, że to jest od 250
|
|
|