To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Renowacja/specyfikacja modeli - kolory cylindrów ETZ

Emilos - 2007-04-01, 22:22
Temat postu: kolory cylindrów ETZ
Wietrzanin napisał/a:
witam
mam takie pytanie zwiazane z cylindrami etz 251 i etz 250
czy cylindry etz250 wychodziły z produkcji koloru czarnego fabrycznego????????
czy tylko byly koloru szarego czyli takiego jak alumiunium??????


Mz Etz 250 nie miały malowanego silnika ani cylindra

Szymon_MZ - 2007-04-01, 22:43

Wietrzanin sprawdż jakie masz oznaczenie na cylindrze a się dowiesz od jakiego typu silnika jest... Na zdjęciach nie widać tego dokładnie
daniel1621 - 2007-04-01, 22:59

ETZ 250 chyba wcale nie miały malowanych silników.
Zdjęcia są słabej jakości, więc ciężko tam coś zobaczyć i ręki też nie dam sobie odciąć ale to jest chyba cylinder od ETZ250

Qba - 2007-04-01, 23:20

Chyba 250, a ten był malowany, coś mi się obiło że były oryginalnie czarne cylindry w 150 albo 251 w późniejszych roczniakach, nie było to malowanie tylko jakaś powłoka, ale nie wiem czy to prawda. Ten malowany na 100% bo widać jak łuszczy się farba.
Śpiewak - 2007-04-02, 07:32

Qba, to prawda,mam taki silnik włożony do TS teraz,od ETZ 251,kupiłem cała etke 250 spalona z silnikiem 251 za 80 zł,zreanimowałem silnik i testuje go w TS,na razie działa pięknie,ale wracając do tematu to myślałem ze czarna powłoka na cylindrze i głowicy to sadza ale nie,nawet karcher ze żrącym płynem do mycia silnika tego nie tyka :???: z karterów sadza zeszła pędzelkiem i rozpuszczalnikiem więc to raczej nie sadza na cylindrze.
buli_87 - 2007-04-02, 08:16

ja za to podejrzewam ze to jest cylinder od 251 dlatego ze wydaje mi sie ze tutaj jest wystajacy kolnierz przy wejsciu na kolanko a tylko 251 mialy takie kolnierze
Loosiu - 2007-04-02, 09:06

buli_87 napisał/a:
ze wydaje mi sie ze tutaj jest wystajacy kolnierz przy wejsciu na kolanko a tylko 251 mialy takie kolnierze


Witam !
Tak się składa, że dokładnie odwrotnie - 250 ma, a 251 nie ma :smile:

Pozdrawiam,

SOWA - 2007-04-02, 09:20

Witam!

Nowsze 150 i 251 miały fabrycznie malowany cylinder na czarno -> moja 251 też miała czarny cylinder i głowicę gdy ją kupiłem, ale ta farba była już poobdzierana więc wypiaskowałem cylinder i głowicę z zewnątrz i mam spokój. Dodam że ramka przedniego reflektora u mnie też jest czarna a pompa hamulcowa ma czarny "wkład" czyli ten plastik do którego przykręca się nakrętkę... taka czarna wersja :)

Pozdrawiam.

Loosiu - 2007-04-02, 09:39

Gozilla napisał/a:
Dodam że ramka przedniego reflektora u mnie też jest czarna

A to ciekawe, moje 251 ma niemalowany silnik oraz lampę całą w chromie :shock: i tarcza wentylowana - wygląda na fabryczną robotę. Czy ktoś się spotkał z takim zestawem?

Pozdrawiam,

SOVIETVW - 2007-04-02, 15:48

Loosiu napisał/a:
A to ciekawe, moje 251 ma niemalowany silnik oraz lampę całą w chromie i tarcza wentylowana - wygląda na fabryczną robotę. Czy ktoś się spotkał z takim zestawem?
widocznie ktos sie postarał zeby tak wygladała,alebo masz silnik wzucony od 250, wracajac do tamtego cylindra to na 100% jest on od 250,i widac to doskonale na pierwszym zdjeciu,przeciez w 251 dolne zebro jest krotsze od strony wydechu,na tyle ze gumki wygluszajace w na ostatnim zeberku trzymaja sie jakby z jednej strony,moze nie zbyt jasno sie wyrazilem ale cylinder jest napewno od 250,jesli chodzi o malowanie to czarne cylindry w ETZ 251 i 150 pojawily sie jakos połowie roku 90,bo jak sami pewnie zauwazyliscie nie wszytskie maja malowane,ja mam np 90 rok i ma czarny cylinder i plastikowy błotnik a sa tacy co maja 91 i maja szare cylindry i metalowy błotnik,ale generalnie od roku 90 były czarne cylindry i plastikowe błotniki z tyłu,pewnie za dopłatą :lol:

[ Dodano: 2007-04-02, 16:03 ]
buli_87 napisał/a:
ja za to podejrzewam ze to jest cylinder od 251 dlatego ze wydaje mi sie ze tutaj jest wystajacy kolnierz przy wejsciu na kolanko a tylko 251 mialy takie kolnierze
wrecz odwrotnie,wystajacy kołnierz miały tylko ETZ 250 251 tego nie ma,poza tym jesli ktos miał by kiedys watplowosci z jakim cylindrem ma doczynienia to pod ostatnim zebrem od strony wydechu,jak cylinder styka sie karterami jest wybite od jakiego to modelu,np 251.
kudlinski - 2007-04-02, 18:55

właśnie nie zawsze jest wybite, ja mam dwa od 251 i na żadnym nie ma tego typu oznaczenia
Qba - 2007-04-02, 19:11

Może ma ktoś do sprzedania cylinder do 251 jak najtaniej, może być zużyty IV szlif (wiadomo w jakim celu)
Allu - 2007-04-02, 20:02

Panowie, etz 250 nie miała malowanego cylindra a kapy boczne w końcowych rocznikach były malowane proszkowo na srebrny ;) coś jak przedni błotnik, chodzi głównie o rocznik 88 i 89 .

:mrgreen:

Klima - 2007-04-02, 21:08

o co chodzi z tym kołnierzem przy wydechu? wydaje mi sie ze w tym cilindrze włąsnie nie ma kołnierza
kudlinski - 2007-04-02, 21:20

To proste. W cylindrach od 250-ki w miejscu gdzie wychodzi kolanko wystaje ok. 1cm kołnierz, w cylindrach od 251 takiego kołnierza nie ma (jest on na równi z żebrami). Popatrz na zdjęcie, to cylinder od 251
Wietrzanin - 2007-04-02, 21:36
Temat postu: kolor cylindra
widze ze macie podzielne uwagi na ten temat ale dalej niewiem jaki to cylinder 251 czy 250??????
tak na moj rozum i moje doswiadczenie to on jest 251 ale nie wiem na 100 wiec was pytam pomozcie :?: :?: :?: :neutral: :neutral: :roll:
dzieki za odpowiedzi :wink: :wink: :lol:

SOWA - 2007-04-02, 21:42

Wietrzanin, to jest cylinder od 250, tyle że ktoś pomalował go sobie na czarno. Ot cała filozofia :)

Pozdrawiam!!

daniel1621 - 2007-04-02, 21:43

Gozilla napisał/a:
Wietrzanin, to jest cylinder od 250, tyle że ktoś pomalował go sobie na czarno. Ot cała filozofia
popieram
kudlinski - 2007-04-02, 21:43

to jest cylinder od 250
Michau - 2007-04-02, 21:49

Emilos napisał/a:
kolory cylindrów??????

A podobno czerwony ma 2 KM więcej... :roll:
Ludzie, a co to za proble pomalować cyclek? Nie patrzcie na kolor...
A, mi też się wydaje, że to jest od 250



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group